fredag 25 december 2009

Granen!

Det går en ängel kring vårt hus,
Hon bär på två förgyllda ljus,
Hon har en bok uti sin hand.
Nu somna vi i Jesu namn.
Citat ur Kajsa Kavat, hjälper mormor....
Berättelsen om hur Kajsas Kavat, hjälper Mormor är en underbar saga som lästes för mej när jag var barn, och som jag burit med mej till mina barn, ja alla Astrid Lindgrens berättelser är så fantastiska, men just denna minns jag så väl.....
Här har granen kommit på plats valde att ha en liten gran i Jul..... Tycker dom små är så fina, och här står den nu och har stått sen dan före dan, valde att ha den sparsamt dekorerad, med gamla kulor och egengjorda smällkarameller, och äkta julgransljus, som är tända dagen till ära.
Titta vad jag fick av Jultomten..... helt underbara handstickade tumvantar i riktig ull, kantade med äkta fårskinn, gissa om jag blev glad..... Denna underbara plåtskylt hängandes i ett litet snöre, fick jag av min underbara syster, den har jag hängt i granen som dekoration.....,ja det var bara en liten snutt av alla fina julklappar jag fått, Tack alla snälla omtänksamma.... för dessa underbara gåvor. Idag skall vi bara ta det lugnt och njuta...... God Jul!
Och
God fortsättning!
Önskar Kathrine!

7 kommentarer :

hagagården sa...

Hej
Önskar dig också en go fortsätting på julen,underbart fina vantar du har fått av tomten.
kram
ninni

hemma hos lilla mej sa...

Önskar dej en mysig fortsättning på julen.Vilka underbart gosiga vantar du fick av tomten.Ha en underbar dag Kram Rita.

Kristall & Pynt sa...

Vill önska dig en god fortsättning.
Kram Sofia

Anne-Lie sa...

God fortsättnig önskar jag dig!!!
Urfina vantar!!
kram/Anne-Lie

Anonym sa...

Vilka ljuvliga tumvantar du har fått.
Önskar dig en god fortsättning.
Kram

Myricas Farmor sa...

Så fina julklappar du fått, Änglen du visar kort på, en sådan hade jag fått av min mamma för rysligt länge sedan men den är som bort blåst.
Och granen var ju jätte fin och sööt.
ha det gott så hörs vi
kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilka härliga vantar du fått, kan behövas idag. Här har snöat och snöar fortfarande. Önskar dig en fin Annandag jul.
Stor kram
AnnaMaria