fredag 25 mars 2011

Pust.....

Äntligen Fredag....
Och nyss hemkommen från kneget..
solen lyser från en klarblå himmel...
kan det bli bättre.
Idag har jag tagit kort på min loppisfyndade kopp
.Gillar dom små blå blommorna till den rosa färgen.
Koppen är gammal troligen från seklets början,
brukar sätta små vårblommor i den....
och snart är det välan dax,,, snödropparna börjar
kika fram..
.
Ännu en bild... med lite gammal spets framför.. . ibland kan det vara svårt att komma på vad man skall fota och göra inlägg om, idag var en sådan dag... egentligen skulle jag låtit bli... för ibland kan det bli lite krystat.. men jag hoppas ni står ut med mina inlägg i alla fall... . Kolla vad jag har shoppat loss på ett par nya vårskor, Sådana där mysiga sköna som man kan pysa runt i och bara vara... .Gillar designen på dessa.... lite som en känggympasko... Där fick jag till det!!!!! Fniss!!!! Önskar er alla en underbar Helg.... .
Många Kramar
Kathrine...

24 kommentarer :

Hanna sa...

Vacker kopp.
kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Idag har jag också plockat fram vårskorna, visst är det härligt. Jättesnygg modell på dina. Och så söt kopp, snart kan du gräva upp lite tussilago till den.
Ha en skön helg i solen
Kramar
AnnaMaria

Ett ögonblick sa...

Supersnygga skor!!
Får väl börja leta i garderoben efter mina "vårskor" också nu, känner mig lite inaktuell idag med mina vinterstövlar.
Så söt kopp, tänker på sommar och kaffe i bersån...men det är nog bättre att sätta söta små vårblommor i den.

Önskar Dig en skön och solig helg!
kram lisamaja

Stina sa...

Det var en vacker kopp och en fin brytning med färgerna.:-) Kram Stina

Unknown sa...

Oooh so lovely.
hugs Anneke.

Astridbears sa...

Dear Katherine,
what a wonderful cup! Beautiful colours! Your blog is so lovely, I´m a follower now
have a nice and sunny weekend
hugs
Astrid

Unknown sa...

Jättesöt kopp, och härliga skor!

Vad gulligt av Dej Kathrine att Du kan dela med Dej av blomskotten...jag mailar Dej, för jag är så lockad av att tacka Ja ;*)

Kram från Eva

linnea-maria sa...

Åh gud vilken söt kopp. Den där hade inte jag heller kunnat gå förbi! Kram /Therese

Unknown sa...

Söt kopp du har.
Det är riktigt skönt med helg nu för veckan har varit hektisk
Må så skönt
Kram Maria

Anna-Lena sa...

Åh, vilken söt och vårig kopp! Ja, nu börjar man verkligen att få vårkänslor. Synd att det har blivit lite kallare igen. Hoppas att värmen vänder åter snart.

Hoppas att du får en skön helg!

Kram Anna-Lena

Pia sa...

Vilken romantisk kopp!!!
"Tofflorna" ser verkligen bekväma ut! Här tror jag, att jag aldrig får ta vår kläder fram! Full vinter, med fruktansvärd snöstorm i ett par dagar...!

Varm och mysig helg till dig!!!!

Kramar! Pia

Katta sa...

Gillar också blått och rosa ihop och den koppen är så söt. Det finns ju massor med härliga textilkängor i vår det gillas skarpt här för jag är en riktig käng-galning. Ha en bra helg, kram Katta

Elsa och Helena sa...

Åhh sån söt kopp, gillar också de milda vackra färgerna!

Skorna är jättesnygga och användbara till mycket. Önskar dig en fin lördagskväll:)

KRAM Helena

hagagården sa...

Men å vilken gullig kopp du har där,måste va god att dricka ur.
Kram o ha en fin kväll.
Ninni

Bland Mossa och Tegelsten sa...

Du så söt den var, koppen...himla fin!
Vad gott det är nu när man kan börja köpa och ta fram vårkläderna!!! Underbart :)
Ha en fin fortsättning på helgen
Kram Therese

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Snygga vårkängor! Jag borde ge mig ut och inhandla ett par..luffsar omkring i curlingkängor fortfarande..hehe..

Ha en mysig lördagskväll och glöm inte att ställa om klockan till sommartid!!

Kramis Sanne!!

Solveig sa...

Likte koppen veldig godt;o) Herlig vårlig og romatisk!
Kjenner meg igjen når det gjelder ideer og blogging. Ikke alltid like lett å være kreativ, men deg er det alltid koselig å ta turen innom uansett;o)
Fin helg til deg.
Klem fra Solveig

Maria-Isabel sa...

Den där koppen hade nog Rachel Ashwell störtgillat!! Du skulle sett hur min gammelkatt hoppade upp ur soffan när det började kvittra från din blogg haha! Vårskor, mycket bra för det blir inte vår förään nån sätter fart!

Anna sa...

Jag var bara tvungen att länka till din blogg.Så underbar och varm blogg.Min blogg www.bossinsideme.blogg.se

Anna

skifferhuset sa...

En så fin kopp, blått å rosa var så fint tillsammans! Kram Iréne

Hulda sa...

Så søt kopp! Den blir fin å bruke nå i vår. :) Supersøtt! Fine sko også!

Romantik Seelchen sa...

liebe Kathrine, die Tasse mit blauen Blumen ist schön zart, paßt zum Frühlingsbeginn.....
Kathrine, bitte auf den Block eine Übersetzungsfunktion machen!
liebe Grüße von Jasmin

Sylvia sa...

What a beautiful cup, Kathrine, love the combination of pink and the tiny blue flowers !
You've chosen great shoes, enjoy wearing them !
Wish you a nice weekend,
Sylvia

Skogslyckan sa...

Här kom snö igår, men idag lyser solen så den smälter nog fort igen. Koppen var alldeles ljuvlig med sina pastellfärger.
Ha en fin dag!
Kram Pia