söndag 20 mars 2011

Åter en solig Dag.....

Godmorgon här är man uppe med tuppen....
Idag blir det åter en solig Dag..
så underbart...
Idag tänkte jag visa vad jag hittade nere i Vadstena
förra helgen..
denna vackra mycket gamla ljusstaken, fick
följa med hem har länge sökt efter en gammal
sådan..
och så hittade jag den på ett av mina favisställen
i Vadstena
gissa om jag blev glad.
.
Helt i trä och med en únderbar Patina...
. Har inte riktigt bestämt vad jag skall ha den,,, så just nu flyttar den omkring lite varstans här i huset... Kolla in foten.... . Åhhh vad jag är glad för denna fina.. och det bästa av allt är att jag fick köpa den för en billig penning.. som bonus för att jag är sån bra kund, Fniss.... . Avslutar med lite blommor,,, bilden är hämtad från nätet någonstans minne ej var!!!!.. . Önskar er alla en fin Söndag... Kram Kathrine...

17 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den modellen på ljusstaken är så fin, extra fin för den var gammal och i trä. Där gjorde du ett riktigt fynd.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Junk De Lux sa...

God morgen Kathrine!

Nydelig lysestake!!

Her skinner også solen og skal si at det smitter over på humøret!

Ha en aldeles deilig dag<3

Stooor klem!

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Ønsker deg ogsåen flott dag:))

hagagården sa...

Hej
Helt underbart fin ljustake,vill ha!!!!! fniss........
Kram o ha en fin dag.
Ninni

Puumuli sa...

Åh, vad fin staket är! Jag har aldrig sett liknande. Ett fynd!

Ha en fin söndag!

Kram
Sari från Puumuli

sylvia sa...

hei,
ikke rart du er glad, så vakker en lyse stake, for en fot,b
klart den må flytte litt rundt omkring.
ha en skjønn dag,
klem fra sylvia

Evashusotorp sa...

Helt UNDERBAR ljusstake!

barbrok sa...

Jag håller med om att det var en vacker ljusstake. Innan jag tittade noga fick jag för mig att det var den du köpte av mig! Men visst var det lite samma stuk på dem??
Kram
Barbro

Hulda sa...

Virkelig en sjarmerende lysestake! Kanskje den til og med kan være ute med tente lys. :) Lekker der den står i trappen.

Sologbolig sa...

Herlig lysestake!
Ha ein flott søndag. Klem.

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar ljusstake.önskar dej en fin söndag vännen.Varm kram Rita ♥

rustik charm sa...

Hej Kathrine.

Vilken fin ljusstake:)Helt underbar.
Ha en härlig dag.
Kram Kristina

LOPPISLIV sa...

Ohhh så vacker ljustake, förstår att du föll för den, helt underbar!! Kramis Paula

Rosor och Spetsar sa...

Ljuvlig är den din nya ljusstake, oj vilka vackra detaljer.
Min dotter har varit i Vadstena på konfirmationsläger i helgen
Ha nu en fin vecka
Kramar
Annelie

Lilla Rummet sa...

Vilket fynd du gjort. Jättesnygg och foten är helt underbar.
Hoppas du haft en härlig helg.
Önskar dig en fin kommande vecka.
Kram Britt

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg!
Grattis med ny lysestake, den er knallfin!
Ha en strålende dag!
Klem

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Men du....vilken läckerbit!!!!! Snygg!
Ha en fin måndag. Här i Närke blåser det väldans!
Kram Agnetha