söndag 22 augusti 2010

Herr Kantarell..........

Godmorgon........
Alla underbara idag skiner solen här...
och det ser ut att bli en vacker dag!
I Fredags tog jag och min dotter Anna oss en tur ut i storskogen för att
leta kantareller......
och det tog oss ett tag innan vi fann dom första kantarellerna
men det var det värt....
Det var så vackert och tyst....
som att stiga in i en stor sal, skogens sal....
Här sitter Anna nöjd och stolt över att ha funnit
dom första!!!
Och här en bild av bloggerskan själv....inte så vanligt men tyckte det var dags att visa ett ansikte på bloggen! Stolt som en tupp visar jag upp dagens fynd!!!! Fotot är lite snett taget! men men!!! Och här en titt på dagens skörd! Korgen blev inte full men lite fick vi med oss hem! Och så fick vi en mysig stund i skogen! Önskar er alla en fin Söndag! Kram Kathrine!

27 kommentarer :

Country Hill sa...

Låter som om Ni hade det mysigt i svampskogen. Det var ingen dålig skörd, älskar kantareller.
Så fina bilder på Er båda, roligt att få se Dig på bild Kathrine.
Ha en fin söndag!
Kram Lena

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt ni hade det i svampskogem.Blev ju lön för mödan i alla fall.ara så underbart gott med kantareller.Önskar dej en härlig dag kram Rita ♥

Sologbolig sa...

God morgon !
Mmmmm....kantareller er så godt !
Så fine bilder og så kjekt å se bilde av deg også.
Ha ein fin søndag. Klem.

sylvia sa...

god morgen til deg og dine,
så nydelig en tur dere hadde i skogen,et eventyr.
hyggelig med bilde av deg,fint med et ansikt til bloggen,
deilig med kantareller,
ønsker deg en fin søndag,
klem fra sylvia

Roses & Angels sa...

Så mycket fina kantareller ni hittat i skogen sal. Visst är det rogivande att gå där. Ska försöka ta mig en tur jag med. kram

@nne sa...

They are so delicious! Have a nice sunday, @nne

Skogslyckan sa...

Det är en lisa för själen att gå i skogen, tankarna far, inspirationen flödar...
Dofterna av fuktig mossa och barr, ja du hör att jag är en riktig bonnmora som alltid bott mitt i skogen...ler.. Du är vacker som en dag men det har jag förstått länge utan att ha sett dig, och dottern är väl lik mamma...
Ha en skön söndag!
Kram Pia

Viola sa...

God morgon, här bjuds det på kantareller på flera bloggar har jag sett..njöt själv utav nystekta igår på mörkt bröd, bland det godaste jag vet och det får nog bli detta till lunch även idag...:D vad roligt att få se dig på bild

Ha en fin vilodag, kramen

Anonym sa...

Vad mysiga bilder! NU är dom förvällda och infrysta. Ha det fint.

Kram Anna

Hanna sa...

Ser gott ut.
kram
Hanna

It's me sa...

Yammie............hope they yaste well......wowwww what a nerve !! you look beautiful...nice to see you !!! have a lovely day...........hugs and love from me.....

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Visst är det mysigt med en svamptur, jag tycker ni hittade mycket. Och jättebra och vara två, det är mycket roligare. Kul och få se bloggerskan också, fint foto.
Ha en toppensöndag
Kramar
AnnaMaria

Birgitta sa...

Mysigt att vandra i skogen, och tillsammans med dotter är det ännu trevligare tycker jag. Har inte själv hunnit ut i svampmarkerna ännu, det det hoppas jag kommer. Trevligt att få se dej i "verkligheten", alltid roligt med ett ansikte på den man "samtalar" med. Hoppas ni fick en läcker anrättning av de gyllne svamparna och en fin söndag önskar jag dej.

Kramar och ha det gott, Birgitta

Sussi / Sussinghurst sa...

Uhmm lækkert, så dejligt med en svampetur i skoven. God søndag

Margareta sa...

Härliga bilder från skogen.Och visst finns det mycket i skogens skafferi.
Trevligt att se dig och din dotter.

Ha en fortsatt bra söndag!
Kram Margareta

Evashusotorp sa...

Härligt!!!- smörstekta kantareller på ett bröd, en delikatess.
Ha en fortsatt solig söndag
Kramar

hagagården sa...

Hej
Det blev ju lite kantareller i allafall och en skön stund i skogen,min man har också plockat kantareller så det har blivit en hel del smörstekta kantareller under semestern.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Elsa och Helena sa...

Hej Kathrine! Här har det också njututs av smörstekta kantreller med salt svartpeppar och lite grädde i pannan. En riktig delikatess! Vad fina ni ät på fotona:)

KRAM Helena

Helen sa...

Så underbart gott med så mycket svamp. Vad kul att få se ett ansikte på bloggen precis som du sa.
Kram/Helen

Lilla Lycksta sa...

Hej Kathrine!
Vad fina ni är på bilderna du och din dotter. Härligt med Kantarellplock. Hoppas de smakade. Ha en fin söndag.
Kram Camilla

Pia sa...

Vaaad!!! Ni går i skogen som på en stadspromenad!!! OM jag skulle ta mig en tur in till skogen (vilket jag ej mera gör fastän jag skulle bli erbjuden en miljon pengar) så skulle jag ha strumpbyxor över huvudet + en rock av myggnät (ja, det har jag haft, då i tiderna...) P.G.A DE FRUKTANSVÄRDA ÄLGFLUGORNA SOM ANTASTAR MIG T.O.M PÅ GÅRDEN!!!!! Jag möter hellre tio vargar och björnar än en endaste en älgfluga!!!!

Rysningskramar av Pia

HÖNSHUSET sa...

Hej hej!!

Vilken mysig svamptur ni var på i skogen - kantareller är ju så underbart gott!! Skogens guld:)

O så vackra ni är både du och din dotter - jätter fina bilder på er båda i svampskogen:)

Ha det bra!!

Kramar gunilla

Sylvia sa...

How lovely searching some chanterelles together, I saw a picture of your daughter, nice to see one of you ! You both are beautiful !
Have a nice week,
Sylvia

Rosor och Spetsar sa...

Underbart, vad härligt med en dag i skogen o krgen nästan full med skogens guld det är lycka tycker jag. Visst är det härligt att vara i skogen, rogivande o vilsamt tycker jag.
Ha nu en fin vecka
Kram
Annelie

Drömmen om ett torp sa...

Kul att få en bild på dig :) Härligt med en dag i skogen....kram!

Unknown sa...

Hihi, den här bilden stämmer då rakt inte av den inre bild som jag hade av Dej Kathrine...!
Jo, håret, för det har jag sett en skuggskymt av någonstans här, och så det där mjuka leendet :-)

Var i hela fridens dar har jag fått det där ifrån, att Du skulle vara en äldre dam, som liksom kärleksfullt knatar omkring lite försiktigt där i dina underbara vrår, och...

Kära nån, så skojsigt snopen man kan bli! Och inte kan jag ju låtsas som ingenting heller, för det är ju sant ju :-)

KRAM från Eva

helle sa...

Altid hyggeligt at besøge din blog, og nu har vi tilogmed et ansigt på det!!

Turen i skoven må have været vidunderlig!!

Kram