fredag 20 augusti 2010

Fredag morgon.........

Godmorgon alla underbara......
Idag är det Fredag......och veckan har gått i en
hejdundrande fart.....
Idag skall jag ut i storskogen och leta
Kantareller.....
Från det ena till det andra....
Denna gamla thekanna har jag
fyndat på loppis.....
Vad tror ni om den????
Jag får för mej att den är Engelsk!!!!
En närmre bild, så vackert mönster.... Det fanns inget lock till den men jag misstänker att det har suttit ett svart lock på den från början.... Vad tror ni? Lite ögongodis i skålen.......
Hoppas att ni får en fin Helg!!
Och glöm inte min lilla utlottning längre ner
på bloggen!!!!!! Kram Kathrine

19 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon.
Jättefin thekanna, gör ju inget att locket saknas, det var fint med torkade rosor i. Ljuvlig bild den sista också. Lycka till i svampskogen, vi har en heldag imorgon. Ska ha picnic halvvägs har vi tänkt. Måtte det inte spöregna nu...
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Skogslyckan sa...

Men himmel Kathrine vilka vackra saker du visar idag. Är det en skål på fot eller en ljusstake du har i gjutjärn...jag bara älskar dess form och patina, det var det finaste jag sett den här veckan... Jag har en kanna i min shop i vitt som liknar men med ett rutmönster i porslinet, den är svensk, men om den inte är stämplad så är det ju svårt. Men England är ju Thékannornas land... Ha nu en helt underbar helg min vän!
Kram Pia

@nne sa...

What a beautiful teapot. Wish you a nice and romantic weekend, @nne

Margareta sa...

God förmiddag!
Vilken fin kanna!Ljuvlig att ha blommor i.
De 2 första bilderna helt underbara.
Monogrambanden är också helt i min smak.
Jag hittade kantareller idag med på min och Signes runda.Dom största nosade hon upp.Duktig vovve.
Nu måste jag också vara lite duktig.

Ha en fin dag!
Kram Margareta

Anonym sa...

Så utrolig herlige bilder,liker såå utrolig godt din blogg. :))Klem Mette.

It's me sa...

Happy weekend darling...............enjoy !! love Ria.....

Viola sa...

Den kan nog vara från UK skulle jag tro..ljuvliga bilder du bjuder på idag,
önskar en fin helg, kram från VIOLAN

teddy bears Marin to Venice sa...

Hi dear friend,
beautiful things have bought to the market of antiquariato!
The teapot but that like me that likes more me is the alzatina, is very beautiful!
seem to be of I bronze, excellent refined taste!

A great embrace from Venice

Rosarita

Birgitta sa...

Så fina ögongodis du har i dina bilder, stämmningen känns genom bilden. Kannan är så fin i mönstret tycker jag och kanske locket varit svart, vad vet man. Kramar och ha det gott i helgen, Birgitta

Evashusotorp sa...

Vilka underbart vackra bilder!
Kram

Katta sa...

Vad fin den översta bilden är. Låter jättehärligt att gå i skogen så här på hösten. Kram Katta

Mitt hvite hus sa...

En kjemepfin kanne du har funnet deg... gjør ikke noe om lokket er borte... passet fint som blomstervase...


Ønsker deg en fin helg..

klemmer =)

Hanna sa...

Jätte fin tekanna.
Kram
Hanna

hemtrevnad marie sa...

Visst är det en riktigt gammal engelsk kanna, har haft en sådan i min butik, den har haft tennlock!
kraam

Unknown sa...

Vilken jättesöt kanna.
Jag tror att den har haft ett likadant lock...varför vet jag inte!? Kanske stämmer inte min inre bild annars *fniss*

Kram från Eva

Country Hill sa...

Vacker tekanna kan mycket väl vara englesk, är den i porslin eller keramik svårt att se på bilden, men vacker med blommor i.
Ha en fin helg!
Kram Lena

Lilla Lycksta sa...

Hej Kathrine
Vilken fin tekanna, gör inget att locket saknas den är jättefin med blommor i. Hoppas att du hittade mycket svamp. Ha en fin fortsättning på helgen.

Kramar Camilla

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh! så mycket vackert du visar tycker de är så snyggt med lite grövre fot & färgen mm snyggt!
Kannan var ju jätte fin till vas så romantisk och fin...me like

Ha en skön kväll
kram wivi

Myricas Farmor sa...

Hitta du många kantareller, det gula guldet från skogen.
Jag brukar inte plocka svamp, är inte så förtjust i dom.
Ha det gott
kram