lördag 14 augusti 2010

Sylta och safta.........

Godmorgon alla söta........
Igår gjorde jag färdigt saften,
11 liter vinbärssaft blev det i år
det får räcka......
Det fanns mycket vinbär på
buskarna,och lite har fått sitta kvar....
så har fåglarna nåt att mumsa på.
Hittade till ett ställe på nätet där man kunde
tillverka sina egna ettiketter och se så
fina dom blev....
för att hitta dit trycker du bara på
Sedan klistrade jag bara dit dom med ett vanligt papplim.....
Nu skall dom bara ställas in i mitt skafferi!
På fina rader....
Och riktigt god blev den också!
Sedan vill jag påminna er om min lilla utlottning i inlägget
under!
Ha en fin Dag!
Kram Kathrine

17 kommentarer :

Katta sa...

Men å vilka fina saftflaskor. Måste vara härligt att ha en egen trädgård med en massa saker att ta till vara på. Kram Katta

hemma hos lilla mej sa...

Underbara saftflaskor.Vad gott med hemmagjort.Söta etiketter.Ha en härlig lördag rara du kram Rita ♥

Lilla Lycksta sa...

Gott! med hemmagjord saft och vilka fina etiketter. Kommer att bli fint i ditt skafferi. Ha en fin helg, det ser ut som om vi får njuta av solen :D

Kram Camilla

Anonym sa...

Vad gott Mamma! Duktig är du och vilka fina etiketter.

Kram Anna

Myricas Farmor sa...

ååå så gott det ser ut, jag har oxå syltat och saftat lite, lagt in gurkor mm.
Det är så mysigt tycker jag.
Ha en fin helg
kram

Margareta sa...

Hej!
Oh,så mycket saft!Lyckans dig som har ett så svalt skafferi så du kan förvara saften där.Vårt skafferi vid denna årstiden är ganska varmt,så saften får frysas.Etiketterna jättefina.Den sidan ska jag kolla.
Den låga flaskan med bredare hals=en riktig snygging.

Ha en bra dag!
Kram Margareta

Skogslyckan sa...

God saft i vackra flaskor, och med fina etiketter. Så pysslig du är... Fint att ha med sig som gå bort present också! Ha en fortsatt skön helg min goa bloggvän!
Kram Pia

Unknown sa...

Så härligt det ser ut med din hemkokta saft, i de vackra flaskorna ~~~~
Och vad bra att du tipsade om etikettmaskinen!


KRAM från Eva

Evashusotorp sa...

Jag har oxå mycket vinbär, nästan, men bara nästan så får jag lust att göra saft när jag ser dina fina flaskor och etiketter.
Kram
Eva

Hanna sa...

Ser gott ut.
Ha en fortsatt bra helg.
kram
Hanna

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå nå har du saft til langt på vinteren du... herlig...

moro å lage det selv..

ønsker deg en fin kveld..

Klemmer =)

Sirpa sa...

Hej Kathrine!
Tack för din titt hos mig!
Vinbärsaft, låter gott, NAM!
Har en trevlig helg!
Kram Sirpa

It's me sa...

Wowwww...that looks delicious!!! ...happy weekend darling......love Ria....

Anna Wallin sa...

Dina flaskor ser jätte trevliga ut, Bättre hemmagjord saft än den man köper!
Riktigt fina etiketter du hittade på nätet!
Ska titta in där...

Önskar dig en bra helg
Kram Anna W

Viola sa...

Vilka rara etiketter det blev, alltid något visst med hemlagad saft..:D ha en fortsatt fin helg, nu har jag tagit min turlott...kramen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med egna etiketter, bra tips. Härligt och ha saften i höst och vinter. Gott och blanda i sås också, porterstek tex som är så gott.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Mys och hemtrevnad sa...

vad fina ettiketterna blev...ser gott ut! kramis semlan