tisdag 25 maj 2010

Raindrops keep falling on my head...........

Godmorgon alla söta....... i morse vaknade jag av att regnet stod som
spön i backen......ännu en dag med detta eviga regnande....
Väl uppe blev jag bättre till mods när denna underbara bukett mötte mej på
vedspisen i mitt kök...... mmmm vilken doft.
Sedan har syrenen utanför mitt badrumsfönster slagit ut.....
och mitt gamla knotiga äppelträd blommar också....
Då bestämde jag mej för att inte
hänga läpp.
Utan ta vara på det vackra runt omkring.
Detta linne hittade jag på Indiska igår...... med lagom spets och lull lull.....
Och en underbar färg. En närmre bild......
Denna sjal köpte jag i Lördags...... passar mej perfekt
att vira runt halsen....
Hoppas att ni alla får en fin Dag!
Kram Kathrine

22 kommentarer :

Skogslyckan sa...

Rätt inställning..hitta allt det positiva..lite regn är bagateller! Jag har inte hittat några blommande liljekonvaljer ännu, men det kommer väl. Hade 2 grader här inatt, så vi ligger efter med sommarblommorna..
Ha en bra dag i regnet.
Kramiz Pia

hemma hos lilla mej sa...

Håller med rätt inställning.Positivt tänkande gör bara så mycket-Vad underbart med liljekonvaljer och syren kommer passande till Morsdag.Fint linne och sjal.Önskar dej en härlig dag i regnet.Kram Rita ♥

huset ved elva-elin sa...

Fine blomsterbilder du viser, Liljekonvall er så vakker og lukter så godt.
Fin topp og sjal.
Klem fra Elin

~ Hennes Rum ~ sa...

Hej söta Du ~~~

Står regnet som spön i backen hos dig...!?
Gott att du inte hänger läpp för det, men jag skickar ändå med några av solstrålarna som försiktigt kikar fram här ~~~~

Vedspis...åh, ljuvligaste ljuva...vedspisknaster...finns inget mer rogivande...fullkomligt älskar det!
Och liljekonvaljerna, så fina, så präktiga på något sätt...starka...med högburna blomhuvuden...väldoftande ~~~
De blommar nog snart runt husknutarna här också, tror jag...

Indiska...ett sånt fint linne! Skirt och romantiskt så man blir salig av att se på det ~~~
Och sjalen likaså, kan lyssna in känslan som blir av att vira den runt halsen...luftig, ombonad, tjusig, trygg ~~~

Hoppas att Din dag blir fortsatt skön, bland den härliga äppelblommen ~~~

Sagoberättare...jag...jo, nog är det så, trooor jag *fnissar mormorsgott*


Många kramar från Eva

Country Hill sa...

Hej Kathrine!
Ja här har vi lite duggregn denna tisdag hade hoppats på lite sol.
Har varit i Roslagen ett par dagar så jag har knappt varit inne på datorn så nu måste jag kika in i Din butik och se nyheterna.
Vilket underbart linne får nog bli en tur till Indiska också.
Ha en fin dag!
Kram Lena

liven sa...

Hei Kathrine!!
Det gjelder om å se det positive om dagen kan være tung!!
Nydelige liljekonvall....og tenk at syrinen blomstrer hos da :o)
Ønsker deg en fin ny uke....med solskinn og varme!!

LENNU sa...

Hej Kathrine!
Beautiful flowers, I can almost smell them.
The blouse is so beautiful, soft and feminine and the scarf too.
A lovely day to you Kathrine!
Hugs, Lennu

@nne sa...

Thanks for your wonderful post ... is's what they call in French " une vraie merveille". Sincerely, @nne

vita drömmar och svarta tassar sa...

Här är de bara knoppar ännu! men jag känner doften hit!! Du kommer bli vacker som en utslagen ros i de fina kläderna...
ha en fin dag
kram wivi

Anonym sa...

Så nydelige bilder,søte blomster. Ønsker deg en flott dag. :)Klem.

Margareta sa...

Ja,idag var det kallt och ruggigt.
men man blir varm inombords när man ser dessa fina blommor. Liljekonvaljer är ju något alldeles speciellt.Jag tittade till vårt ställe idag,men dom var inte riktigt utslagna.
Linnet och sjalen blir man också glad av.Jättefint!

Ha det gott!
Kram Margareta

Country Hill sa...

Hej igen!
Du har en välförtjänt Award att hämta hos mig!
Kram Lena

Elsa och Helena sa...

Här har liljekonvaljerna inte slagit ut riktigt ännu...så jag njuter av dina:)

Underbart linne och sjal...verkligen läckert!

KRAM Helena

Les Cotrions sa...

We had terrible days last week with rain and storm.... also my flowers and suffered...now we have the sun back and I hope they improve!!!
Your shirt is a beauti Kathrine...love the light fabric and it's so finely embroidered...so lovely the scarf too!
Wish you sunny days!
Vale

It's me sa...

What a lovely shirt !! Kathrine....love the light fabric !!

And what a sweet flowers !! have a happy sunny week i hope !! hugs from me.........

MODERN COUNTRY sa...

Hei Kathrine, takker varmt for dine ord inne hos meg! Du er et positivt menneske du som prer mye glede. Takk ! Ja man må tenke positivt, selv på regnfulle kalde dager. Vi har også hatt et forferdelig uvær de siste to dagene. Men litt lettere nå i ettermiddag. Har de fine liljekonvallene sprunget ut hos dere. De dufter jo så godt!! Jeg burde ta meg en tur ut og kikke etter dem og lage en fin bukett. Jeg viste ikke at Indiska solgte så fine topper. Det var også min stil.

Ha det mysig i kveld!
Aina

Unknown sa...

Gelukkig hadden we een paar mooie warme dagen! Er komen op een punt dat u hebt dat er genoeg van al smeekte de regen!
Liefde je sjaal ..... altijd mooi!
Zal ergens sturen u zon oke?

Groeten
Lynda

Fleurette sa...

Hello my dear Kathrine, It are very beautiful lily of the valley!!! The négligé is beautiful and very romantic!!
Have a very nice evening and week
Kram Fleurette:)

Lilla Lycksta sa...

Ja nog har regnet öst ner idag. "Efter regn kommer solsken" sägs det ju.

Vilket fint linne och sjal du inhandlat. Fin bukett Liljekonvaljer. Jag måste nog ut och titta om det kommit upp några här. Ha det gott!
Kram Camilla

Mys och hemtrevnad sa...

Himla snyggt linne, och scarfen med för den delen. Vilken vacker bukett. Jag formligen älskar liljekonvaljer...mmmmmm...det doftar genom skärmen...kramis semlan

Mitt hvite hus sa...

Jammen har det kommet langt hos dere... Liljekonvallen har knoppet seg her også..men syrin er ikke kommet så langt..

nydelige bilder...

og skjønne klær..

håper du får en fin dag..

klem Kerstin

Unknown sa...

... jag med 2 bloggar...
http://vindsromantik.blogspot.com/

Hej
Blev så glad, trodde du sålde mammelucker i större storlek, men det var till en docka, de var jättesöta.
Fina bilder, romantiskt!

Kramar
/Maggan