måndag 7 december 2009

Lite Julinspiration, lite nytt i butiken!

Gästrummet har fått en ny quilt på sängen med röda rosor.....blir lite juligt, mysigt med röda inslag.....Rosa röd Amaryllis..... så vackert utslagen bryter av emot dom svarta stolarna och det vita......
Köksfönster vit Amaryllis så vackert emot det röda...... rimfroststjärnor i fönstret....
Ett handbroderat pepparkakshjärta gåva från min Mormor, jag kom så väl ihåg när jag fick detta som present på min födelsedag,,, för en hel del år sedan..... ett underbart minne, som alltid kommer upp till Jul......
Idag kommer jag att lägga ut lite nya saker på min lilla bloggbutik.....
så Varmt Välkomna in!
Kram Kathrine!

8 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint hjärta du fick av mormor, extra roligt med gåvor som givaren gjort själv. Och jättefint har du i både gästrum och kök.
Ha det gott vännen
Kram kram
AnnaMaria

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Mmm vilka fina stämningsfulla bilder du bjuder på! Hjärtat från mormor är ljuvligt, ett härligt minne att plocka fram varje år! Härligt och inbjudande gästrum och mys i köket!
Ha det gott!
kram
nina

Mitt hvite hus sa...

heisan herlige bilder hos deg Amaryllisen er så nydelig når den blosmtrer...

Så masse fint du har lagt ut i butikken din... blir helt kjøpelysten her jeg sitter...


Klem Kerstin

Kristall & Pynt sa...

Så vackert det är med Amaryllis köpte mig en vit häromdagen men det får nog bli en röd oxå.
Ha det så gott
Kram Sofia

Myricas Farmor sa...

Så fint det är i ditt gästrum, jag har inget sådant. Rimfrost stjärnorna var såå söta,var har du skaffat dom.
Jag håller med dig det är så kul när man har fått något vid jul som man använder år från år, jag älskar att ta fram saker jag fått till högt tider.
Ha det bra
kram

Hanna sa...

Fina bilder.
kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina bilder du visar.Fint hjärta du fått av mormor.Fint gästrum och kök.Ha en skön kväll kramiz Rita.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh vilken härlig julstämning du har lyckats skapa !
Underbara saker !
Njut nu !
Kraam/Lotta