tisdag 24 augusti 2010

Kär och galen..........

God eftermiddag alla söööta.....
Vet ni jag är Kär.......i min svarta korgstol....
helt galet Kär!!!!!
Varje gång jag kommer upp på övervåningen står den där
och är som ett smycke....
Jag kommer att behålla den svart denna goding det bryter
av så fint emot tapeten och allt det vita...
Och vet ni jag har hittat en liten fotpall på vinden
som jag har ställt framför....
Så nu kan jag sitta här och filosofera....
och mysa!!!!!
Ett gammalt barnörngott får tjänstgöra som överdrag....
Matchar till det romantiska överdrag
som ligger i korgstolen....
man är väl lite prillig som går igång på
så lite......

Men det står jag för..... Jag älskar det gamla och romantiska!!!!! Blandat med lite nytt!!! Nu har jag lagt in lite nytt på Butiken ( jag menar gammalt)

ja ni vet vad jag menar...(Fniss) så ta gärna en titt!

Önskar er alla en fin Kväll! Kram Kathrine!

30 kommentarer :

HÖNSHUSET sa...

Hej hej!!

Jag förstår att du behåller korgstolen svart den är ju bara sååå fint!! O pallen gjorde sig fint framför!!

Ha de gott!

Kramar gunilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tycker absolut att man får vara lite prillig! Tänk så tråkigt det vore annars...
Och korgstolen är ju underbar, så jag förstår dig precis!
Kram
Marie

Pia sa...

Vilken härlig kontrast! Utan vidare behåller du den svart!

Ha en myskväll i den i kväll!

Kraaam/Pia

Tigris Predikantan sa...

Ja, men det är ju allra bäst med de som nöjer sig med lite! *ler*

hemtrevnad marie sa...

Hej Vännen!
Ja den är verkligen läcker!!
Och lilla pallen blev ju så fin till!
Du, jag har mailat dig idag:)
Önskar dig en fin kväll!
kram

Sologbolig sa...

Kjempefin korgstol ..... og så fin i svart. og pallen ble virkelig prikken over i'en. Ha ein flott dag, klem

Marie Louise sa...

Ja, det gäller att hitta det där lilla udda som bryter av på rätt sätt, och det gör din korgstol, passar så fint till tapeten.
Kram Marie

Birgitta sa...

Förstår dej så väl, jag kan också bli kär i vissa saker och blir glad varje gång jag ser det och din korgstol är så snygg till det ljuva, tufft mot det skira, alltid lika gångbart. Vilken tur att du hittade en fotpall på vinden, vilket fynd. Kramar och ha det gott, Birgitta

Mitt hvite hus sa...

Virkelig flott den kurvstolen...og pallen var nydelig...

dette må være et godt sted å sette seg ned på..

ha en fin kveld..

klemmer =)

MODERN COUNTRY sa...

Hei Vennen, så glad jeg blir for dine besøk !! Takk for gullig kommentar :) Ja det er helrig å lage eget syltetøy, smaker sååå godt !

For en vakker kurvstol!! Jeg elsker dem virkelig og håper jeg er heldig og finne en selv. Og det gjør absolutt ikke noe at den er mørk i fargen heller for jeg synes det bare gir så god kontrast. Så jeg forstår at du er glad for din!!

Klemmer i massevis,
Aina

Ps: Ha en hyggelig kveld du også !

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är så bra på och göra fint, passade bra med pallen där. Du har en jättemysig hörna med din fina stol.
Kramar
AnnaMaria
Ps, jag har mailat dig

Unknown sa...

Det är charmigt med det där prilliga!
Och jag trooor att jag förstår Dej, för korgstolen är en jättesnygg kontrast bland det vita, med sitt svarta.

Kram från Eva

bakom berget sa...

Ja den korgstollen var ju verkligen fin! Så snyggt med den vita spetsen. En snygg kontrast!
Ha en trevlig afton!
Kram Åsa.

Myricas Farmor sa...

Det blir som du säger ett smycke av denna svarta stol.
Sååååå jätte fint.
Ha det gott
kram

bakom berget sa...

Jag menar ju inte att den är en stolle..hi hi..

STENLYCKA sa...

Hej!
Tack för det fina skrinet och allt som fanns i det! Blev så glad för det som fanns i påsen! Tack!
Korgstolen är som en dröm och så underbart vacker i svart. Förstår att du gillar den.
Kram och ha det så gott!
Raina

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej Kathrine. Stolen är ursnygg i svart :) Du har också mycket fina saker i butiken din.
Kram Harriet

Viola sa...

Nog har vi samma kärlek du och jag till de gamla vackra tingen, blev så himla fint, kramen

hemma hos lilla mej sa...

Vad snyggt med den svarta korgstolen bara så snyggt.Ja du får alltid till det så det blir så fint.....Ha det gott rara du Kram Rita ♥

Hulda sa...

Mmm, en virkelig drømmeplass der i trappegangen. Så skjønn skammel og nydelig kurvstol. Du har det så lekkert. Liker så godt tapeten i blått.

It's me sa...

What a lovely chair !!.hugs from Ria......

Huset vid ån sa...

Jag förstår att du blir " prillig" på din svarta korgstol för den är jättefin o läcker i din mysiga hall. Ha en fortsatt Trevlig Vecka! Kram Therese

Margareta sa...

Hej Kathrine!
Monogrambandet var såå fint.Tack!
Bilderna idag har jag inte ord nog för. Helt fantastisk hörna.Det är så underbart ihop....

Kram Margareta

Mys och hemtrevnad sa...

jättefin blev din myshörna....kramis semlan

Lilla Rummet sa...

Hej!
Vilken härlig lite myshörna du har med den svarta korgstolen och fotpallen med det vackra överdragen.
Tapeten är ljuvlig.
Ha de gott
Kram Britt

Ett ögonblick sa...

Hej Kathrine!
Visst är det härligt att "gå igång" på fina saker, jag förstår dig precis, för jag är likadan. Korgstolen är helt magnifik där den står och bryter så häftigt mot den ljuva tapeten och lilla pallen och de romantiska spetsarna och...kudden är ju också superfin...jag gillar kontraster...det kan du läsa om i mitt konstiga inlägg idag (virkade detaljer och lack på skor). Det känns som om dom håller på att förbättra så mycket på blogger att det bara blir sämre;(

Hoppas du får lite tid idag också, så du kan sitta där i korgstolen och vila benen...det hade jag i alla fall gjort;))

Ha det så jättegott!
kram lisamaja

Rosor och Spetsar sa...

så läckert med den svarta korgstolen o jag förstår att du behåller den som den är.
Visst är det härligt när man hittar något som man blir glad över
Ha det fint
Kramar
Annelie

Sirpa sa...

Hej Kathrine!
Riktigt söt! Gillar den lilla fotpallen!
Har det bra!
Kram Sirpa

maría cecilia sa...

Hola Kathrine, a lovely chair and the linens you have put on it are such beauties!!!
cariños