måndag 28 december 2009

Lite bloggvila!

Kan behövas ibland..... för att få lite nya ideer och inspiration, och nytänkande, annars tycker jag att det kan bli lite tradigt att visa samma saker om och om igen.....
Idag startade vi upp med att tända i vedspisen, fast det har vi gjort varje morgon nu när min man har lite julledigt, det sprakar så mysigt och blir sån underbar värme som sedan sprider sej till resten av husets alla rum, sedan var det dags för grötfrukost och en kopp kanelthe.....Amaryllisarna har slagit ut och är så fantastiskt underbara med sina vackra blommor.....
Frukosten avdukad och det börjar bli lite ljusare ute..... dags att gå ut och skotta fram bilarna som är täckta av ett lager snö efter nattens snöfall.....
Här en bild på Gästrummet med sängen med nybäddat vit Quilt och romantisk blommiga kuddar, vitt fårskinn, att värma sej med om man börjar frysa....
Sen vill jag visa denna goding som jag fick av min älskade Anna i julklapp, i en blekrosa färg.... helt underbar, tack Anna än en gång.
Önskar er alla en underbar Dag!
Kathrine!

9 kommentarer :

Mitt hvite hus sa...

Kikker inn for å ønske deg en fin dag.. gjesterommet var nydelig... heldige gjester som får sove der..

ha en fin dag..

klem kerstin

hagagården sa...

Hej
Vilken underbart fin tröja du fått,dem ser fantastisk ut.
kram o ha en go dag.
ninni

Ida sa...

Hejsan vännen!
Vad du är go, jag vill bara tacka och säga detsamma!! Ja bloggvila blir det visst här hemma både nu och då=) Så vackert med amaryllis, iår har jag inte orkat skaffa ngn, känns som att energin har försvunnit lite.

Vilket underbart gästrum, där skulle jag sova gott. Så mysigt.
Ha det så gott och kör försiktigt.
Kram IDa

Vit som snö sa...

Vilket ljuvligt gästrum! Kan tänka mej att era gäster stannar väldigt länge;) Hihi
Önskar dej ett Gott slut på 2009!
Kram Cilla

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så koselig gjesterom! :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, visst är det vackert med amaryllisarna... Jag njuter också!
Och vilken fin tröja du har fått!
Kram
Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin kofta, en ljuvlig färg. Och vedspis skulle varit skönt nu, vi har minus 18 grader. Mysigt bara och höra ljudet av veden. Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År.
Stor kram
AnnaMaria

Myricas Farmor sa...

Vad det ser mysigt ut med vedspisen ,jag har alltid önskat mig en sådan men ibland passar inte det in, ja vi får se.
jag skulle gärna vilja vara i ditt fina gästrum, det ser så inbjudande ut.
Ha det gott
kram

Katta sa...

Åh! vilket fint mysigt gästrum! tror jag kommer och slaggar över på stört ;) Koftan är jättefin med.Den runda ljusstaken köpte jag på Berry för några år sen nu de har dem inte längre men jag tror den var från House doctor eller nåt sånt. Kram Katta