fredag 27 augusti 2010

Fredag Morgon..........

Godmorgon alla söta......
Här sitter jag med en kopp the och myser det är tidigt på
Morgonen det är Fredag med stort F.....
En ny Helg .....
jag känner mej förväntansfull jag och min man
skall åka iväg och köpa nåt fiiiint i morgon, jag kommer att
visa det på bloggen senare.....
Det börjar kännas Höst nu det är rått ock kallt ute och
dimman ligger tät över ängen och fälten...
.
Då myser jag till det med tända ljus......
hösten har alltid varit en mysig tid
för mej......
Lite bilder på mitt gamla inbyggda skåp i köket jag älskar detta skåp...... underst är det tänkt att man skall förvara ved! I den övre delen har jag porslin..... Och vilken härlig gammal pärlspont..... me like!!!!!
Nu hoppas jag och önskar er alla en
Fin Helg!
Kram Kathrine

27 kommentarer :

Uttan sa...

Låter som det kommer att bli en mycket spännande dag.Du har så mysigt i ditt fina hus så romantiskt jag älskar också pärlspont och har sagt att om jag flyttar till ett gammalt hus någon gång så vill jag ha egen snickrade skåpluckor i pärlspont.Precis så fina luckor som Du har till dina skåp.

Önskar Dej /Er en Trevlig Helg....och det är spännande att få se vad ni köpt ;)

Kram!

Huset vid ån sa...

Visst är det mysigt med hösten, man får pyssla o greja o tända mycket ljus....

Hoppas att du får en Trevlig dag!
Kram Therese

Skogslyckan sa...

Oj det låter spännande, men jag förmodar att du visar sen vad det var...Jag älskar och pärlspånt. Kul att du visar ditt skåp, för jag har precis skissat på ett hörnskåp till vårt kök. Vill ha vitrin i ovandelen, då den skall hysa min samling av gamla gräddkannor i pressglas. Tack för fina bilder och inspiration!
Trevlig helg!
Kramar Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du bor i ett jättemysigt hus, både skafferi och så ett sånt skåp. Gissar att det är orginal, att dom alltid funnits i huset. Låter spännande det ni ska göra imorgon, undrar vad du hittat för något fint.
Ha en toppenhelg
Kramar
AnnaMaria

sylvia sa...

hei.
så koselig du har det,
perlspotten var helskjønn,
nydelig med lys på denne tiden,vi har nok en varm og solig sommerdag i dag,lykke....
ønsker deg en nydelig helg,
klem fra
sylvia

Mrs B sa...

Så stemningsfulle bilder... Ja, høsten er en herlig tid :) Og for et vakkert skap, det skulle jeg likt å hatt! God helg!

Marie Louise sa...

spännande, vad kan det vara tro! Hösten är faktiskt i antågande, har smått börjat pynta lite höstligt. Kram Marie

hemma hos lilla mej sa...

Vad spännande vad kan din man köpa!!!!Hösten kom snabbt i år .Men det är mysigt att gå inne och fixa och greja och tända ljus.Önskar dej en mysig fredag rara du Kram Rita ♥

Viola sa...

Skulle gärna ha slagit mig ned hos dig med en god kopp te, tedrickare som jag är och bara njutit utav ditt vackra kök, vilket underbart skåp,nu blir jag nyfiken ...vad ska nu inhandlas..:D här hoppas jag att mannen kommer att såga bordsben idag när han kommer hem, ha en fin fredag,

KRAM

Vita små hjärtan sa...

Ja nu är det mys-tider!!!!
Men vad spännande, vad ska du nu inhandla :)
Ha de gott!
Kram Agnetha

Helen sa...

Så vackra bilder. Visst har vi en härlig och mysig tid framför oss. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Evashusotorp sa...

Va spännande, nu blir jag nyfiken vad ni ska köpa för fint.
Ja visst är hösten mysig med ljus och brasa.
Kram
Eva

@nne sa...

Wish you a nice weekend. Hugs,@nne

It's me sa...

Enjoy a lovely weekend darling.........love Ria.....

S o F sa...

Tack för fina och stämningsskapande bilder!

Önskar dig en fin avslutning på veckan och en skön helg!

Bonjade sa...

Lovely candle light...for long and dark evenings.....
Fine weekend

Hanna sa...

vackra bilder från ett vackert hem.
kram
Hanna

Pia sa...

Oj nej så mysigt du har det! Riktigt som "förr i tiden"!!!

Skall bli spännande att se vad du köpt!

Ha det så trevligt på uppköpsresan!

Kraam/Pia

Country Hill sa...

Såå... fint Du har det i Ditt vackra kök, härligt skåp ser verkligen äkta ut.
Oj nu blir jag nyfiken på vad som ska inhandlas, hoppas Du visar.
Ha en riktigt mysig helg!
Kram Lena

Marga sa...

Hello Catherine.
I like your photo's.
Wish you have a nice weekend.
Greetings Marga

Unknown sa...

Önskar Dej en fin helg också Kathrine ~~~
Det blir spännande att få se sen vad det är för fiiint ni ska iväg och köpa, du och mannen :-)

Det där skåpet...underbart, gammeldagsigt, hemtrevligt, vackert...kan bara instämma med dej...me like!

När jag ser såna bilder, av hur man KAN bo, då inser jag ännu mer hur fel jag bor själv, i fullständig kontrast till min själ kan man säga...men så är det nu, och så får det förbli återstoden av detta liv ;*)
Jag känner i alla fall STOR tacksamhet, återigen, att få njuta av dina stämningsfulla bilder där hemifrån Ditt ~~~

Många kramar från Eva

Margareta sa...

det är så vackert!Skåpet vid spisen är ju underbart.Den lilla smygen mellan över och underskåp så mysig.
Spännande att se vad som är på gång imorgon.

Ha en god helg!
Kram Margareta

maría cecilia sa...

so, it`s getting cold over there... I think you have a very short summer season, is it correct or just my impression. Many northern blogs are talking about autumn already but it`s almost one month for the official date.
Cariños,
maria cecilia

Ett ögonblick sa...

Jag väntar med spänning på att få se vad ni har hämtat hem;)...
Pärlspont...så vackert, jag vill ha pärlspont på många ställen i vårt hem...och det kommer nog att bli så, så småningom...vårt badrum har pärlspontsväggar och jag tycker så mycket om det, i köket har vi också en del. Det inbyggda skåpet du visar, såå vackert, med inpassad lucka och utanpåliggande gångjärn. Är det en vedspis som syns vid sidan om?
Åh, det är så fint allting.

Önskar dig en fortsatt fin helg.
kram lisamaja

Joans Country Living sa...

Hej snälla Kathrine

Lyder spändende med det indköb ;o) Hva' mon det kan väre ;o)

Pärlspont - det er også en af mine favoritter! Jeg har selvfölgelig også svensk pärlspont i mit svenske trähus her i DK - men nyt, da der ikke findes mange gamle trähuse her i DK, tyvärr... Ha det nu bra!
Stort kram, Joan

Sylvia sa...

Beautiful kitchen, Kathrine !
Love your decoration with the candle light, it's so cosy !
Have a nice weekend,
Sylvia

Myricas Farmor sa...

Vilket fint skåp du har i köket. Ja jag tycker oxå hösten är mysig, man kan tända ljus och ha små lampor i fönstern, och kura lite gott i fåtten med en stickning mmmmmmmmmmm
Ha det gott
kram