fredag 7 maj 2010

Fredagsmorgon..........

Godmorgon på er alla denna tidiga fredag morgon .......har haft svårt att sova i natt pga en irriterande hosta.......känner mej fortfarande mosig och hängig.....
Med denna vackra bild vill jag önska er alla en underbar helg....
Titta vilka vackra ryggar..... så härliga dessa gamla böcker.... så
dekorativa står dom här i min hylla.
Ser ni den lilla hängaren längst till vänster.... hittade den på en
loppis för några veckor sedan.... först undrade jag vad det var men sedan
sa mannen som stod och sålde att det var en hängare man hade påsar i för
länge sedan, så jag får väl tro på det....
men charmig är den i alla fall.....
Sedan vill jag passa på att tacka för alla underbara kommentarer som ni
lämnar på min blogg.... dom värmer.
Kram Kathrine

24 kommentarer :

Lilla Rummet sa...

Ja, gamla bokryggar är vackra,
härlig bild på damen med härliga turkosfärger.
Hoppas hostan ger med sig snart.
Krya på dig och ha en härlig helg.
Kram Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den där hängaren var fin, och vackra gamla bokryggar. Så fina böcker finns inte nu.
Hoppas du piggnar till under dagen, jobbigt med hosta.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

LisaMatilda sa...

Ja, tänk vilka vackra böcker de gjorde förr! Inget läs och kasta då inte...
Hoppas du snart känner dig piggare!
Kram

Huset vid ån sa...

Jag önskar dig också en Trevlig helg! Krya på dig nu.....Många Kramar Therese

Mitt hvite hus sa...

herlige bilder du viser i dag.. disse gamle bøkene er veldig sjarmerende..jammen kunne de lage flotte ting før du..

God bedring og ha en fin helg..

Klem kerstin

hemma hos lilla mej sa...

Jagönskar dej en mysig dag.Krya på dej niu vännen .Önskar dej en mysig fredag kramar Rita ♥

~ Hennes Rum ~ sa...

God morgon ~~~

Åh jaa, visst ser jag den lilla hängaren...så fin...Och den du har i Din butik...helt sagolik ju!

Så Du känner dig mosig än...förstår ju det när du berättar att du fått sån där irriterande hosta också...hoppas fortsatt på snar bättring ♥

Kramar från Eva

Maliva`s verden sa...

Hei vennen, ønsker deg god bedring og en super fin helg. Alltid koselig å besøke bloggen din. Takk for titten. Klem fra Maliva

huset ved elva-elin sa...

Gamle bøker er en vakker pynt.
Ha en riktig fin Helg.
Klem fra Elin

Myricas Farmor sa...

Ja det kan vara lite jobbigt att inte sova, jag har erfarenhet av detta.
Men jag hoppas att du ska känna dig bättre snart.
Ha en trevlig helg min vän
kram

Skogslyckan sa...

Var ju bara tvungen att titta in hos dig, och jag skriver som du..det blir inte sista gången!
Fågel blå...underbart...
Kul att se att det finns fler än jag som älskar gamla böcker. De är så dekorativa, och är ett hantverk som ju i stort sett helt förvunnit...
God bättring mot hostan önskar jag dig, och en skön helg!
Kramar Pia

It's me sa...

Hello sweetie how are you today ??

Not feeling better? what a pity !!!

I hope you feeling better soon !! have a happy funny weekend ........hugs from Ria

Nice books !! and i see a jdl plate??...nice !!

Eva Agnes sa...

Hej Kathrine!
Underbar gammaldags bild och de fina böckerna är verkligen vackra.
Kul med påshängaren. Det hade jag aldrig gissat.
Kram och ha en skön helg
Eva Agnes

Pia sa...

Härliga bokryggar - som på ett kungligt bibliotek! Det var en finurlig grej, påshängaren, trots att jag inte förstår hur man använder den.

Jag har också vakat p.g.a hosta!!! Men jag lider inte av hosta, utan min dotter och det är en så torr oah irriterande hosta, att ingen kan sova. Men, mest synd om er, som HAR den där sjuttons hostan!

Ha, trots det, en skön helg!

Kraam/Pia

Les Cotrions sa...

Nice vintage mage Katrine! Your old books are very decorative!
Wish you a sunny week end!
Vale

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Ja visst är det fint med gamla böcker med läderpärmar :)..

Hoppas att din hosta ger med sig!!

ha en riktigt fin helg!!

Kramis Sanne

Viola sa...

Visst är det så vackert med gamla böcker..hoppas du nu kryar på dig i helgen, du får trösta dig med att det ska bli ruskväder så du missar ju inget, kramen

Joans Country Living sa...

Hej snälla Kathrine

Fine fotos - elsker de gamle bøger... Önsker dig en rigtig bra helg og rigtig go' bedring ;o)

Kram fra mig! Joan

Margareta sa...

Det är så fint med gamla böcker. Både ryggarna och pärmarna kan ju vara som riktiga konstverk.För att inte tala om gammal fin text.
Fin gosse på översta bilden.Fina färger.

Ha det gott!
Kram margareta

Country Hill sa...

God Morgon!
Hoppas Du mår bättre idag så att Du kan njuta av helgen.
Nu måste jag iväg och jobba. På återseende!
Kram Lena

Lilla Lycksta sa...

Gamla böcker är fina hantverk och så dekorativa. Hoppas du kryar på dig från hostan. Var rädd om dig. Önskar dig en fin helg.
Kram Camilla

Babsan sa...

Krya på dig och trevlig helg!

liven sa...

Hei Kathrine!
Håper du er på bedringens vei og snart er frisk og rask igjen!!
en artig sak du fant på loppis...en slik har jeg aldri sett før....

ønsker deg en fin helg :o)

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Dom böckerna är så fina, jag är så nöjd med min som jag köpte av dig.
Ha det gott
Kram Sofia