måndag 8 oktober 2012

Hemma igen...

Gomiddag alla som kikar in här...
Nu är vi tillbaka från våran lilla tripp,,
Åhhh så roligt och fint vi haft det,


Vi kom hem sent igår kväll, 
Har hittat mycket fina gamla saker,
och mycket inspiration har jag fått,
ideerna svämmar över
Ler!
Jag har börjat att plocka upp sakerna så jag tänkte
visa lite av vad jag köpt,
visa saker behåller jag och andra får gå vidare,

 Denna gamla gustavianska pall köpte jag,
den är sååååååååååååååå fin,
denna kommer att läggas ut på 
bloggbutiken i morgon,

 Stråhatten är Fransk,,
 så otroligt charmig,,den gamla kattkorgen är
också fransk,,
Gamla Bolsterkuddar hittade jag också,
som denna som ligger under korgen,

 Gammalt vitt porslin, ser ni den gamla emaljerade kannan
den är superfin,,
och vita fat, och en liten fransk terrin,

 Gamla skoläster,

 Och denna fina gamla spegel med slipning,
och så där fint gammalt glas lite rosa ton på glaset,
denna är också Fransk,,

 Sååååååååååååååå fin!
Ja det var en härlig tripp, 
och vardagsrummet är nu fyllt med mera saker,
Snart får jag inte plats härinne,,
Ler,
Jag skall försöka att fota lite saker idag,
så jag kan lägga ut på Bloggbutiken 
I morgon Tisdag,
Tack för alla era fina kommentarer som  ni 
lämnat här på bloggen medans jag vart borta,
Och hoppas att tiden räcker till ,
att kika in till er alla.


Idag lyser solen här 
och det är utlovat vackert väder, 
Så det är bäst att passa på att njuta!

Önskar er alla en fin Höstvecka!

Kramar Kathrine...

17 kommentarer :

Hulda sa...

Så mange fine saker du har med deg hjem! Falt helt for krakken og stråhatten. :)

hemma hos lilla mej sa...

ÅÅå vad härligt att ni hade en mysig tur.Vad mycket fint du har hittat .Ha nu en skön start på nya veckan och en skön måndag fina du .Kramar Rita ♥

Monika sa...

Hej!

Vilken rolig tripp ni har varit på. Underbart vackra ting har du fått med dej hem. Hahaha, behöver jag säga att jag gillar ALLT! :o)

Går här och väntar med spänning på den fina klänningen!

Ha en fin vecka!
Kram
Monika

Heimlaga ting sa...

Du er spesialist på å finne vakre skatter,
synes det alltid er sååå spennende å titte på bloggen din!
Klem Nina

VACKRA hem och interiör sa...

Såå mycket fint du hittat, vilken härlig resa du måste haft! Har haft ett starkt "sug" i min loppistarm i helgen, men inte fått utlopp för det ett dugg, hehe...
Kram

Vitspets sa...

Åhh så mycket fint vilken bra tripp
Kram Karina

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Ååå så mye fint.. Puten var lekker :)

It's me sa...

Beautiful....have a nice week....love Ria...xxx..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mycket fint, du har bra koll på vart du ska åka på dina resor. Pallen är så vacker och fler fina kuddar. Jag är supernöjd med mina bolsterkuddar, så mjuka och sköna.
Kramar
AnnaMaria

myrica sa...

Åååå så mycket fina saker du hitta på din tripp.
Ha en bra dag
kram

Ewa`s Galleri sa...

Vad mysigt med en tur söder över,och vad mycket fina fynd ,gillar verkligen pallen
Ha en bra vecka

Frida sa...

Vilka fina saker du har köpt, den gustavianska pallen är jättefin. Kram Frida

G:a Affären sa...

Härlig läsning att ni haft en fin och rolig tripp. Och så fina saker du hade med dig! Pallen, hatten - ja, allt!
Jag skulle gärna ha varit med och packat upp, men jag får väl ge mig till tåls och kika in i butiken i morgon.

Kramar
Cia

Cat sa...

Åhh den vita kannan är ju urläcker. Påminner starkt om min gula och gröna (klassiksa Kockums fäger) men jag har bryggtratt till den också :)
Tack för de härliga korvhornen, de kommer stt komma till god användning.
Ha de gott. Catarina

Elsa och Helena sa...

Åhh så mycket läckert du hittade, pallen blev jag störtkär i!

KRAM Helena

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon ! ;)

Oj oj så mycket fint ! :)
Du är duktig på att hutta saker.
Så söta dom där kaffe kopparna var :)

Tack för dina fina ord ! Vi jobbar på nu ! Målet att få så klart som möjligt köket till Jul.
Men det behöver ju kanske inte vara helt klart ;) ellrr hur ?

Nej nu ska jag upp och Hoppa ! Ha en fin tisdag! :)

KramR Sirpa

Anonym sa...

[p]You have got to even be a self-starter no one can get the job [url=http://www.cheapuggsbootsinuksale.co.uk]ugg boots sale[/url] done frequently without having to be enticed utilizing a chief . For winter footwear that is big [url=http://www.cheapuggtobuy.co.uk]cheap ugg boots sale[/url] on comfort and warmth but still packs a style punch, UGG is a brand that truly delivers . Ankles is in the wrong position, also changed the location of the femur, pelvis movements would freak, which in turn lead [url=http://www.cheapuggsbootsinuksale.co.uk]ugg boots uk sale[/url] to back problems . To keep pace with the newest trend on footwear, a pair of Australian [url=http://www.uggbootssalehots.co.uk]ugg boots sale[/url] sheepskin boots becomes a must-have article . Originally made for sheep [url=http://www.uggbootssalehots.co.uk]ugg boots sale uk[/url] herders in Australia and others in places with a lot of rough weather, these boots keep the toes warm and dry, but still let them to breathe . Otherwise, the leather-based upper keep you comfy and helped . com http://www . Let's face it: it' s nothing new to see fashion collides with practicality . I think this pair of Plaid Knitted cheap christian louboutin is a not bad choice for [url=http://www.cheapuggsbootsinuksale.co.uk]ugg boots on sale[/url] you.[/p]