onsdag 16 december 2009

Mormors Kanelhjärtan, Camelia japonica

Idag har jag bakat Mormors kanelhjärtan..... får sådan inspiration nu när ljuset kommit tillbaka, det blir ju mycket ljusare ute nu när snön kom igår.....Nu skall jag ta mej en kopp kanel the och provsmaka mina hembakta hjärtan, muggarna som står på sidan fick följa med hem från Vadstena hittade dessa på En lokal Julmarknad som vi besökte, handdrejade.... så lagom stora.
Sen vill jag visa mina två Camelior, som står i det ena trappfönstret, dom trivs så bra där i kylan, ser ni frosten på rutan, dom har fått feta knoppar som börjar slå ut......
En närbild på dessa skönheter.....
Och ytterligare en närmre bild...... I sommar skall jag ta och gräva ner dom i trädgården, men än så länge får dom stå här.....
Kram Kathrine!

7 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Vad gott med kanelhjärtan.Vilka härliga muggar.Mysigt med julmarknad.Har varit i slottet på julmarknad och det var bara helt underbart.Visst blev det ljust och härligt nu när det kom snö.Vilken ljuvlig blomma.Ha en fin onsdag kramiz Rita ♥.

Jenny sa...

Hej Kathrine!
Vilka fina muggar! Kanelhjärtanen ser smarriga ut!

Ha en trevlig eftermiddag,
kram Jenny

hagagården sa...

Hej
Men oj vad dom såg goda ut och kopparna var mer en fin,tröttnar du på dom så kan du höra av dig till mig fniss......
Kram o ha en trevlig kväll.
ninni

Agnes Maria sa...

Dom kakorna ser väldigt goda ut !
Åh, så gott med kanel te, det tycker jag så mycket om.
Nu måste jag kika in på din fina Butik.
ha det gott.
Kram Åsa

Fro (Idyll på landet...) sa...

Kanelhjertene så kjempegode ut!

Smultronlycka sa...

Hej!
Så gott det lät med kanel the.
Det har jag aldrig provat!
Kakorna ser så goda ut också!
Vilka fina blommor du har!!Så fin färg på dem!
Ha det gott!
Kram Anna

Mitt hvite hus sa...

Mmm kanelhjertene så deilige ut...

Nydelige blomster du viser... en herlig stemning hos deg..

Klem Kerstin