måndag 2 augusti 2010

Lite mera trapphus.........

Godmorgon denna Måndagsmorgon.....
Idag tänkte jag att jag skulle visa lite mera
av vårat nyrenoverade trapphus...
Den gamla dörren i trapphuset har fått vara kvar,
och jag bara älskar den.....
Så fina handgjorda glas i rutorna.....
allt i orginalskick.
Trappräcket är jag så nöjd med, tänk vad lite färg kan göra susen,
och det nyinlagda trägolvet som vi målat med en vit oljebaserad färg.... Jag har mycket kvar att inreda.... men jag vill vänta så allt blir helt rätt, måste känna in lite mera först, Vad tycker ni? Skall jag ha gardiner i trapphuset? Nedre hallens byrå har fått en lampa med en skärm från Olsen och Jensen..... Idag skall jag åka ut på en tur jag har nämligen köpt nåt fint som jag skall åka och hämta kommer bilder i morgon!
Ha en riktigt fin Dag!
Kram Kathrine

24 kommentarer :

Sologbolig sa...

God morgon Kathrine. Foe et flott trappehus, nydelig dør og nydelig tapet. Om du skal ha gardiner? ..... det er jo fint slik som det er uten, men dersom du tenker gardin så vil det jo vera fint med noen tynne, tynne, nesten gjennomsiktige kvite gardiner .... Ha ein flott mandag. Klem.

liven sa...

Hei Kathrine!!
Bare så nydelig i trappehuset ditt og døren er jo sååå fin!!
Om du skal ha gardiner ja??.....det må være noe tynt lite hvertfall :o)

Ha en fin dag :o)

Mitt hvite hus sa...

Nydelig trappehus... liker så godt tapeten din..og døra var virkelig herlig..

gardiner.. kanskje om vinteren noe tynt.. men så deilig å få solen inn om sommeren..

Ønsker deg en fin dag..

klemmer =)

Country Hill sa...

Så fint det blir, dörren är ju helt underbar.
Jag hade nog hoppat gardiner. Lampen och den fina skärmen passar ju utmärkt i hallen. Ska bli spännande att se vad Du köpt!
Ha det gott själv börjar jag jobba idag känns sådär.
Kram Lena

Myricas Farmor sa...

Hejsan min vän, såå himla fint det blir i erat trapphus, jag skulle nog inte ha någon gardin nu på sommaren utan till vintern, då ser det så varmt och gott ut.
Ha det gott
kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan.
Och jag skulle inte heller ha gardiner, jag gillar när ljuset kommer in. Nu ser man dina fina fönster, och dörren och räcket är superfina också. Ni har en väldigt fin trapphall.
Kramar
AnnaMaria

Evashusotorp sa...

Jättetjusigt!
Inga gardiner tycker jag!
Kramar

@nne sa...

The result is wonderful. It gives me a real "aer nouveau"-feeling. A lovely week, @nne

Lilla Lycksta sa...

Hej Vännen!
Så vackert trapphus. Dörren är helt underbar. Tycker inte du ska ha gardiner i trapphuset, fönstren är vackra som de är. Ha det gott!

Kramar Camilla

Roses & Angels sa...

Tack Vännen! Vinsten är så fin och det roliga är att Märta gjort den själv. Sånt gillar jag.Hoppas du haft en fin helg. Önskar dig en fin dag också kram

Belle Brocante design sa...

What a beautiful and light traphal (dont know the English word! The wallpaper is lovely and the lamp...Enjoy your pretty home Kathrine

Groetjes,
Annemiek

S o F sa...

Varje gång jag tittar in till dig och ser den där tapeten så blir jag GLAD.
Så uppiggande och fin!

Förstår att du är supernöjd med resultatet. På frågan om gardiner eller inte, så skulle jag personligen inte sätta upp några, men det är ju som alltid en smaksak det där.
Finns säkert några som skulle göra fint där också.

Lycka till med inredningen - klokt av dig att låta det ta lite tid. Att hinna känna in...

It's me sa...

I like this so much !!!....happy new week darling............hugs from me...did you get my mail???

Anonym sa...

Virkelig flott trapperom og en herlig tapet. Du trenger absolutt ikke noen gardiner der og hvis du skal ha så må de være flortynne:)

hemma hos lilla mej sa...

Vilket vackert trapphus.Tycker inte att u ska ha gardiner för fönstren är så fina så det är vackert som det är.Dörren är helt underbar.Ha en skön dag vännen Kram Rita ♥

The Rustic Victorian sa...

What a beautiful creation, the door is wonderful, I have not seen one like this. Curtians are a matter of light and privacy to me,,,a sheer curtian might be the thing. Blinds can be pulled up. What a wonderful thing to ponder. I just love it.
Happy week!
Marcie

Huset vid ån sa...

Hej vännen!

Åhh, Vad ljuvligt fint det blev. Det måste vara en fröjd att få gå där i trapphuset. Din lampa på byrån var så fin också....Önskar dig en trevlig vecka! Kram Therese

Margareta sa...

Hej igen!
Vilken underbar dörr.Och trappräcket och fönsterna så fint.Svårt det där med gardiner.Riktigt fint utan också.
Lampan med sin skärm är läcker. Vi har en sådan skärm också, och den ser ju ut som en bakelse.
Spännande att se vad som visas imorgon.

Ha det gott!
Kram Margareta

Pia sa...

Jag avundas människor som vågar! Du har vågat. Och det har vi bevis på i din trapp-upp-gång!!!

Kramar/Pia

Unknown sa...

Förstår att du är förälskad i den gamla, fina trapphusdörren ~~~
Man blir glad varje gång man får kika in i erat trapphus, en såå luftig känsla ~~~~

Gardiner, eller inte...min första tanke blev förstås...neeej, kära nån hur ska de få upp dem utan att trilla ner...!? ;*)
På något sätt och vis, så trooor jag ändå att det skulle kunna kännas fortsatt luftigt, men på ett mer ombonat vis...jag får fundera på mitt råd i frågan *fniss*

Hoppas att du har en ljuvlig kväll därhemma.
Och Du har något i din lilla butik, som jag absolut vill köpa...men jag vet ju inte vart jag ska ha det...än.
Rätt som det är så kanske jag mailar :-)))


Kramen om ~~~
från Eva

Unknown sa...

that wallpaper!!!!!!!!!!!!! WOW!!!

Lynda

Ett ögonblick sa...

Åååh, så vackert det är...underbar lampa, och dom skärmarna är bara såå läckra.
Gardiner? jag som älskar textilier...men jag vet inte, det är så vackert ändå...känn in, ha inte bråttom, det blir så bra hur du än gör.

Önskar dig en fin tisdag!
kram lisamaja

Mys och hemtrevnad sa...

jättefin blev trappuppgången...jag hade satt upp en vit tunn hissgardin eller låtit fönstren vara som de är...ljust och luftigt!!! kramis semlan

Hanna sa...

Jätte vackert trapphus.
blommorifonstret.blgospot.com
Kram
Hanna