måndag 21 mars 2011

I love......

Godmidddag alla underbara....
idag är det en mulen dag här i Västmanland...
men vad gör det....
man måste se det från den positiva sidan....
och vet ni att jag blir glad av att komma hem
och se mina vackra Mårbackapelargoner...
jag har både vita och rosa....
och jag älskar dom...
.
Så ljuvliga..
fram på höstkanten har dom ofta växt sej så
stora, att dom täcker hela köksfönstret...
.
Kan man bli annat än glad att se dessa skönheter...
. En annan sak som jag älskar är bleckplåt.... så fort jag hittar nåt köper jag det utan att blinka.....
Gillar ni också gammal bleckplåt????
Idag är det
Vårdagjämning...
Tänk att vi äntligen är där...
som jag längtat och väntat!
Dags att sätta spaden i jorden och börja
fixa...
och plantera....
Kan det bli bättre.
Önskar er alla en fin Måndag!
. Kram Kathrine...

17 kommentarer :

skifferhuset sa...

Hej! Så fint med pelagoner å du verkar ju ha god hand med dom oxå! Ljusstaken i förra inlägget var så fin, skulle passa här hos mig... *ler* ha en skön dag! Kram Iréne

rustik charm sa...

Hej Kathrine.
Å pelargoner, så ljuvliga:)Måste nog köpa på mig några. Gillar oxå bleckplåt o köper alltid när jag får tag i nåt:)
ha en fin dag.
Kram Kristina

liven sa...

Nydelige bilder Kathrine :o)
Venter på at mine pelliser skal blomstre også :o)

ha en fin dag :o)

Ewa`s Galleri sa...

vilka härliga pelargoner
Har missat att det är vårdagjämning idag
Men man fick ju lite vårkänslor i helgen när solen visade sig och man kunde dricka kaffe ute
Ha en riktigt bra dag

Bonjade sa...

Love this flower....one of my favorites...
This is my favorite colour ;0)
Fine spring day

Willy sa...

Hej Kathrine Lovely Mårbackapelargoner.
The bleckplåtformar are very nice.
Enjoy your day, kram

Ett ögonblick sa...

Härligt med pelargoner, för mig blir det nästan lite sommarfeeling:) Ja, nu ska jag inte ta ut nå´t i förskott, jag ska njuta av våren först....men, idag är det inte vår här, det är grått, mulet och kyligt. Får njuta av en värmande kopp kaffe idag istället;)

Bleckplåtsformarna är jätteläckra!

Ha en fin Dag!
kram lisamaja

Maria ( Idekroken ) sa...

Hei igjen.
jeg prøver å titte innom alle i min bloggroll i dag :)
Så vakre bilder du viser. Jeg også,elsker pelargonier. Har mange, og det er sommerblomst nr.1 for meg.

Klem fra meg

Hulda sa...

Pellisene er nydelige! Så flott de blomstrer allerede! Jeg bruker å klippe mine ned i februar, da blir de tette og fine. Nå har jeg to med knopper, så blir snart blomster. Herlige bilder!

jessikan sa...

Ljuvliga pelargoner! Som jag längtar tills om pryder sin plats i mina blomsterlådor i trädgården

/7 Jess

Malin sa...

Nydelig!
Du har en herlig blogg!

Jeg har å et innlegg om Pelargonnia idag:)

Good vårklem Malin

fyra vindar sa...

bleckplåt o mårbacka gillas av denna missen oxå.. ;)

ha en fin vecka du me
kramen fra miss sophie

Viola sa...

Här är en till som är kär i bleckplåt och i köket står flera småkrukor med pärlisar som jag ska plantera i en stor form...:) ha en fin kväll kram

Roses & Angels sa...

Underbara saker Kathrine. Tack för din rara kommentar och ursäkta att det dröjt lite med svaret. Hoppas du får en fin kväll KRAM

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Kathrine.
Men hur kan du redan ha såna stora pellisar.
Så fina det är.
Det är så hemtrevliga blommor.
Ha en fin vecka.
Kram Zara

Skogslyckan sa...

Visst blir man glad av pelargoner, speciellt när de står i terriner!! Jag tycker det är jättefint med bleckplåt, fina formar du har. Men jag säljer det alltid, och inget stannar här. Har ju hur mycket pryttlar som helst...ler.
Ha en fin dag!
Kram Pia

Elsa och Helena sa...

Underbara Mårbacka pelargoner, måste nog köpa några jag också! Så stora som dina har jag aldrig lyckats med, du måste ha gröna fingrar!

Ha en fin dag...KRAM Helena