onsdag 25 augusti 2010

På tork..... och skafferi.....

God eftermiddag alla söta......
Idag regnar det igen här.....uschnamej....
Här i hallen har jag hängt några hortensia på tork
för att pigga upp mej...
Tänk att man blir glad av så lite.....
Idag får ni kika in i mitt lilla skafferi som ligger inhyst under våran trapp..... där trängs alla burkar och flaskor.... men jag är så glad över att vi har det! Här förvarar jag all sylt och saft, rotfrukter, frukt mm, mm Nu har jag inte stylat härinne utan ni får se det som det är.....
Åh vad jag älskar att gå in hit och hämta
en flaska hemgjord saft eller en burk
sylt, det känns så riktigt på något vis....
och så vet jag vad som finns i....
för jag har själv stått och syltat
och saftat!!!!
Ikväll skall jag och min man bege oss ut i storskogen och
plocka lite mera blåbär!!!!!
Ha det så fint alla söta!!!!!
Kram Kathrine

23 kommentarer :

Tigris Predikantan sa...

Håller frukt m.m sig utan att bli dåligt? Är det svalt därinne? Fint i vilket fall!
:)

Marie Louise sa...

Åh, vad inbjudande det där såg ut i ditt skafferi! Fint med torkade växter, mina nytorkade pioner har fått komma fram nu.
Kram och ha det bra! Marie

All Seasons sa...

Your pantry room looks very beautiful.
My compliments!!!

I have Hydrangea in my garden too and maybe next week I will make a wreath from it.

Thanks for this nice photo's

Hugs
Patricia

Bonjade sa...

I love that place in your home under the stairs....
If I could I would love to look there for a very long time...so many nice things I see.
Fine day

hagagården sa...

Härligt med hortensia,vill ha!!!!
Vilket fint skafferi du har,ser underbart ut i det också trots att du inte har stylat där,tycker det var fint som det var.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Sologbolig sa...

Så bra å ha ein slik fin plass under trappa der man kan å oppbevara saker og ting. Og så fint du hadde gjort det der underr trappa. ha ein fin dag. Klem.

Huset vid ån sa...

Det är en fröjd att kika in till dig...Skafferiet bjuder på mycket ögongodis! Kram Therese

Unknown sa...

Vad fint du har det, både på hatthyllan, och skafferiet Kathrine.
Den är så skön den där känslan av att "det är på riktigt"...en sån där rejäl känsla liksom, som Du återspeglar så fint här!

Hoppas du och mannen får en givande blåbärsstros ~~~~


Kramar från Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lyckost som har ett skafferi, ser så mysigt ut. Just känslan och gå in där och hämta något förstår jag är speciell. Och du behöver inte stajla du har redan fint.
Kramar
AnnaMaria

Anna-Lena sa...

Halloj!

Vilka fina hortensior och vad mysigt det såg ut i ditt lilla skafferi. Vi har också ett litet skafferi under vår trappa men det är snarare ett skrotupplag om man jämför med ditt. Vet inte hur mycket bråte vi tryckt in där. Hoppas att du har haft en skön sommar. Jag har varit lite frånvarande i Blogglandia men jag hoppas att jag är på G igen. Nu ska jag kika in till din fina butik, hinner ju inte gå på loppisar just nu så kanske kan jag hitta något fint hos dig!

Kramar Anna-Lena♥

Margareta sa...

Såå fint skafferi!Det påminner mig starkt om när jag var barn och vi var hos pappas mostrar och hälsade på. Dom gick till sitt skafferi som var just under trappan. Där kunde dom hämta fram godsaker. Alltid var det något spec.Positiva minnen.
Så bra att det är så svalt så du kan förvara saft och sylt där även nu.
Hoppas på lycka i blåbärsskogen!

Kram Margareta

Viola sa...

Här har det regnat hela dagen..:( riktigt höstväder faktiskt och vilket himla rart skafferi du har, lyllos dig, ha en fin kväll,

kramen

sylvia sa...

hei,
så nydelig du har det der,så flott et sted,ser jo ut som du har stylet det,så ryddig og fint,
deilig med et sånt sted.
ha en fin kveld,
klem fra sylvia

STENLYCKA sa...

Vilket underbart skafferi med mycket godsaker! Kakburken påminner mig om en granntant när jag var barn som bakade underbara kakor, hon hade dem just i en sådan burk.
Kram och lycka till i storskogen!
Kram Raina

It's me sa...

Nice room Katherine.....i like it...i see nice and yammie things..........have a nice evening darling....love Ria....

Lantligt i stan sa...

Åh så fint i skafferiet! Härligt att kunna hämta en flaska hemmagjord saft. Gillade även den svarta korgstolen i föregående inlägg. Vilken fin blogg du har! Jag lägger till dig i min blogglista, hoppas det är okey? Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Anki

Skogslyckan sa...

Nu har du väl förmodligen kommit hem från blåbärsskogen...hoppas du fick med mer hem att sylta och safta... Otroligt mysigt skafferi, skulle så gärna vilja ha ett. Försökte när jag ritade Skogslyckan, men det fick stryka på foten för att få plats med den stora spiskupan.
Ja ja man kan inte få allt!
Kramar Pia

Pia sa...

Hortensiorna är så tacksamma, då de behåller sitt vackra utseende trots "torkan". Ditt skafferi...det var som tusan så fint!!!!

Hoppas skörden blev god i ålgflugs..alltså blåbärsskogen!

Kraaam/Pia

@nne sa...

Even the storeroom is beautiful. Hugs, @nne

Hulda sa...

Visst blir man glad for slike enkle ting. Det så jo nydelig ut der blomstene henger til tørk. Flotte bilder fra spiskammerset også. Så skjønt med slike hyller der du kan plassere ulike saker til kjøkkenet. Dette var virkelig flott. :)

Katta sa...

Men jösses v ad fint! Och du säger att du inte stylat, hur skulle det då se ut om du stylade? jag tycker det ser helt perfekt och jättefint ut och jag önskar jag hade ett sånt riktigt skafferi. Kram Katta

maría cecilia sa...

Oh Kathrina, this so beautiful space you have to keep your jellies, how wonderful is, it reminds me of my grandma in the times when women used to do many home cooking and then keep them for months.
I do too dry hydrangeas but my way is to cut the very last flowers of the seasson, leave them in the bushes for long time and then they dry by themselves... this way the petals don´t get shrinked!!
muchos cariños

Lisen Elisabeth sa...

VIlket underbart skafferi! Beundrar dina gamla burkar lite sådär extra ;)