måndag 16 augusti 2010

En ny vecka........

Och solen strålar in i mitt fönster.....
Utanför mitt fönster hänger blomlådan som min man har
gjort med rikblommande lobelior.......
jag köpte dom på torget för några veckor sedan
och torgtanten sa att det var en slags lobelia....
Ja fin är den i alla fall....
En sensommarbukett från min trädgård.....
Flox...hortensia.....klematis
och en gammal vit kanna....
med ett loppisfyndat handfat..
Min myshörna i köket.....
soffhörnan...
ser ni matbordets ben....
me like.....
Vita myspyskuddar...... Tallrikshyllan ovanför med gammalt och nött.... Ja det var väl allt ifrån mej idag!!!!! Önskar er alla en underbar vecka! Kram Kathrine!

20 kommentarer :

Ett ögonblick sa...

Godmorgon Kathrine!
Alltid lika härligt att kika in hos dig, så vackert, romantiskt och lugnt. Lobelian i blomlådan ser underbar ut...en av mina favoritblommor, just för att dom är så skira och ändå så mycket blomma. Såg förresten att blommorna i mina blomlådor verkligen sjunger på sista versen, har en förmåga att glömma av dom i slutet på sommaren, så jag får nog hitta på nå´t nytt där...
Vet du, vi har nästan exakt likadana ben på vårt köksbord...fast bruna, får väl visa nå´n gång;)
Nu har jag äntligen anmält mig till din tävling och jag hoppas verkligen på tur denna gången.
Önskar Dig en riktigt fin måndag.
kram lisamaja

S o F sa...

Där skulle jag gärna sitta och dricka en kopp kaffe! :) Mysigt.
...och väldigt vackra bordsben.

Regn och mys-hälsningar!

Margareta sa...

Hej Kathrine!
Mysigt är bara förnamnet.Så hemtrevligt du har det. Jag gillar allt detta. Buketten ljuvlig i kannan och handfatet.(När jag ser sådana här bilder glömmer jag att det regnar och är grått.)

Ha det gott!
Kram Margareta

Skogslyckan sa...

Du har det ju så vackert! Ser att bägge gillar syrenhortensior, de är ju så vackra nu! Har sett att en del torkar dem..skall försöka i år.
Nu skall jag iväg och måla en kista och två bord åt en kund...
Kram Pia

Tigris Predikantan sa...

NU vill jag hitta en LOPPIS! *ler*

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka härliga blommor du visar. Den lilla lobelian var jättesöt!
Och visst är det snyggt med "välsvarvade" Ben!

Kram
Marie

Mitt hvite hus sa...

Herlig innlegg... ja sen sommeren kan virkelig være flott..

skjønne blo9smter.. floxen min begynner å blosmter også nå..

og lobelian din var kjmepefin..

herlig kjøkken krok du har...
klemmer 0)

helle sa...

Du får også have en dejlig uge, fine billeder fra køkkenet!

Kram Helle

Lilla Rummet sa...

Hej Kathrine!
Härlig bukett. Jättefin var den lila lobelian.
Soffan ser så inbjudande ut.
Ha en härlig vecka.
Kram Britt

Viola sa...

Vilket härligt hörn du har...soffan så himla vacker, vadå solen strålar in...nu har det börjat att ösregna, detta som vi väntat på idag och får se om Tor oxå behagar hälsa på, ha det härligt i solskenet..:D KRAM

Country Hill sa...

Vilka underbara blommor Du har och soffhörnan ser så inbjudande ut!
Som jag sa tidigare så vill jag gärna vara med i Din tävling, så nu har jag länkat hos mig.
Företaget jag nämnde finns inte längre men var stora på Formex på 90-talet och jag fick för mig att Du kanske handlade av dom till Din butik. Dom hade bl.a. målade brevlådor dörrmattor och kökshanddukar.
Ha det gott!
Kram Lena

It's me sa...

Beautiful Kathrine......nice flowers.....and that rack is amazing.......wishing you a happy week.......hugs from me....Ria...

Unknown sa...

Du har det så fint därhemma Kathrine...varsamt fint.

Och vilka spiror bordet har! :-)

KRAM från Eva

Ellinor sa...

Underbart Lantlig Vacker Soffhörna där vore det inte dumt att Sitta o Njuta
Kramar/Ellinors Hus

Myricas Farmor sa...

Ja du, så fina bilder du visar upp, blombuketten tycket jag om. Det brukar jag oxå förse mig med blommor på borden.
Ha det gott
kram

Jenny sa...

How sweet your flowers are in the arrangement in the vase. I adore the windowbox. I planted my first one ever this summer and it is delightful. My grandmother had them full of lavender petunias hanging from her second story window and I loved seeing them.
hugs,
Jenny

STENLYCKA sa...

Nu när jag varit inne i din butik måste jag titta in på din blogg också. Vad fint du har det, vilket underbart hem.Kökssoffa vara bara så läcker! Nu måste jag lägga din blogg bland mina favoriter. Butiken har jag redan lagt in.
Och du jag har satt in pengarna på ditt konto.
Kram och tack för titten!
Raina

Lilla Lycksta sa...

Så ljuvligt vackert du har det Kathtrine! Verkligen ögongodis att få titta in hos dig.
Vill också säga Tack! för din gulliga kommentar hos mig. Ha det gott!

Kramar Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Viken fin myshörna du har i köket, där har du en härlig plats. Jättefint bord och soffan och kuddarna också.
Och vackra blommor som alltid hos dig.
Kramar
AnnaMaria

Anne-Lie sa...

Ooo vad fint du har det vännen!!!Alltid lika mycket inspiration från dig!!!!
Ha en underbar vecka!!
Kram/Anne-Lie