tisdag 15 december 2009

Jag ser det snöar!

Jag ser det snöar det var ju roligt hurra......, nu äntligen kommer den efterlängtade snön.... så underbart fint allt blir på en gång..... granen har fått tagit plats utanför entren, och en egengjord enkrans hänger på dörren......(syns inte så bra, kransen alltså)Födelsedagspresenten har fått sin plats på vedspisen..... gissa om jag blev glad när jag öppnade paketet.......
Hyacinterna börjar att slå ut och sprider sin underbara doft här i mitt hus... Den laxrosa amaryllisen som jag fick av mannen, har börjat öppna sej, kan man önska sej mera,nu om ett tag skall jag bege mej ut i skogen och bara njuta..... kanske fota lite fina bilder.
Tack alla underbara för alla snälla kommentarer ni lämnar här på min lilla blogg!
Kram Kathrine!

11 kommentarer :

Uttan sa...

Ja visst har Vi fått Vinter!
Just nu vräker det ner.
Inte så kul för de som är ute på vägarna och vi måste åka till Norberg i dag.Doktorbesök.

Så vacker amaryllis.
Ha en bra dag i snösvängen!
Kram!

Ida sa...

Hejsan Kathrine!
Vilken underbar julstämning du sprider. Så fina blommor och vilken söt ljusstake. Såg i inlägget nedan att du varit i Vadstena. Tror faktiskt att jag också kikat på det där gnistskyddet. Tyckte att det var helt fantastiskt. Du hittar alltid så mkt fint.

Ha det så gott.
Kram Ida

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så koselig blogg du har! Jeg fant den via en annen side, og jeg la meg like godt inn som følger :)

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har gjort.Både inne och ute.Fina bilder du visar.ha en mysig tisdag kramiz Rita.

hemtrevnad marie sa...

Hejsan Kathrine!!
Grattis i efterskott, du verkar ha haft en fantastisk födelsedag:)!!
Och vilken fin ljusstake med hästar du fått , helt fantastisk!!
Fina fynd har du gjort också...gillade verkligen gnistskyddet och örngottet!!
kram på dig!

Myricas Farmor sa...

vilken fin present, förstår att du blev glad.
Precis som jag när jag fick hem varorna från dig.
Tusen Tack,
kramar

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh så fint du har det! Både inom och utomhus! Underbar färg på din amaryllis!
Ha en fin kväll!
kram
nina

hagagården sa...

Vilken härlig färg på amaryllisen,det har jag aldrig sett förut.
Kram o ha en go kväll.
ninni

Hanna sa...

Så många fina bilder.
Även vi har fått snö idag.
Kram
Hanna

Mitt hvite hus sa...

Vakkert...vakkert og atter vakkert... heldig dere er som får snø..

Nydelig amaryllis ...skjønn farge...


Klem Kerstin

Katta sa...

Grattis i efterskott!! Vilken underbar ljusstake med hästarna, har funderat att köpa en liknanade på svensk hemslöjd till min dotter till nästa jul (har redan köpt årets).Såg ditt fina ärvda ur på den fina tunikan längre ner min son har ett liknande han fått efter min pappa som han är väldigt mån om och hänger över hans säng. Ha en bra dag i snön, kram Katta