söndag 23 maj 2010

Pingstdagen.........

Hej alla underbara....... idag har regnet öst ner från himmelen så
jag har hållt mej inomhus......
kan vara lite mysigt också, att mysa till det inne jag och min man
har ätit en god middag.....och bara tagit det lugnt.....
har ni sett vilken fin pion som står på mitt bord i matsalen.....
den fick jag av min man när vi var ute på en tur igår.
Tänk att bara en blomma kan skänka så mycken glädje.......
Vilolerna i mitt fönster bara växer och vä'xer......... En gammal flaska har fått tagit plats i mitt köksfönster..... använder den till blomflaska tycker den gröna färgen är så fin.....
Titta vad jag fann igår på en loppis jag besökte.......helt underbar
jag blev så glader......
Hoppas att ni alla har haft en riktigt fin och avkopplande
Pingsthelg.....
trots att det regnat en hel del.....
Kram Kathrine!

19 kommentarer :

@nne sa...

Really romantic pictures. Thanks for sharing, @nne

Anonym sa...

Så fint du har det ,nyydelig det bilde av madonnaen m/barnet. Skjønn den rosa blomsten også. :)Klem.

Suzy's Vintage Attic sa...

How unlucky about the rain. For once we have some fantastic weather. Really sunny since yesterday BUT the weather people predict not such good weather sometime next week. I like your pretty photos, they look peaceful.

Have a lovely weekend
Warm wishes
Isabelle x

Tigris Predikantan sa...

Jaha ... jag råkade befinna mig på dagens promenad när någon där uppe tömde badkaret!
:)

Pia sa...

Oj, dina violer! Köpte dylika i fjol, men de växte bara blad. När hösten kom planterade jag dem i jorden och de grönskar fint - utan en endaste blomma eller knopp. Får se...

Fint loppisfynd!!!!

Ha en trevlig ny vecka!
Kraam/Pia

It's me sa...

The weather is beautiful here,......we are just home driving with our Karmann today.........and now we going to a restaurant with friends...........yammie.......happy evening !! beatiful stuff you found !! enjoy !! hugs from Ria.........

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin ikon, såna tycker jag är riktigt fina. Jättefint med pion inne på bordet, och din viol är så söt. Här har det åskat och haglat lite, men nu lyser solen igen.
Ha en fin kväll
Kramar
AnnaMaria

~ Hennes Rum ~ sa...

Hej på Dig också Kathrine...Underbart med regnet, det där lilla lagomstilla ~~~

Pioner är så gammeldagsfina. Och den ensamma pionen där, bär ju på en kärlekens fina gest också.

Tycker om fönsterbilden med den gröna flaskan, och grönskan runtomkring...känner atmosfären i den!

Och vilket loppisfynd du gjort, sagolik kärlekskänsla där ~~~


Kram från Eva

Lilla Lycksta sa...

Hej Kathrine!
Vilken härlig pion. Vilket fint fynd du gjort i helgen. Idag har det både regnat och blåst här hos mig. Jag håller med dig det kan vara riktigt mysigt att få vara inne ibland. Ha en fin söndagkväll.
Kram Camilla

huset ved elva-elin sa...

Så mye fint, likte godt ditt ikon.
Ha en fortsatt fin pinse.
Klem fra Elin

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej. Vilka vackra bilder. Jag bara älskar pioner.När jag bodde i min villa i Säffle, hadde jag stora fina pionbuskar o du ska veta att jag saknar dom jättemycket.
Jag måste nog köpa några nya o plantera i min nya trädgård.
Ha en riktig bra vecka.
Kram Harriet

Skogslyckan sa...

Pionen och violerna är bedövande vackra, och den turkosa flaskan är så fin..
Ha en bra start på veckan!
Kram Pia

Sologbolig sa...

Nydelige blomster. Her har det vert bra pinsevær. i dag har eg vert på hytta og malt. Ønsker deg ei fortsatt fin helg. Klem.

Vit som snö sa...

Så fina bilder!
Och som jag längtar tills pionerna blommar, det är min favorit framför alla andra blommor!!!
Kram Cilla

Mys och hemtrevnad sa...

jag vill med ha pioneer nuuuuu. kramis semlan

hemma hos lilla mej sa...

Vad underbara bilder.Vad fint med pioner bara älskar dom.Dom små violerna var gulliga och söta.Önskar dej en fin dag vännen Kramar Rita ♥

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder ..... og peon er en vakker blomst man blir glad for å få...

så fint bilde du fant på loppisen..:

Klem O=)

Viola sa...

Skönt att höra att jesus har anlänt...:D och att du är nöjd, hoppas du har en fin dag, ska strax ta emot en privat visning utav gårdsbutiken, kram

hagagården sa...

Hej
Vilken fin pion du har där på bordet,längtar till dom vackra blommorna kommer i trädgården.
Jätte fint fynd du har gjort.
Kram o ha en fin dag.
ninni