måndag 23 augusti 2010

Spolhållare.........

Godmorgon alla söta......
idag skiner solen här i Västmanland och det ser ut
som att vi får en fin Dag.....
Sedan vill jag passa på tacka för alla snälla kommentarer
jag får här på bloggen....
jag blir så glad!!!!!
Tack!!!
*************************
Idag och i morgon
kommer jag att lägga ut
lite nya saker på min lilla bloggbutik...
Bla denna gamla spolhållare
med 6 st spolar och i ett underbart fint
skick...
Så Välkomna in och kika!http://fagel-blabutik.blogspot.com/
Längst in i mitt skafferi hittade jag den här gamla
glasburken utan lock.....
Och nu får den tjänstgöra som spetsburk, och som lock
har jag tagit en gammal spetsduk och trätt
en gummisnodd runt
tycker det blev ganska bra......
Jag älskar spetsar och har en hel del hemma, och har alltid
tyckt det är synd att man har dom ligger undanlagda....
Tills nu.......
Som sagt så kommer jag att lägga in lite nytt i butiken
Idag och i morgon....
vackra dukar, spetsar, gamla kläder, linne, mm.
Allt självklart tvättat, och fixat...... Hoppas att ni får en fin dag! Kram Kathrine!

19 kommentarer :

Skogslyckan sa...

Hej! Kommer att vara i min ateljé resten av dagen, utan dator. Är rädd att jag missar... Vad kommer du att ta för spolhållaren?
Kram Pia

Katta sa...

God morgon vännen. Den där spolhållaren är ju grymt snygg, dock har jag redan en stor en så någon annan blir nog en lycklig ägare till den där vackra. Kram Katta

Ett ögonblick sa...

Hej Kathrine!
Vilken UNDERBAR spolhållare!!!!
Jag håller med dig varför ska allt det vackra, gamla spetsar, dukar, lakan...ligga i lådor, mycket bättre att ha det framme...eller i en glasburk, jättesött och bra idé med spetslocket, lånar gärna den idén.

Önskar Dig en fin dag!
kram lisamaja

liven sa...

Hei Kathrine!!
Flotte saker du legger ut i butikken din.....denne spolhålleren var jo bare nydelig og tekstilene også!!
Er så glad i de gamle hvite tekstilene....og spesielt med blonder :o)

ha en fin dag der borte i Sverige

Tigris Predikantan sa...

Vackert!
:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fint det blev med spetsar i burk.
Ja jag är också svag för spetsar och dukar för att inte tala om örngott.
Kul att du kommenterade inne hos mig så att jag hittade hit.
du är välkommen tillbaks när du har lust och tid.
Ha det gott Marie.

It's me sa...

What a beautiful things.....i take a look in your shop now.......I am Glad you like them, the package was still over 2 kg so the shipping costs were twice as many.........so enjoy them !!! and have a happy new week.....love Ria...

Myricas Farmor sa...

Som vanligt en massa fina saker som man jätte gärna vill ha. Det är bara synd man inte kan köpa allt man vill ha, så det blir lite i taget.
Ha det gott
kram

Unknown sa...

Så mycket mera ljuvligt du fått in i din butik.
Spetsduken som lock över glasburken tycker jag blev väldigt fint!

Kram från Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jösses så mycket fint, spolhållaren är väl redan såld... jag sticker in direkt i butiken
Kramar
AnnaMaria

hagagården sa...

Men en sån fin spolhållare,ja allt är fint ,måste kika in i din fina butik.
kram o ha en fin kväll.
ninni

Helena sa...

Jag gillar också spetsar.
Använder dem ofta på mina handgjorda kort.
Nu ska jag kika in i din butik.
Kram!

Fleurette sa...

Hello my dear Kathrine, beautiful lace!!!!
Amazing photos!!!
Nice evening and very nice new week:)
Hugs
Fleurette

Lilla Lycksta sa...

Underbar spolhållare, har aldrig sett något liknande. Jättefint med spetsarna i glasburken.
Solen skiner här aldeles underbart.

Kram Camilla

Roses & Angels sa...

UNDERBAR, den är underbar spolhållaren. Synd att plånboken gapar tomt. Spetsar har man aldrig för mycket av! Tack för att du har överseende. Jag kommer nog att få ändra allt. Html koden spökar så jag kommer att mista en hel del! Suck! Ett annat alt är att öppna ny blogg för jag har nog snart förbrukar foto minnet. Ha en fin kväll kram

Sirpa sa...

Hej Kathrine!
Så fina saker!
Hoppas duj har haft en trevlig start på veckan!
Kram Sirpa

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ for noen skjønne skatter...den spole holderen var alledels nydelig...

skulle bodd nærmere deg jeg =) hihihj

Klemmer =)

Margareta sa...

Så fina saker du visar.
Spolhållaren underbar. De gamla textiliern bara så fina.Vilken konst!!

Ha det fortsatt bra!
kram Margareta

Vita små hjärtan sa...

Vilken spolhållare så vacker!!!!!
Å massa andra fina saker också...
Ha en fin dag!
Kram Agnetha