fredag 14 maj 2010

Lite av varje.........

Godmorgon denna kulna regniga fredag morgon....... men nu skall man inte hänga läpp för det
utan se det från den ljusa sidan.....
Här bakom min spetsgardin trivs i alla fall pelargonerna..... det här är en gammaldags
sort som heter Nikolay.....
Och den blommar så fint innanför min spetsgardin..... den har en svagt rosa färg
och påminner lite om mårbackapelargonen....
Torkade pioner under glaskupan ett vackert blickfång.......och konstraterar lite
emot den svarta plåtbrickan....... jag gillar kontraster! I mitt diskställ röda kaffekoppar från Bengali..... och latteskål.... hittade dessa på loppis för några veckor sedan 6 st helt underbara. Detaljbild från tallrikshyllan gammal ärvd kanna från min mormor...... med vackra silverbestick....... och en gammal form.
Önskar er alla en fin Helg!
Kram Kathrine

26 kommentarer :

Country Hill sa...

Så fina bilder Du visar denna kulna morgon. Många vackra saker Du har och som Du så rätt sa kontraster gör det där lilla extra.
Kannan är så söt och Bengalitallrikar tillhör mina favoriter.
Ha en fin dag, för mig är det jobbdag idag.
Kram Lena

Lilla Lycksta sa...

Vilken vacker kanna du har från din mormor. Ha en fin dag.
Kram Camilla

Mys och hemtrevnad sa...

Åh så fina bilder du visar. Det behövs lite inspiration nu i grådasset...kramis semlan

Skogslyckan sa...

Håller med de andra, underbara bilder på vackra ting. Tänk vilken underbara källa till inspiration alla dessa gamla ting är...
Ha en fin fredag!
Kram Pia

Hulda sa...

Så flott dette var! Virkelig en skjønn pelargon. Den passet så godt i vinduet ditt. Vakre bilder du viser oss.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Samma tråkiga väder idag, fast det regnar inte. Ser att du har bengali, det köper jag när jag ser också. Och silverbestick har jag alltid span på, har blivit svårare och hitta. Jättefin färg på din pelargon.
Ha en finfin helg
Varm kram
AnnaMaria

~ Hennes Rum ~ sa...

Du har så rätt, såna här mornar är också trivsamma, bara man får hålla sig inomhus :-)
Jag hamnade i åskväder när jag strosade ut, inge vidare alls :-(

Jättefina kontraster.
Glaskupan, och svarta brickan...så ljuvligvackert ~~~

Kram från Eva

Marie Louise sa...

Ja, idag är det innedag, regenet bara öser ner.
Men som sagt efter regn kommer sol. Då exploderar det nog ute bland växtligheten, det brukar gå fort sen. Kram Marie

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej Kathrine. Så mycket vackra saker du visar.
Högst upp på min önskelista står Bengali servise. Jag tycker det är så underbart vackert, men det är svårt att hitta på loppis.
Ha en skön helg.
Kram Harriet

hemma hos lilla mej sa...

vad mycket vackra saker du visar.Ska åka på marknad i stan i dag med tösen.Önskar dej en mysig dag vännen Kramar Rita ♥

It's me sa...

Hello Katherine

Have a nice sunny weekend ..........i hope !! ..the sun is shining here today..finally !!

Hugs from Ria

Babsan sa...

Gillar din idé att torka en pion! Det ska jag härma i sommar när de är som vackrast.

Anne-Lie sa...

hej vännen!!!Stämningsfulla bilder så här på morgonen,det kan man behöva.Här åskade det för fullt imorse!!!
Är inte nikolaj en sort av mårbacka???Jag tror faktiskt att jag läste det för någon vecka sedan!!!
Ha en underbar helg!!!
Kramar i massor/Anne-Lie

Pia sa...

Du har då fångat vackra saker i din kamera!!!!
Mina mårbackor ser lika ljusa ut, pga dålig (gammal) mylla, och för lite näring. Har nu satt hösskit på dem!

Här har vi 26 grader varmt, åska och regn!!!

Ha du det också, en underbar helg!
Kraaam/Pia

Bonjade sa...

Don't understand the words...but love the pictures......
They speak for themselves....love it.
Hug

Huset vid ån sa...

Kan det bli mer svenskt än tunna spetsgardiner o pelagoner...Ljuvligt! Önskar dig en Trevlig Helg! Kram Therese

Margareta sa...

Så fina bilder.
Pelargon och spetsgardiner andas sommar vilket väder det än är utanför.Det skapar verklig hemtrevnad.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Margareta

Unknown sa...

Nydelige bilder Kathrine...jeg likte rosemuggen din så godt.
Du må ha en fin helg.
Klem...Ellen

vita drömmar och svarta tassar sa...

Underbara pelagoner!! Har varit på trädgs. mässa på Vapnö i dag..så några sticklingar fick följa med hem...
Har du köpt pelargonen nu eller är de en du övervintrat....så söt,
Ha en mysig helg
kram wivi

Mitt hvite hus sa...

Nydelig vakkert hos deg... herlige blondegardiner ...og pellargoniane sammen med gardinene gir en riktig så nostalgisk stemning...

Klem Kerstin

Bea sa...

Tack för titten hos mig! Vilken fin blogg du har, med många vackra ting. Vit pelargon med spetsgardin, så romantiskt vackert!
Ha det gott! / Bea

Katta sa...

Åh den där kannan du ärft från mormor är alldeles underbar, Gillar! Hoppas regnvädret svept förbi er nu och solen kommit. Soliga kramar från Katta

Myricas Farmor sa...

Jag vill önska dig en trevlig helg
Ha det gott
kram

Viola sa...

Du...den kannan...I like..jag ser verkligen fram emot när du kommer och "låter" i butiken...:0) hoppas ni oxå fick sol idag, för det har varit ett riktigt eländesväder, KRAM

Huset vid ån sa...

Tack för titten! Hoppas att du fått njutit av vackert vårväder i helgen. Här har vi tyvärr regn idag men efter regn kommer sol....Söndagskramar till dig! Therese

It's me sa...

Hello Kathrine............happy sunday !!............come to see my post.............you like it !!......hugs from me............