onsdag 12 maj 2010

Morgonstund........

Godmorgon idag vaknade jag tidigt till fåglarnas sång....... solen kikar in i mitt fönster....
och det verkar bli en fin dag.....
Med lite sol.
Fångar en bild med kameran utanför mitt köksfönster...... det har kommit
upp lite påskliljor och scilla...... i min rabatt och tulpanerna är på gång och
snart kommer det att bli ett vackert blickfång.....
Tog lite bilder på denna vågen ..... den som vi fått efter min mans föräldrar.... den var
vidrigt guldfärgad så den målade min man om vit..... och det blev så fint.
En närmre bild....... Sedan vill jag vísa min ´vackra månskenslampa...... har tänt den nu på morgonen och den lyser så vackert..... så rofyllt......hänger den ovanför mitt månbord. Ett underbart sken.... Hoppas ni alla får en fin Dag! Kram Kathrine

24 kommentarer :

Skogslyckan sa...

Jag älskar din månskens lampa..så vacker..och ljusstaken inunder..wow!! Gamla vågar är vackra, har just kommit över en som skall läggas ut i min web-shop. Men här lyser då rakt ingen sol..bara frosten som glimmar.
Ha en fin dag!
Kram Pia

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina saker.Jag gillade dina månskenslampor bara så himla fina.Härligt sken.Önskar dej enhärlig dag i solen vännen .Kramar Rita ♥

Tigris Predikantan sa...

Mycket kommer det av både blommor och insekter, sägs det ... idag skiner solen, igen!
:)

Mitt hvite hus sa...

Nydelig måneskinnslampe du har... virkleig vakker..

og vekten var også fin O=)

Ønsker deg en fin dag Kathrine o=)


Klem O=)

Mys och hemtrevnad sa...

Vad fin våg du fått. Den blev ju bra vit! kramis semlan

~ Hennes Rum ~ sa...

Godmorgon ~~~

Den vackra månskenslampan ~stannar tiden~...såå rofyllt, så...jag tror jag sitter här tyst och bara njuuuter...

Scillor är så fina, tycker jag.
Det fanns såna vid mitt föräldrahem, och jag minns att de bara blev fler, och fler för varje år som gick, och att de alltid fick mig att känna mig glad...

Den gamla vågen, som din man målat om till vitt...är också så fin. Den ser...stilren ut, och varmt gammeldags.

Vet Du att, det som jag tycker så mycket om med din blogg är...att bland alla dessa vackra saker & ting som du visar...så finns det en alldeles speciell, och varmnära KÄNSLA...ungefär som en själ som viskande berättar de ljuvligaste sagor i en stressad tid...och jag finner frid härinne.

Hoppas Din dag blir härlig ~~~
Här, känns morgonen varm, och solen skiner genom den knoppiga grönskan, trafiken brusar, och skolungarna skriker vårystert över asfalten.

Många Kramar från Eva

Lilla Rummet sa...

Vilken vacker månskenslampa, underbart sken så rofyllt.
Här har det börjat slå ut både scillor, påskliljor och knoppar är det i tulpanerna.
Strålande sol är det så det blir solstolen nu.
Ha en härlig helg.
Kram britt

Myricas Farmor sa...

Vilken underbar lampa, huuu vad den var fin.
Hoppas du känner dig bättre.
Ha en god dag min vän
kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken underbar månskenslampa! Dom är jättefina, men jag har aldrig lyckats skaffa mig en sådan...
Och vågen blev jättefin efter målning!
Kram
MArie

Solveig sa...

Så koselige morgenbilder du viser! Den lampa di var bare vakker og vekten ble definitiv kjempestilig i hvitt! Så artig når en tør å forandre litt på ting!
Ønsker deg en flott onsdag, min venn.
Klem fra Solveig

hagagården sa...

Hej
Men så fin vågen blev,jag har en våg jag med som är senaps gul och står uppe i stugan som jag tänker måla vid tillfälle.
Kram o ha en fin dag.
ninni

@nne sa...

Nice pictures, @nne

Country Hill sa...

Jaa,.. månskenslampan är sååå,.. fin verkligen.
Och gamla vågar har alltid charm.
Ha nu en skön långhelg!
Kram Lena

Helen sa...

Hej!
Vilken underbar lampa.
Kram/Helen

It's me sa...

Ooooooo Katherine.................The image is there! so very beautiful! I am touched by! thanks a lot!............

You are such a good nice friend !!! a biggg hug for you my dear !!!!

xxxxxxxxx

Margareta sa...

Här är det frost på nätterna och idag har det regnat mycket!!!!Jag önskar att det snart blir bättre väder,med lite lagom vårvärme.
Men när man tittar in i bloggvärlden finner man genast värmen.
Vilken fin våg och lampan sen.Underbar. I spegeln ser man kakelugnen.Jag känner värme och hemtrevnad i bilden.

Ha det gott!
Kram Margareta

Bonjade sa...

Love your kitchen items so much.......
Love that shining lamp.....
Fine evening

MODERN COUNTRY sa...

Hei Kathrine!

Ja nå kan jeg ikke si God morgen lenger, men håper din dag ble så bra som den så ut tidligere. Det var sol også her men siden har det regnet. Og så ble det så kaldt at jeg måtte fyre i ovnen litt. Jeg takker deg varmt for alle fine kommentarer du gir meg!! Spesiellt om mine hjerter. Selvsagt kan du kjøpe hjerter av meg. Bare gå inn i min lille shop, du finner den på høyre side i bloggen. Og finner du noe du vil ha sender du meg bare en mail :

vinterhvitt@online.no

Det er så hyggelig når du legger igjen noen ord, jeg blir alltid så glad. Det håper jeg du vet :) For en vakker gammel vekt du har, klart du er glad for den. Jeg elsker gamle vekter, de gir hele kjøkkenet nostalgisk sjarm. Og det fine serverings brettet jeg ser i bakgrunnen, åhhh det er vel vakkert! Ja vi er jo helt gale etter gamle saker vi :)

Ha det så mysig i kveld gumman,
varm klem

Aina

All Seasons sa...

And what did I hear here....birds on your blog, so sweet and lovely...
I like you lamp in the kitchen!

Hugs from me
Patricia

Vita rosor och förgätmigej sa...

Du den lampan skulle göra sig i ett av ungarnas rum. De vill gärna ha lampan tänd hela natten och tänk så vackert det skulle vara... Vågen blev jag avundsjuk på ska du veta! Har stått och tummat på en och annan sån genom åren men jag blir jämt så dumsnål. De brukar ju kosta en slant... Vacker!
Kram/ Anna

Fleurette sa...

Hello my dearest Kathrine, You have a beautiful balance and a gorgeous chandelier!!
Have a very nice evening
Kram Fleurette

Huset vid ån sa...

Det ser så hemtrevligt o mysigt ut hos dig.
Din lampa är underbar!
Önskar dig en trevlig o Skön Kristihimmelfärdshelg! Kram Therese

Viola sa...

Du har många skatter i din ägo, den lampan var bland de vackraste månskenslampor jag sett, ha en skön helg, KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon vännen, du är också uppe tidigt idag. Så vacker lampa du har, den gav ett mjukt fint sken. Och vågen är så söt, extra fint att den var lite mindre.
Ha nu en härlig långhelg
Stor kram
AnnaMaria