måndag 1 oktober 2012

Oktober och nya fynd...

Godmorgon alla fina, 
hoppas ni haft en fin Helg, det har jag.
Vi har fixat ordning i trädgården, 
tagit in och rengjort alla utemöbler,
denna gamla pall fick komma in,

 Tycker det blev fint.

 Söndagen bjöd på ett underbart fint väder,
men idag är det grått och regnigt igen,
så jag har tänt upp med ljus här i vårt hus.

 Tänk att det redan är Oktober jisses vad fort det går,
Hösten är här på riktigt...

 Har ni sett vad jag fann på en av mina inköpsrundor,
Ohhhhh vad glad jag blev,

 Ja ja nog om det, i morgon Tisdag kommer jag att lägga ut lite 
nya saker på bloggbutiken,
dessa gamla knopphängare 3 stycken, fina va?

 Dock inte dessa,,, ville bara visa min helgbukett,,
bilden kom i lite fel ordning,,
Sorry!!!!

 Denna gamla goding en underkjol i tyll, en sådan man hade under
kjolar och klänningar för att få lite vidd,

 Den är så fin,
 här ligger den på ett gammalt vadderat täcke,

 Som jag nämde tidigare i veckan så har jag kommit över
ett parti gamla vadderade täcken, dessa tex,

 and this,,
och lite andra också,, 

 Lite gamla konserveringsburkar, 
en gammal korgflaska,

Och dessa gamla bleckplåtsformar,,

 och denna fina Bolsterkudde, 
och såklart lite till,,
så kika gärna in i Morgon Tisdag,,
Nu önskar jag er en ny fin vecka!


Kramar Kathrine...

16 kommentarer :

Hulda sa...

Det ble veldig fint med den gamle pallen ved siden av sengen, med det enkle lyset på. Vakre bilder du har tatt av det også.

Som vanlig gjør du så fine funn. Du er heldig! :) Inspirerende innlegg fra deg!

It's me sa...

Happy new week darling....love Ria...xxx..

Monika sa...

Otroligt vackra bilder! Och sakerna du köpt in är helt enkelt suveräna! Hahaha, fattar inte att du klarar att INTE behålla dem själv. JAG skulle inte kunna skiljas från dem :o)

Vad blir det för pris på klänningen i inlägget innan? Så underbart vacker!

Ha en fin start på ny oktober!
Kram
Monika

Anki sa...

Du är makalös vännen, älskar täckena...å den fina pallen..är ju liksom en sucker för gamla slitna trädgårdsmöbler, fniss!

Ha det gott & kramen!

Ulrikeღ sa...

...wunderschöner Blog,
zauberhafte Bilder...

schöne Woche
liebe Grüße
Ulrike

Tidevarf sa...

Hej,
Roligt att du tittade in till min blogg. :) Du kan verkligen konsten att finna fina saker. Burken med blommor på är riktigt söt.

Ha en fin dag.
Kram
Anneli

Vitspets sa...

Åhh så fina bilder
Mysigt med tänt ljus
Kram Karina

Ewa`s Galleri sa...

Vad fint det blev med pallen ,och så enkelt med bara ett ljus,Kanonfint
Mycket fint du visar
Ha en skön kväll

Heimlaga ting sa...

Så mye fint!
Sove rommet er skikkeli deikat, et drømme rom!
Mange flotte funn har du gjort!
Ha en fin uke!
Klem Nina

White sa...

Enkelt är oftast bäst! Du har en sådan fin och härlig blogg! Ett plus också för att du uppdaterar varje dag! Kul!

Sallys hus sa...

Hej hej!

ja det där bordet gjorde sig verkligen superbra där...sååå himla fint!
vad mycket fint du visar nu igen..;)
Ha en fin tisdag! Kram Katarina

Frida sa...

Så mycket fint Kathrine, vackra gamla täcken och formar. Det blev jättefint med utomhuspallen inomhus.
Må så gott!
Kram Frida

Blommiga Rutan sa...

Hej Kathrine!
Som vanligt visar du sååå mycket fint att man känner sig alldeles ha-galen!!!

Älskar din gustavianska säng, helt underbar! Är den gammal?

Önskar dig en härlig oktoberdag
Kram Anncathrine

Anonym sa...

Fantastiske bilder og ikke minst inspirerende. :) Du finner så mye fint. En herlig blogg har du. :)
Ha en flott dag.
Klem Mette.

hagagården sa...

Oj så mycke fint du hittar hela tiden.
Stor kram och ha en toppen fin dag.
Ninni

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Dette ble riktig vakkert :) og funnene.. WOoooow så mye lekkert :) Klemmer til deg ♥