onsdag 16 mars 2011

Tjolahoppsan.....

På er alla söta bloggisar...
vilket väder vi har fått....
Det är Vår i luften....
och fåglarna sjunger för fullt ute.
Härligt....
.Jag har planterat små pelargonskott i mina gamla
lerkrukor...
Spännande att se vad det blir för vackert...
.
I morgon Torsdag
kommer jag att lägga ut lite nytt i min lilla
bloggbutik ....
bla dessa antika knopphängare...
så läckra, och den gamla fotogenlampan...
En gammal trälåda som det står
Skohandels Aktiebolaget
Örebro
på...
och sedan ett antikt underbart
linnetyg så snyggt...
jag har fått tag i 4,5 meter..
först tänkte jag sy kuddar och säckar av det
men nu säljer jag det som det är....
.
En Närmre bild på tyget!!!!
Och sedan lita annat smått och gott!!!
Så kika gärna in i morgon förmiddag Nu skall jag gå ut och sätta mej i solen ett tag...
Behövs fyllas på med
D vitamin...
Önskar er alla en fin Dag!!!
.
Kram Kathrine...

21 kommentarer :

Bonjade sa...

How beautiful all this is......
Love that pink flower.
Fine day my friend

Elsa och Helena sa...

Hej Kathrine! Tror säkert dina pelargon skott tar sig, de ser kraftiga och fina ut. Påminner mig om att jag också borde plantera om lite blommor! Önskar dig en skön dag i solen.

KRAM Helena

Suzy's Vintage Attic sa...

I like geraniums, I remember when I lived in France, we had them all over the balcony and pots in the garden. It is lovely that Spring is in the air at last!
Isabelle x

(eddas) sa...

Flotte ting...kos deg i solen...
klemklem

Hulda sa...

Så herlig! Virkelig vårvakre bilder. Skjønt i vinduet, deilig med vår. Nydelig innlegg med teppet under. Så flott det var. Passa godt på jernsenga.

Mitt Vita Björkebo sa...

Hej..,va kul med en ny blogg vän..Kul du hittade på mig...så jag kunde hitta på dig oxå;)
Du den där bruna knopphängaren,,va ska du ha för den..Jag har ju letat som en gaaaaaaaaaaalning...,nu ser jag min chans!!!

Hoppas ..
kikar in igen
ha en skön onsdag =)

KRAM ANNA

Puumuli sa...

Det är trevligt att äntligen få följa hur pelargonierna börjar växa så att det bara susar om dom! Fina saker!

Kram
Sari från Puumuli

Evashusotorp sa...

Ha en härlig stund i solen, den värmer redan ljuvligt fastän det är kallt i luften.
Kram
Eva

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Mycket fint igen.
Visst är det härligt solen och våren! :)

Ha en fin kväll!

Sirpa

Ewa`s Galleri sa...

Javisst börjar man få lite vårkänslor
Vad mycket fina saker du ska lägga ut
Man blir sugen på att förnya hemma när våren tittar fram
Ha en riktigt bra dag

bakom berget sa...

Tänk att det är så himla fint med dom små pelargonskotten i lerkrukor. Det är ett av dom bästa vårtecknen. Det är hög tid att börja tigga (norpa) skott av vännerna nu.
Ha en skön kväll! Kram Åsa.

Skogslyckan sa...

Så mycket fint du skall lägga ut! Vi kom just hem efter en långpromenad i vårsolen..härligt, men det blåste snålt kring öronen. Hoppas du fått din pall nu!
Kram Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fint tyg, och knoppbrädorna var läckra.
Hoppas du satt i lä, var ut en sväng på lunch och promenerade, det var jättekallt.
Varm kram
AnnaMaria

Sylvia sa...

Beautiful geranium, Kathrine, lovely color !
That fabric is nice too !
We also enjoyed beautiful Spring days.
Nice evening,
Sylvia

Viola sa...

Återigen läckra saker du fått tag i, hoppas dagen varit bra, kramen

Lilla Lycksta sa...

Vad härligt när solen skiner. Som alltid visar du så mycket fint. Ha det bäst.

Kram Camilla

Roses & Angels sa...

Här kommer det en massa fina saker igen. Underbart med pelargoner. Synd bara att man är kass på att sköta dom. Nu är våren här, helt underbart. Hoppas du haft en bra dag kramen

Unknown sa...

Ja det är så härligt nu med vår i luften. Ska oxå ta tag i planteringen av mina pelargonier :))
Ha en skön kväll
Kram Maria

Norregård sa...

Du är en mästerlopperska;o)

Kram Malin

Katta sa...

Du hittar så mycket snyggt till butiken, verkligen snygga knopphängare. Katta

Pia sa...

Vilka läckerheter! Hur kan du avstå...? Jag samlar på ALLT (rena rama avfallet, t.o.m)!

Önskar dig en trevlig torsdag!!!

Kramis!
-Pia-