lördag 19 december 2009

Hej mitt Vinterland!

Nu är du här......... ohhh vad jag är glad att vi äntligen har fått snö, begav mej ut i storskogen igår och tog lite bilder, solen hade jag med mej och allt blev så vackert, så sagolikt.....Försökte att fånga det vackra på bild.... men amatör som man är så kan det vara svårt.... men jag försöker gå på känslan..... här under isen kunde man höra vattnet rinna, så rofyllt...... ser ni spåren på vänster sida......
Granen full med vit snö, när naturen får råda blir det så naturligt vackert....
Här ett äppelträd i min trädgård, där vi låtit äpplena sitta kvar för att fåglarna skall kunna äta sej mätta, och sen så vackert emot den vita snön.....
En bild på vårat vackra hus, jag älskar grunden på huset, det var väl en av sakerna jag föll för när vi var och tittade på huset för sådär en 5 år sedan, då trodde jag aldrig att jag skulle få bli ägare till detta vackra hus, men det blev jag till slut, skam den som ger sej!
Med dessa bilder vill jag önska alla en fortsatt mysig Helg!
Kram Kathrine!

6 kommentarer :

Mitt hvite hus sa...

Virkelig vakre stemningsbilder...her er snøen kommet i massevis og det snør enda..



ha en fin lørdag--.

Klemmer Kerstin

Myricas Farmor sa...

Vilka underbara bilder du har tagit. Jag kunde höra vattnet rinna under isen.
Erat hus är jätte fint gammalt och ljuvligt.
Ha det gott
kram

hagagården sa...

Underbara bilder och ett underbart fint hus.
kram o ha en go kväll.
ninni

Thelma Louise sa...

Nydelig bilder.:-) Vakkert hus..og Endelig flere enn meg som har epler på trærne fortsatt.:-)) ha en fin fin førjulstdi

Unknown sa...

Hej Kathrine!
Åhh,så vackra vinterbilder du tagit
dom är helt enkelt underbara så fina
och sagolika visst är det vackert med den vita
gnistrande snön som glittrar som små diamanter
i solen!Älskar den översta bilden med dom ståtliga och vackra granarna som står där så vackert med snö på sina grenar och den lilla granen full av snö är så fin likaså äppelträdet..så vackert med dom röda äpplena som fått hattar sv snö =)och så fint att ni tänker på fåglarna dom har det tufft att hitta mat på vintern!Du är ju visst duktig på att ta vackra bilder!=)

Vilken fin bild på erat vackra hus
så skulle jag med vilja bo i ett så
fint hus som erat!

Nu tar jag en bloggpaus över Julen
lade in ett sista inlägg idag så om vi
inte hörs av innan så önskar jag dig en riktigt
God Jul och ett Gott Nytt År!

Varm Julkram från Maria!

Katta sa...

Men åhh vilket fint hus du har!! Och vilka vackra naturbilder, tänka så vacker skogen är på vintern. Önskar dej en fin fjärde advent, kram Katta