onsdag 26 maj 2010

Pioner.........

Godmorgon alla söta....... i morse lyste solen in i mitt sovrumsfönster
och då blev jag så pigger......
Gjorde i ordning lite frukost...... läste lite tidning...... och bara mös,
Tog sedan lite bilder på dessa underbara pioner som
jag fick igår av min man......
Står just nu i mitt röriga trapphus..... men ack så vackra.
Hängde upp riktigt gamla mammelucker för att få lite känsla med....
Bilderna talar för sej själva......
Utanför blommar syrenerna......
är det inte härligt så säg......
Önskar alla en underbar Dag!
Kram Kathrine

28 kommentarer :

Bonjade sa...

Oh yes...the soft wind into your room.....
I love your bunch of flowers, my favorite....
Wishing you a nice day with a soft breeze...

Mitt hvite hus sa...

vakkert...og så sommerlig Kathrine...


nyter bildene dine O=)

Skogslyckan sa...

Du skriver det själv..bilderna talar för sig själv! Somrigare än så här blir det inte...
Kramar Pia

Country Hill sa...

Morning Kathrine!
Tack för Dina fina ord hos mig det värmde!
Så vackra bilder! Ser ut som det kommit längre hos er här har syrenen bara små knoppar.
Ha en fin dag!
Kram Lena

Sisselshverdag sa...

Nydelige peoner, håper det snart blomstrer i bedene mine. Koselige bilder du har tatt :)
Ha en fin onsdag

Anonym sa...

Romantisk og nyyydelig. ha en flott dag. :)Klem.

Mys och hemtrevnad sa...

hur härligt som helst. ha en skön dag! Kramis semlan

Myricas Farmor sa...

Blommar syrenerna redan, vad det tar tid här hos mig, men jag väntar såå gärna.
Nu vill jag Tacka av hela mitt hjärta för dom fina varorna jag fick hem idag.
Dom är perfekta.
Tusen tack min vän
Ha en bra dag
kram

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej Kathrine. Underbara, vackra bilder.
Njut dagen.
Kram Harriet

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Oj så vackra bilder du visar, kan det finnas något ljuvligare än pioner.
Ja så där känner jag för flera blommor.
Önskar dig en fin dag.
Kram Zara

Unknown sa...

wow! Wat mooie foto's! Ik ging naar de bloemist vanochtend, maar had hij niet .... De pioenen waren te duur om te kopen ..... Bijna 2 Euro's per bloem :(......
Dus kocht ik fresia's ......:)....
Geen zon vandaag .... Regen regen en ... REGEN!
Dus we zijn het schoonmaken van de ..... wie weet is morgen ....

Bye bye mijn vriend!

Lynda

It's me sa...

Hello....what a lovely husband you have !! beautiful pionies............for a beautiful lady !!!

Hugs from me.............

Huset vid ån sa...

Underbara bilder, ett riktigt sommarfönster...Jag kan känna den ljuvliga doften ända hit! Hoppas att du haft en bra dag! Många Kramar Therese

Vit som snö sa...

Suck.... kan det bli mer romantik i bilder?
Jag är ju heeelt svag för vita o ljusrosa pioner. O Mammelucker också;)
Såå fint!
Kram Cilla

Lilla Lycksta sa...

Så fina bilder. Jag riktigt längtar tills Pionerna slår ut. Hoppas du haft en fin dag. Må så gott!
Kram Camilla

hagagården sa...

Oj så fina bilder på dina vackra pioner och mammelucker.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Rose Garden Malevik sa...

Fina Pioner...Mammelucker vet jag inte så mkt om :)
Håkan

Rosor och Spetsar sa...

Undebara bilder älskar pioner i alla sina stadier t.om när de faller till marken o lägger sig som att rosa eller vitt täcke.
Ha en fin kväll
Kram
Annelie

Eva Agnes sa...

Hej Kathrinhe!
Pioner tillhör också mina favoriter. Snyggare än så där i en zinkkanna kan det inte bli. Och de spetsprydda mameluckerna som svävar ovanför.
Kram Eva Agnes

Les Cotrions sa...

Ohh Kathrine! Your peonies are stunning!!! I have 5 plants but no flowers! I'm unlucky with them!!! Beautiful photos!
A nice evening!
Vale

~ Hennes Rum ~ sa...

Gammeldags romantik med pionerna och mammeluckerna...tycker om!

Kram från Eva

Margareta sa...

Mina älsklingsblommor är nog pioner. Så vackert där i fönstret med grönskan utanför ock mammeluckerna och...... Man riktigt känner doften av syrenerna.

Ha det gott!
Kram Margareta

Missfryd sa...

Peoner er en favoritt! Alltid koselig å få blomster fra sin kjære.
Takk for hyggelig besøk hos meg, jeg liker bloggen din også:-)
Klem Ingrid

Viola sa...

En underbar stämning du förmedlar med dina vackra bilder, stor kram

Katta sa...

Pioner är så vackra och syrener med.Nu blommar det nåt nytt därute varje vecka. Kram Katta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jo det är härligt, så fina pioner. Jättefint med mameluckerna, ser somrigt ut. Våra syrener har inte slagit ut, dom står på norrsidan. Men grannens ser frestande fina ut.
Kramar
AnnaMaria

maría cecilia sa...

Hola Katrine, qué hermoso es tu cántaro de zinc Los peonías, se ve tan romántico! Por primera vez en tu blog y me fui a echar un vistazo a su negocio y para que los elementos grandes que venden allí.
I `m también" acaba de abrir una pequeña tienda de los esmaltes, después de empeñar mi colección de crecer tanto que decidí compartir mi pasión.
Usted tiene una casa preciosa sooooo.
Saludos desde Chile,
María Cecilia

hemtrevnad marie sa...

Å, så vackert!!!
Tänk att dina syrener blommar också, det är en bit kvar här...
kram på dig!