torsdag 13 maj 2010

Sophora.........

Ja så heter denna underbara växt .....och äntligen har jag lyckats få tag
i en ......... gissa om jag har letat och letat men nu så är den min..... står just nu
inne på mitt månbord vid fönstret....
Så dekorativ........
Här en bild tagen inne från min matsal......tulpanerna står som spjutsspetsar i rabatten och snart så slår dom ut.......och jag blir som ett litet barn....
Min odlingslåda..... gjord av ett gammalt fönster......lite gräslök och persilja tittar fram
men snart skall här sättas annat gottis...
Här en bild innanför mitt köksfönster......det börjar bli så grönt utanför
och den här första skira grönskan är så fin......
Önskar alla en underbar Kristi Himmelfärdsdag.
Kram Kathrine

19 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag skulle också vilja ha en sophora, den har ju ett rätt ovanligt namn också! Ser så skir och vacker ut i alla fall trots namnet. Du har fint i trädgården, det bordet och odlingslådan är jättefina.
Ha nu en fin långhelg
Varm kram
AnnaMaria

Lilla Lycksta sa...

Jag håller med skulle också vilja ha den fina växten. Du har så fint i din trädgård. Nu ska jag gå in i din bloggbutik och titta runt. Ha en fin Kristi långhelg.
Kram Camilla

Norregård sa...

Hej!!! Har du fått tag i en lyckliga du!!! De är så fina vill oxå ha!!!!

Trevlig Helg!!
Kram Malin

It's me sa...

Beautiful plant.........you found!!!

Nice !!

And beautiful garden view..............have a happy day...enjoy !! hugs from Ria

Barbro, Sofie och Karin sa...

Har aldrig hört talas om den men den ser ju jättefin ut!

Ska också kika in i din butik nu.

hagagården sa...

Hej
Ja den blomman är fin den,är lite sugen på en men jag tar nog dö på den,glömmer jämt vattna blommorna.
Kram o ha en fin dag.
ninni

~ Hennes Rum ~ sa...

Hejhej...
Väldigt så spröd, och samtidigt kraftig, och mycket dekorativ den är, din nya växt...även om jag inte tycker om namnet på den...varför heter den så...!? ;*)

Visst är det härligt med den spirande grönskan, alla knoppar som brister, och så plötsligen så är det sommar igen.

Kramar från Eva

hemma hos lilla mej sa...

Jag vill oxå ha en sophora.En helt underbar växt.Fin utsikt från ditt köksfönster.Önskar dejen fin dag vännen Kramar Rita ♥

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Vilken fin växt, har faktiskt aldrig hört namnet. Fina naturbilder, härligt med våren då allt börjar titta fram...
Kram Agnetha

Pia sa...

Hajade till, då jag såg rubriken! Har aldrig hört talas om en sophora, men växten är bekant, till utseendet. Den är ju otroligt vacker i sin enkelhet!!!

Vackert bord du har i trädgården, med järnfötter!

Här har vi stekhett - helt plötsligt! Så sommaren bara exploderar fram!

Kraaam/Pia

Mitt hvite hus sa...

Nydelig bilder fra hagen din... og den planten så virkelig spesiell ut..har aldri hørt om den før jeg O=)

Klem Kerstin

Myricas Farmor sa...

Vilket knasigt namn på en växt,,, Har aldrig sett eller hört.
Men läcker är den, kul att se lite nya växter som man kan hålla utkik efter.
Ha en bra dag
kram

Maliva`s verden sa...

Ååååå den planten der var nydelig. Sånn vil jeg ha også;o) Koselig utebilder her hos deg også. Takk for hyggelig tilb.melding ang.vår uteplass. God helg! Klem fra Maliva

Mira sa...

Har masse frø av den eg, plukket i New Zealand der den er i fra.
Skal så noen. Takk for inspirasjon.

Ha ein fin Kristi himmelfartsdag!

Klem fra Mira.

Margareta sa...

Vilket fint exemplar du fått tag i. Jag köpte för någon vecka sen,men den var mycket mindre.Kan ju bli större om man har tur. Den är iallafall fin fortfarande.
Gillar din odlingslåda.Jättefint bord i trädgården. Det är ju så underbart nu när det grönskar runtomkring.

Ha en fin kväll!
Kram Margareta

Rosor och Spetsar sa...

Visst är vårens grönska underbar, det finns så många härliga gröna nyanser att njuta av då, och så har man ju längtat efter det ett tag.
Sophoran är riktigt drömlik.
Kram
Annelie

Mys och hemtrevnad sa...

Det var en vacker växt, stämmer inte överens med namnet den fått*ler kramis semlan

Helena, The Swenglish Home sa...

Åh så mycket härligt hos dig... underbar ommålad våg, vackra rostsaker, härlig odlingsslåda, linnekudde... listan kan göras lång...;-D

Tack för dina rara ord hos mig - på så sätt hittade jag till din fina blogg!

Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

Unknown sa...

Vilken fin blomma du fått ta i
men vilket ovanligt namn jag hajade också till när jag såg din rubrik..tänkte vad är det för något.Åhh,så grönt och fint
du har det utanför ditt köksfönster
och så vackra tulpaner som blommar
i din rabatt!=)

Önskar dig en trevlig helg,
Kram Maria