tisdag 17 augusti 2010

Tidig morgon.........

Godmorgon alla söta......
En ny dag....... med nya möjligheter.
Är det någon därute som vet vad dessa små raringar heter???? hittade dom i ett av mina trädgårdsland... så söta stod dom där, och kikade blygsamt fram under några andra blommor.... Lite nytt... en rosig quilt att svepa in sej i... nu när hösten står för dörren.....
Jag bara älskar denna......
Sedan vill jag Tacka för alla underbara kommentarer
jag får på min lilla blogg,
dom värmer ända in i hjärteroten! Ha en fin Dag! Kram Kathrine

18 kommentarer :

Hulda sa...

Så herlige bilder! Falt for den blomsten du har funnet, den passet så godt i muggen. Vet ikke hva den heter, dessverre.

Så skjønn quilt! Herlig farge og mønster. Den blir herlig til høsten, ja. :) Vakre bilder du viser.

Skogslyckan sa...

Fin blogg=fina kommentarer!! Har ingen aning om blomman, men söt är den... Härligt med quiltar. Jag hade turen att komma över ett gammal handquiltat täcke med rosor för ett tag sen, i strålande skick. Men det lägger jag inte ut, var så fint att det får stanna i Skogslyckan.
Ha en fin dag!
Kram Pia

liven sa...

Heisann!!
Kan ikke se hvilken blomst dette sakl være.....
et nydelig teppe du har her Kathrine!!
Ønsker deg en fin tirsdag :o)

Mitt hvite hus sa...

Skjønn blomst er det iallefall...selv om man ikke vet navnet...

og teppe ditt var kjemepfint... liker fargene...

håper du får en fin dag videre Kathrine..

Klemmer =)

Margareta sa...

God morgon!
Vi har dessa blommor också. Jungfrun i det gröna och Gossen i det gröna. Jag tror att den blå är jungfrun och den vita är gossen.Ibland bildar dom en stor frökapsel som går att torka.
Jag brukar så frö av denna och reseda intill.Det är lite mormorsblommor för mig.
Quilten underbar.

Hoppas du får en fin dag!
Kram Margareta

Tigris Predikantan sa...

Vet ej vad det är för blomma men fin och skir var den!
:)

Vanilla sa...

Vad fina bilder! :-)

Kramar

Hélène Flont , french illustrator sa...

Cosy and refined. I love this subtle and elegant mixture.♥ Hélène.

Country Hill sa...

Söt blomma vet inte vad den heter, pläden är underbar. Idag har vi regn här i huvudstaden och lite småkallt.
Ha det gott!
Kram Lena

All Seasons sa...

Hello dear friend,

What a beautiful morging if I see this blog from you and I know what the name is from the lovely flowers. We call it "Juffetje in het groen", Missy in green.
I'm back from our holiday, if you want t o see some photo's from our holiday. Take a look on my blog :-D
Have a nice day, enjoy
Hugs
Patricia

Joans Country Living sa...

Käre Kathrine

Smukke blomster - og smuk quilt med roser. Med quilten kan man da bevare sommmerens blomster lidt längere inde i huset ;o)
Ha en bra dag!

Stort kram,
Joan

Vita små hjärtan sa...

Så fina bilder vännen! Å vilken söt skir blomma, ingen aning om vad den heter!!!!
Kram Agnetha

Unknown sa...

Ingen aning om vad det är för söt, och skir blomma...
Tänk så mycket naturligt vackert det finns skapat på denna jord ~~~

UNDERBAR rosenquilt.
Förstår Din förälskelse i den! :-)


KRAM från Eva

S o F sa...

Ser när jag läser Margaretas kommentar vad de söta blommorna heter, som du hittade i trädgården.
Kan inte minnas att jag sett dem förut...väldigt fina - skulle gärna få bo i min trädgård också. :)

Jag tackar tillbax för dina kommentarer hos mig!

Hoppas att denna dag är en fin dag...för dig!

emilias gömmor... sa...

Tjusig quilt! Härliga färger.

Kram Mimmi

It's me sa...

Hi darling..........happy day from me.......hugs.....and kisses.....

Bonjade sa...

Such romantic home you have....
A home full of love.
Fine evening

Pia sa...

Blommorna ser då söta, lite blyga ut?!
Härligt täcke du hittat!!! Skulle också vilja hitta, men priset...

Ha en skööön kväll!

Kramis/Pia