torsdag 5 augusti 2010

Lite trädgård...........

Godmorgon alla underbara......
Idag är det utlovat sol, så jag tänker tillbringa min
Dag i trädgården.....
Lite pyssel efter allt regnande.
Vallmopionern har börjat kvickna till igen
efter allt regnande.
Surfina stortrivs i ett gammalt betongrör....
Just nu växer det så det knakar här i mitt lilla
grönsaksland.....
Luktärter har jag haft i snart 3 veckor.....
och dom fortsätter att blomma,
gissa om jag plockat många buketter?
Hoppas ni alla får en fin dag!
Kram Kathrine!

18 kommentarer :

Country Hill sa...

God Morgon Kathrine!
Massor ac vackra blommor Du har i trädgården, här känns det som om det mesta blommat över.
Spännande med Din spegel!
Ha en fin solig dag!
Kram Lena

Hulda sa...

Så fine kurvstoler du har i hagen. Likte også veldig godt bildet av blomsterertene. Nydelige der de står med sine sarte farger.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Läste att Karlstad ligger 3:a från botten! i soltimmar, det är vi det. Blir det sol idag ska jag vara ute hela dagen. Så fin din vallmo var, den sorten var ny för mig.
Ha en härlig dag
Stor kram
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

kan bare tenke meg den herlige følelsen å gå rundt i hagen ..frisk deilig luft etter regnet... herlig..

Flotte kurvstoler...

klemmer =)

@nne sa...

Your garden looks so fresh after the rain. Here in Crete everything looks summer dry. Hugs, @nne

liven sa...

Koselige bilder fra hagen din...og som luktertene dine blomstrer da!!!
kjempefine bilder fra din matsal under her også :o)

ønsker deg en fin dag Kathrine....og kos deg i hagen :o)

Roses & Angels sa...

Hallå. Å jag njuter så av att se alla vackra trädgårs bilder och märker att jag saknar att ha trädgård mer och mer. Så fint du har det. Här är det sol idag efter många dagars regn. =) Tack för dina fina ord om kortet. Varsågod du ska se att det kommer att bli super när spegeln är vit. Ha en vacker fin dag kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej igen.
Ställningen kommer från danska Chic antique, dom är otroliga på och göra så det ser gammalt ut på riktigt. Även min dörr med järngaller kommer från dom, den skymtar i bakgrunden. Tror det är ganska många i Sverige som säljer detta märke.
Kramis
AnnaMaria

It's me sa...

O wowwww it all looks great !!! happy new day darling.............love Ria......

sylvia sa...

hei,
så nydelige bilder fra din vakre hage,
deilig når sola kommer etter regn,
ja det er grått og noen regn byger kommer å går her i dag.
kos deg masse ute,
stor klem fra sylvia

S o F sa...

Vackert Kathrine - ser ut som en perfekt plats att spendera tid i.

Fixa och dona, eller bara V A R A ...

Tror jag ska klippa lite gräs idag. ;)

Soliga hälsningar!
(fast det egentligen var sagt att det skulle regna här idag)

vita drömmar och svarta tassar sa...

Tänk om vi fått några månader till av sommar värme så som vi blommar upp och trivs med all blommster som vi har.....
Njut medans tid är!
kram wivi

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Min vän Kathrine.
Tack för din mycket vänliga kommentar, det värmde.
Jag håller nog inte med de andra om att din spegel ska bli vit, den är ju underbar som den är, guldspelgeln.
Och stolen är supertfin svart där i din hall, jättesnyggt.
Sen har du ett jättefint hem, precis i min smak, jag gillar dina matsalsgrupp, med kontrasterna, så snyggt.Och så alla din vita tyger med de fina spetsarna.
Snygga korgstolar också där ute, hoppas du får en underbar dag.
Varmkram Zara

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilka underbara bilder du visar .Du har det bara så himla fint övereallt.Ha en skön kväll rara du Kram Rita ♥

Pia sa...

Jösses, så fin matsal du har!!! Bor ni på slott, eller???!

Gården har du arbetat mycker med. Ack, älskade luktärter!!! DOFTärter borde de heta!

Kramar och en häärlig inkommande helg!

-Pia-

Lilla Lycksta sa...

Vad mycket fina blommor du har Cathrine! Härligt att solen visade sig idag efter allt regnande. Ha en jättefin helg.
Kram Camilla

Margareta sa...

Det ser så fint ut i din trädgård.
Hoppas det har varit bra utomhusväder.Finn
Vika underbara luktärtor du har....

Godnatt!
Kram margareta

Unknown sa...

Vad skönt att du fick en solskensdag i din härliga trädgård.

Luktärter är vackra blomster ~~~

Nattkram från Eva