måndag 17 maj 2010

En skogspromenad.........

Tog jag mej idag....... efter att ha ätit frukost, begav jag mej ut i skogen, så underbart...solen var med mej och fåglarna kvittrade ja det var helt underbart, jagälskar att gå och strosa i skogen,bara vara och lyssna på fåglarna och titta på alla vackra blommor.
Här fångade jag en bild som jag tyckte såg lite mysig ut!
Väl hemma igen sprang jag runt och tog kort på lite vårblommor..... här
små violer i min rostiga ampel, hänger utanför entren. Ljugarbänken har fått komma fram.....
Det har börjat komma upp mera lökväxter nu i rabatterna och även ogräs förstås
så det gäller att hålla efter redan nu.
Och så en riktigt vacker vårbukett...... med förgätmigej somjag hittade på min
skogspromenad, sedan lite gullvivor från min trädgård, och några pärlisar....ja ni ser väl själva.
Tänk att nu är det äntligen Vår!
Hoppas att ni alla får en fin kväll!
Kram Kathrine

25 kommentarer :

by.hårenberg sa...

Heej:D
vad underbart att börja dagen med en solkyssd kind!
så skulle var dag börja!
Kramkram
//lilla pärlan

Rosor och Spetsar sa...

Skogen är så rofylld jag håller med dig. At vara ute i trädgården är inte fy skam heller. Ljuvlig liten bukett.
Ha en skön kväll
Kram
Annelie

Skogslyckan sa...

Idag har vi visst vårkänslor alla bloggarna!! Jag älskar också att gå i skogen, och bor ju nästan mitt i den, så det är nära och bra. En fantastiskt vacker bild med den lilla tjärnen i skogen, där solen strålar ner mellan träden..mmm
Här har varit en kall och mulen dag, men jag har fått massor målat så den var inte förgäves..
Ha en fin kväll
Kram Pia

Tigris Predikantan sa...

Finfina blommor men, skulle jag ha en ljugarbänk ... så fick jag nog sitta där för jämnan! *ler*

Hulda sa...

Dette var virkelig et vakkert bilde, så fylt av VÅRGLEDE! Vakkert bilde i skogen, så fint solen skinner mellom trestammene. Likte også veldig godt fiolene i ampelen. Og benken ved husveggen er så FIN! Ingenting er vel som våren når blomster kan nytes ute, og plukkes inn. :)

Pia sa...

Den första oskuldsfulla grönskan...finns det vackrare? Så vacker liten bukett!!!

Tack för grattisarna! Gissa blev jag häpen!
Nä, det åskar så förbaskat, att jag stänger av hela mojangen nu!

Kram söta du!
-Pia-

Unknown sa...

Hej
Vilken promenad, och vattenbänket som speglar den trolska skogen.
Och dina blommor, måste ut och fota här i rabatterna, vi har så varmt, och det växer så det knakar...

Kramar
/Maggan

Lilla Lycksta sa...

Vilken härlig början på dagen med att ta en skogspromenad. Härlig bukett du plockat. Nu är verkligen naturen som allra vackrast.
Fick hängaren idag, är jättenöjd. Tusen tack!
Ha en fin kväll.
Kram Camilla

LisaMatilda sa...

Vårvärmen tycks verkligen ha kommit till dig! Hoppas att den snart hittar hit också...
Ljuvliga bilder!
Kram

Margareta sa...

Så vackra bilder!Man ser ju även solens strålar. Det är ju så fint nu överallt,så det gäller att se,lukta,lyssna så man får med av allt.Så söt bukett!

Ha en god kväll!
Kram Margareta

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Kathrine.
Men oj tack så himla mycket för din fina kommentar, och vilka helt otroliga bilder du visar i dag, viken skogsbild super, och buketten, den fina urnan.
Du är så bra på bilder.
Den femarmade ljusstaken med krusiduller och ljushållare som blad är verkligen en pärla.
Hoppas du får en ljuvlig vecka.
Kram Zara

Mitt hvite hus sa...

For noen fortryllende omgivelser du har startet dagen i i dag... nydelige bilder..og den herlige bukketten du har plukket med deg...

klem O=)

~*~ saskia ~*~ sa...

That first picture could be the beginning of a fairy tale, beautiful!! xx

Bea sa...

Hej!
Precis som du älskar jag skogen, tystnaden och skönheten och framförallt, lugn och ro :)
Vilka fina bilder med känsla och lilla kannan med vårbuketten är så ljuvlig.
Må gott! /Bea

Country Hill sa...

Vilka Elsa Beskow-bilder Du visar!
Em riktig trollskog.
Hann inte kommentera Ditt förra inlägg, för jag började städa i badrummet!
Så fint Du har fixat det
Och så fint Du har broderat på handduken!
En skön kväll önskar jag Dig!
Kram Lena

hagagården sa...

Hej
Men så mysigt du har haft det idag,jag gjorde det samma gick på en skogspromenad efter frukost med mina hundar,så himla mysigt.
Härliga bilder du visar på vårblommor.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Katta sa...

Skogen, finns det nåt mer avkopplande än att vandra omkring där. Vackra bilder. kram Katta

Mys och hemtrevnad sa...

Håller med dig om att skogen bjuder på njutfulla stunder...underbar liten bukett du plockat, sådant blir man glad av...kramis semlan

Les Cotrions sa...

Enchanting photos from your garden!!! It's so lovely and sunny! You have a much better weather than me!!!
A nice week to you!
Vale

~ Hennes Rum ~ sa...

Mmm, det är skönt med skogsron ~~~ mycket fina bilder du visar ~~~
Går jag djupare in i skogen så är det med stora hunden, och grannvännen min...jag är så rädd för björnar, och så har jag inget vidare sinne för att inte gå vilse ;*)

Vi har haft såå varmt här under dagen som varit...så det var helt underbart skönt med nattsvalkan som jag vandrade genom nyss.

Nattinatti & Kram från Eva

Huset vid ån sa...

Vilka härliga o våriga bilder du bjuder på!
Visst är det roligt att gå runt o fota allt fint i naturen nu....
Ha en bra dag!
Vårkramar Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är så rofyllt och gå i skogen, är det sen en liten å är det extra fint. Jättefin bänk hade du också, och så gillar jag grunden på huset.
Ha en bra dag
Kramar
AnnaMaria

Myricas Farmor sa...

Så fina bilder, ja det är en ljuvlig tid vi går till mötes.
Man blir så glad i hjärtat när man ser hur fin nature är och vilka underbara blommor det finns.
HA en bra dag min vän
kram

It's me sa...

Hello Katherine.....what a beuatiful walk in the wood !!

Thanks for taking us with you....nice !!!

Have a good day today...with lots of sun.....i hope !

Hugs from Ria

Hanna sa...

Så fint.
Ha en fortsatt bra vecka.
kram
Hanna