tisdag 10 augusti 2010

Queen of Elisabeth.........

Godmorgon alla söta........
Denna tidiga tisdagsmorgon........
Rosor på min byrå, så vackra, blommar just nu
i min trädgård.....
"Queen of Elisabeth"
passande namn på denna rabattros.
Så ljuvlig....och vacker
och blombladen som tunna papper...
En underbar laxrosa färg......
Tillsammans med madonnan och korset
blir det en rofylld sakral
känsla.....
Som gör mej lugn........
Hoppas alla får en fin dag! Och så vill jag passa på att tacka för alla underbara
kommentarer som ni lämnar här på min
blogg......
Kram Kathrine!

20 kommentarer :

Country Hill sa...

Bara så vackert!
Ha en fin dag!
Kram Lena

HÖNSHUSET sa...

Jätte vacker ros - härlig färg! De för sig verkligen fint tillsammans med korset och madonnan!!

Ha en bra dag!!

Kram gunilla

Birgitta sa...

En underbar ros som mycket gärna skulle få utöka min samling i trädgården. Lugna och vilsamma blickfång i hemmet tycker jag mycket om, ditt andas verkligen frid och eftertänksamhet.

Kram och ha det gott, Birgitta

sylvia sa...

hei.
å så nydelig stemning i dine bilder her,
utrolig vakker rose,så koselig å pynte med dem nå,
ønsker deg en flott dag.
klem fra sylvia

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så vakkert Kathrine... nydelige bilder..

=)

klemmer

It's me sa...

Happy new day darling..like your pictures !!!.........enjoy ! have fun..............and i hope sun.......

S o F sa...

Så mysiga bilder Kathrine!

Madonnan gillar jag skarpt - så fin, så fin...

Varma hälsningar!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättevackert, det behövs inte mer än en ros för att det ska bli så fint.
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

Vilka ljuvliga bilder du bjuder på idag, denna vackra ros har även jag i vattenhålet, är en klass för sig, nu väntar Västervik på mig, ha en fin dag,

KRAM

Myricas Farmor sa...

Jätte fin ros, och underbara bilder.
Man blir så glad av dina fina blider.
Ha det gott
kram

Solveig sa...

Kjære Kathrine! For en vakker og spesiell farge på en nydelig rose! Passer kjempefint sammen med den flotte madonnaen. Stemningsskapende.
Jeg elsker roser - har bare lyst å forevige dem alle sammen. De visner for fort for meg nå....
Ha en nydelig uke, min venn.
Klem fra Solveig

Ett ögonblick sa...

Hej!
Oj, nu ligger jag efter igen, missat så mycket vackert. Mycket vacker ros, tänk att det kan bli så mycket skönhet på så kort tid...jag menar, det är inte längese´n det var snö och kyla och då trodde man att blommorna kanske inte ens skulle överleva...och så på kort tid blir det bara såå vackert.
Vilka underbara spetsgardiner du har i ditt gästrum.
...och så var det ju kul att få veta lite mer om dig själv...vi har både djur, glass och bilkörning gemensamt, skulle lätt kunna överkonsumera allt;).

Hoppas du får en riktigt fin dag,
kramar lisamaja

Bonjade sa...

Such a beauty this madonna


I also have one in my home....love it..love it.
Fine day my dear

Unknown sa...

Väldigt läcker är den, den laxrosa färgen på rosorna...spännande att de är tunna som papper också...

Hoppas att Du får en härlig dag också!

Kram från Eva

Joans Country Living sa...

Hej Kathrine

Tusind tak for din söde hilsen hos mig. Så fin en rose! Skönne fotos! Ha en bra kväll ;o)

Stort kram, Joan

maría cecilia sa...

Hola Katrine, thank you so much for visiting me back. I tell you again that I oh so love your home and garden. This color of your roses is such a beautiful one!!
cariños,
maria cecilia

It's me sa...

Hi ...no mail darling ...try again......

Lilla Lycksta sa...

Bara så vackert. Underbar ros. Ha en fin kväll.
Kram Camilla

Margareta sa...

God kväll!
Så vackra rosor i fint sällskap. Utstrålar verkligen lugn och ro. Passar precis till mig nu när jag ska gå till sängs.

God natt!
Kram Margareta

The Rustic Victorian sa...

Beautiful roses, perfectly perfect. Lovely photos, yes, so peacful, just what the world needs.