tisdag 4 maj 2010

Projekt trapphus........

Godmorgon alla underbara......idag skiner solen här i Västmanland, och jag skall ägna förmiddagen med att plantera nyinköpta växter.... och så fröer
Peenserna i min gamla soppterrin frodas.....
Ja nu drar vi igång renoveringen av vårat trapphus...... äntligen..... här kommer lite bilder på
hur det ser ut.
här ser man övre delen av trapphuset.... allt har tagits bort räcket, ledstången, och en del av taket skall rivas, och golvet skall bort, gamla äckliga spånskivor ligger under plastmattan, och vad vi förstår så finns det ett trägolv under.
Undrar hur det ser ut?????
Här ser man ner i trappan..... det fínns två fönster i denna delen, på denna bilden var blommorna fortfarande kvar, men nu är det helt tomt här.
Allra längst ner i trapphuset......
Sedan längst upp igen där denna dörren leder in i övre hallen på övervåningen, det skall
bli så spännande att följa denna resa.... och samtidigt lärorikt.
Hoppas att jag inte tröttar ut er med dessa bilder......
Och så önskar jag er alla en underbar Dag!
Och så måste jag få passa på att tacka för alla rara kommentarer som ni
lömnar på min blogg, jag blir så glader.....
Kram Kathrine

29 kommentarer :

Country Hill sa...

God Morgon Kathrine!
Jättesöt soppterrin med härliga blommor!
Ska bli spännande att följa trappprojektet, kommer säkert att bli fint. Härligt med fönster i trappan.
Ha en fin dag!
Kram Lena

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!!!!Vilken söt soppterrin med härliga blommor.Vad spännande att följa trappprojektet kommer att bli kanonfint.Mysigt med fönster i trappan-Önskar dej en skön dag vännen.Kramar Rita♥

Myricas Farmor sa...

Det är ju såå himla kul med att renovera i sitt hem. Det blir så nytt och fint.
Det ska bli kul att se det färdigt.
Ha en bra dag
kram

Roses & Angels sa...

WOW, det är projekt på gång lite här och där, så spännande. Underbar kruka du visar. Ska bli kul att se när ert trapphus är klart. Hoppas allt är bra. Du bor ganska nära mig då om du bor i Västmanland. Hihi, jag bor ju i Södermanland. ha en fin dag kram

~ Hennes Rum ~ sa...

Godmorgon på Dig :-)

Tänk att trapphus har alltid fascinerat mig...!
Hihi, känns hisnande att kika in här i ditt/erat nu ;*)
Jag tycker att det ska bli väldigt roligt att få följa med på resan fram till färdigt resultat!
Var försiktiga nu bara så att ni inte trillar där när ledstången är bortplockad ♥

Hmm.
Som jag funderar på dina ord hos mig denna morgon...! :-)))

Kram från Eva

hagagården sa...

Hej
Men va roligt med lite renovering,ska bli roligt att se hur det blir.
Kram o ha en underbart fin dag.
ninni

Anne-Lie sa...

Hej vännen vad kul med renovering!Terrinen var toppenfin,för att inte prata om dörren!
Kram på dig!
Anne-Lie

Sisselshverdag sa...

Så spennende, morsomt med oppussing særlig når en leter fram det gamleste.
kos dere. gleder meg til å se mer jeg :)
Ha en flott tirsdag.

Huset vid ån sa...

Det ska bli jätteroligt att få se mer bilder sen...Kommer säkert bli kanonfint! Lycka till med renoveringen o planteringen! Vårkramar till dig! Therese

Lilla Lycksta sa...

Vad spännande med renovering av trapphuset. Ska bli så spännande att följa den. Ha en fin dag i solen.
Kramar Camilla

huset ved elva-elin sa...

Så fin suppeterrin :) Gleder meg til å se hvordan trappen blir.
Ha en fin Tirsdag.
Klem fra Elin

fyra vindar sa...

åååååå..renovera..så underbart härligt roligt!! jobbigt jovisst..men såså skojsigt samtidigt..
lycka till..d kommer att bli finfint!!
ha d godis
miss sophie

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ for en nydelig suppeterrine du har...

så moro med renovering.. spennende å se hvordan det blri0)

klem O=))

Solveig sa...

For et spennende trappehus! Veldig spennende meg oppussing - kunne ha holdt på i det uendelige:o))
Nydelig suppeterring - veldig flott som blomsterpotte:o)))
Ønsker deg en herlig uke!
Klem fra Solveig

LENNU sa...

Hi Kathrine!
Your stairway look so very nice! I like those flowers beautiful pot.
Ha en fin tirsdag.

Magdalena sa...

så spennende prosjekt dere har føre..!
så vakre stemorsblomster, den rette fargen, vackert!!
takk for hilsen,.. ha en skjønn dag,-sola skinner¨¨*
magny

TUSEN VASER sa...

ojojoj, håller också på med projekt trapphus fast i en enklare tappning.....bara målning.
Det blir fint!!!! Håll ut!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så spännande och se hur golvet ser ut under, ni kanske har ett jättefint trägolv. Ska bli kul och se hur ni renoverar er trapphall. Jättefint med penséerna i terrinen också.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria
Ps, superfin dörr med allt glaset.

~ Hennes Rum ~ sa...

Kära nån Kathrine...SÅ GLAD jag blev idag när brevbäraren kom! ♥INNERLIGT TACK ~~~
Så underbart mild, och vacker...så jag saknar ord...

Och min beställning *fnissar gott* den gäller i alla fall :-)))

MÅNGA KRAMAR från Eva

Pia sa...

Det ser ju ut som ett slott, när man kikar ner i trapphuset. Det skall bli såå roligt och spännande, att få följa med!!!! Häärliga, dina tidigare inlägg, helt underbart!!!

Det är stökigt, att bo mitt i all renoveringsröra, så sköt om dig!

KRAAAM/Pia

Eva Agnes sa...

Inte tröttar du ut mig i alla fall. Det är alltid roligt och inspirerande att se vad ni bloggartjejer hittar på.
En renovering och annan färgsättning av den trappan tänker jag följa med stort intresse.
Vacker dörr, förresten.
Kramar Eva Agnes

Lilla Rummet sa...

Vilken gammal fin soppterrin du har blommorna i:)
Kul att renovera, men jobbigt när det pågår, men sedan är det bara att njuta hur fint det blev.
Ha de gott
Kram Britt

It's me sa...

Hello Katherine...nice the renovation of you home!!


you bored me, ever.........!!!!

Have a nice evening !! hugs form Ria

Bonjade sa...

Stopping by to say to you take care and good luck with the working in your house....
Fine week

Rosor och Spetsar sa...

Gillar din terrin, men det har jag visst sagt förut.
Vad spännande med trapphuset, ska bli kul att följa, för du visar oss väl under arbetets gång
Ha en fin kväll
Kram
Annelie

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Jättefin terrin.
Ska bli kul att följa din renovering av ditt trapphus.
Boken kom häromdagen och den är så fin.
Kram Sofia

Viola sa...

Det här gillar jag, älskar att läsa före och efter inlägg, du vet ju att jag körde min roman just med detta tema på Bossgård...kramen

Mys och hemtrevnad sa...

Det ska bli spännande att se...kramis semlan

Katta sa...

Vad spännande med renoveringen, hoppas det ligger ett riktigt snyggt brädgolv under ;) Jättesöt soppterrin med penseerna i. Kram Katta