tisdag 3 augusti 2010

Dagens outfit......och gårdagens fynd.......

Hallojsan alla underbara......idag tänkte jag visa lite
nyinköpta kläder för omväxlings skull....
Denna blus är helt underbar, märket är en custommade...
och jag har skickat efter den från Biskopsgården
den var nedsatt till ett fint pris.....
Bootsen har jag skickat efter från Ellos..... helt i skinn, man kan fynda
även där......och jag tror jag kommer att ha mycket
användning för dom fram på höstkanten....
Blusen är svagt grå och är gjord i 100% silke..... En närmre bild. Precis sådär romantiskt som jag älskar...... Och nu till gårdagens fynd Tadam......... en helt underbar spegel i rokoko, supergammal, men det tråkiga är att det är någon som har målat över orginalguldet med någon billig guldfärg... Så vad tycker ni? Skall jag måla den vit? Jag vet varken ut eller in! Help me!!!!! Önskar alla en fin dag! Kram Kathrine

17 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!vad hälig topp och boots du har shoppat.Hur läckert som helst.Ja jag skulle måla spegeln vit utan att tveka.Hoppas du kan bestämma dej,inte alltid så lätt.Önskar dej en in dag gulliga du.Kram Rita

emilias gömmor... sa...

Underbart vacker blus! Jag var inne och kollade i förrgår, det var en hel del jag skulle vilja ha, så jag får avvakta tills jag har bestämt mig (man kan ju inte köpa alla:). Spegeln hade jag målat vit, då allt det snirkliga framträder mer.

Kram på dig!/Mimmi

Margareta sa...

Hej Kathrine!
Vilken söt blus!!!Bootsen fräsiga.Jag tror jag ska köpa något åt det hållet till hösten.
Jag skulle nog målat spegeln vit eftersom det ändå inte är original.Men vad fin den var.

Ha en bra dag!
Kram Margareta

Bonjade sa...

Oh yes I think this mirror will be georgeous in white....
Love your new blouse....and these boots are made for walking;)
Fine day

S o F sa...

Måla! ;)

Unknown sa...

AWESOME!!!!! the blouse I love, and the boots are just COOL!!!! Were do you want to put this mirror???

Sweet greetings
Lynda

Joyforhome sa...

hej där fina kängor du lagt vantarna på :) och för en sån billig peng. Kanske man borde slå till på. Jag tycker du borde måla den vit. Guld är ju inte riktigt min favorit färg :P

Kram Malin

Unknown sa...

Vilken fin blus o boots!! Verkligen ett bra köp!! Själv hade jag valt att måla spegeln vit, men man bestämmer själv - beroende på var man ha tänkt ha den någonstans. Men vitt hade jag valt. Ha det gott. Kram Lenita

hagagården sa...

Hej
Underbart fina kläder du har köpt,jag skulle ha målat spegeln vit,den skulle bli underbart fin då tror jag,jag ska själv måla en spegel idag som är guldfärgad.
Kram o ha en fin dag.
ninni

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej svejs.
Jag håller med kören här över, jag skulle måla direkt. Kanske du redan har börjat måla... Den kommer bli super i vitt! Och vilken jättefin blus, och bootsen var snygga. Roligt med lite nytt såhär på sensommaren.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Superläckra boots!
Och en jätteromantisk blus ~~~
WOW, säger jag bara :-)

Hihi, vad ska jag nu komma med för råd om den vackra guldspegeln månntro ;*)
Måla om! var faktiskt min första tanke, så jag kör väl på det då...nu har man gått sta och blivit djärv må jag säga :-)))

Skämt åsido, det är svårt sånt här.
Nästa gång kanske du visar en bild med den vackra guldspegeln där den passar alldeles förträffligt som den är, så rådet för vara med viss reservation ;*)

Hoppas att du har det fint i augustikvällen.

KRAM från Eva

It's me sa...

Yes i should paint it white.....beautiful blouse...i love it....happy evening darling.....love Ria....

Evashusotorp sa...

Jättefin blus och tuffa boots.
Måla!
Kram
Eva

Sylvia sa...

Your blouse is so romantic, Kathrine, gorgeous !
I think the mirror will also be lovely in white.
Nice evening,
Sylvia

Roses & Angels sa...

Wow vilka fina kläder. Och JAG TAPPAR HAKAN! VILKEN fin spegel Wow wow! MÅLA ska du göra den kommer att komma fram på ett helt annat sätt då. Jag lovar. MEN ja hihi det är ju vad jag tycker. Lyckliga du som har en sån vacker spegel. Kram

The Rustic Victorian sa...

Yes! paint it! Everyone agrees...or you could try the color in the wallpaper that is like a gray,,,no, I like white the most,,it is wonderful! The boots and shirt are toooooo great! lucky you!
Marcie
thanks for visiting my blog and leaving a comment!

Ett ögonblick sa...

Oj, vilka häftiga boots! vill också ha:) Blusen också...ljuvlig.
Spegeln, underbar! Måla? det beror ju på var den ska vara...men det jag har sett av ditt hem, ja, då skulle jag nog måla. Nu blir jag faktiskt förvånad själv, för jag är ju inte så vit som de flesta, jag älskar färg, men man ska ju vara ärlig:)

Må så gott!
kram lisamaja