onsdag 4 augusti 2010

Hemma hos mej........

Godmorgon alla söta......
Jag vill börja med att tacka för alla tips om min spegel, Tack Alla!
Och jag har bestämt mej nu , spegeln kommer att bli vit.
Idag blir det lite blandade bilder från mitt hem.
En svart korgstol....
har kommit på plats i mitt trapphus, tyckte det blev ganska
bra.
Först tänkte jag måla om korgstolen vit,
men efter lite tänk så tror jag den får vara svart.
Vad tycker ni?
En bild från min matsal..
En bild från matplatsen i mitt kök...
ännu en bild........
mårbackapelargoner och luktärter.....
Ljuvliga sommarblommor!
Och en till....
vita kuddar och vitt sofföverdrag med bred spets....
me like!!!!
Önskar alla en fin Dag!
Kram Kathrine!

22 kommentarer :

@nne sa...

Wonderful house! Love, @nne

Jenny sa...

I like the touch of black, especially the wicker chair.

My home is my Castle sa...

Åhh så vakkert du har det....
Nydelige bilder.

Klem,Kari

Myricas Farmor sa...

Sååå himla fint du har det. Jag tycker du gör rätt att ha stolen svart, det ser så härligt ut.
Ha det gott
kram

Country Hill sa...

Hej Kathrine!
Så fin blus och vilka läckra boots Du köpt.
Spegeln ska bli vit har jag förstått och har redan varit där och målat så är det bara att fortsätta den kommer att bli jättefin. Hur gammal är den tror Du?
Korgstolen är ju snygg som den är gillar den svarta färgen och snygg blev den i hallen.
Ha en fin dag!
Kram Lena

hagagården sa...

Halloj
Jag tycker din korgstol var fin i svart,blev riktigt bra där i hörnet.
kram o ha en fin dag.
ninni

Mitt hvite hus sa...

Kjempfint du har det ...i9g den kurvstolen var råfin som svart...

klemmer 0)

sylvia sa...

hei,
helt nydelig du har det,
syntes stolen var vakker i sort jeg,
fint med litt kontrast å røffe ting,
elsker stilen din,du er så flink å sette sammen å få det vakkert.overkast med bred spets/blonde var helt nydelig,
ha en herlig dag,
klem fra sylvia

Birgitta sa...

Så vackert och rofylld ditt hem verkar vara med saker som skänker ett lugn och gör att man vill sätta sig ner och bara vara. Stolen är snygg som svart, det bryter fint mot det vita.

Har en liknande sofföverdrag med spets under madrasserna i våra sängar, jättesnyggt tycker jag när det tittar fram lite elegant. Kramar Birgitta

Anonym sa...

Hei. For et vakkert hjem. Jeg hadde malt stolen hvit,syns kurvmøbler er finest hvite. :))Klem.

Manne's hverdag sa...

Hei!!! Og for ett vakkert hjem du har!!! Falt pladask for den vakre tapeten. Tør jeg spørre hvor du har kjøpt denne?

Ha en fortsatt fin dag!!!

Hilsen
Marianne

Drömmen om ett torp sa...

Såå fint du har Katherine :)

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har det Katherine.Bara så underbart.Önskar dej en skön dag gulliga du.Kram Rita ♥

Unknown sa...

Korgstolen är bara så himla frän där den står med sin svarta kontrast, mot allt det andra vackerromantiska, så jag tycker absolut att du kan låta den vara svart :-)

Och...åhhh, så fint det är med den virkade spetsen på ditt kökssoffeöverkast ~~~

Hoppas att du har en fin dag hos dej.
Hos mej är det underbart rosenparaplyväder, så jag känner mej lite fnitterlycklig faktiskt ;*)

Kram från Eva

..i byn sa...

fin dag till dig med!! :)
snygga bootisar!! ska genast kolla in ellos..hi

..miss sophie

Unknown sa...

I love the black in your house, it makes it alive!!!!

Greetings
Lynda

It's me sa...

Your home is beautiful.....so pretty..i like the black.....happy evening...hugs from me.....

Lilla Lycksta sa...

Så underbart fint du har det Cathrine! Tycker du gör rätt som målar spegeln vit. Stolen tycker jag däremot du ska låta vara svart.

Vad snygg tunika du inhandlat, me like. Ha det gott hoppas solen tittat fram hos dig också efter allt regnande.

Kramar Camilla

Margareta sa...

Så underbara hemtrevliga bilder: Den svarta korgstolen så fin.Läckert med vitt lakan i och sen den svarta kudden.
Mysigt......

Ha det riktigt bra!
Kram Margareta

Marie Louise sa...

Så snyggt det blev med den svarta korgstolen till den fina tapeten.
Ja, nu är vi inne i augusti och det känns redan lite som man vill ha lite höstmys och ändra om lite innomhus.
Kram Marie

Mys och hemtrevnad sa...

verkligen ett vackert och smakfullt hem du har!!! Kramis semlan

maría cecilia sa...

Hola Katrina, everything is beautiful at your home, but fell in love specially with your kitchen dining room and the wall papaer, such lovelies!!!!
cariños