fredag 12 oktober 2012

Ljuva Hortensia...

Godmorgon alla söta...
Helg feeling känner jag, 
Vackra Hortensior
(Hydrangea Macrophylla)
låter väl fint va!
Ler
får bli min helgbukett,

i
 Och så får ni en liten glimt på min 
Antika Kelim matta som jag fann på blocket
för ett år sedan,
Love iT!!!
Härliga färger!

 En grupp med gamla fattigmansljustakar,
älskar fattigmanssilver,,

 Visst är dom vackra dessa blommor?
Köpte ett helt fång på våran resa i
helgen, och billiga var dom,

 Nu skall jag gå ner och äta lite frukost och tända lite ljus,
sedan skall jag åka in till staden och uträtta lite
ärenden,
Arbetar kväll idag,
(((En annan sak, lovade att jag skulle visa vad jag fann
förra helgen, tyvärr så var det svårt att fota, så det kommer 
någon annan dag!)))

 En glimt från köksoffhörnan,,
Hoppas ni alla får en fin Helg!


Och tack för era fina kommentarer på min blogg,
blir så glad!

Kramar Kathrine...

20 kommentarer :

Tinis vita hem sa...

Ljuvliga bilder! Hortensior är bara så fina :)
Ha en skön helg!
kram Tini

Heimlaga ting sa...

Nydelige blomster!
Vakre bilder!
Ha en strålende helg!
Nina

Hajan sa...

vilken underbar Duk du har på ditt matbord, så vacker.
Mattan var det fina färger i också.
Tack för att Du visar,alltid roligt att kommas hem till Er-

Mys och hemtrevnad sa...

vad ljuvlig din soffa är på sista bilden...

Ett ögonblick sa...

Ja, Hortensia är en vacker blomma och det latinska? namnet låter ju väldigt mäktigt. Du har det så vackert... och din rosenkelim är jag fortfarande avundsjuk på;))
Att sitta i din kökssoffhörna det duger:)

Trevlig helg till Dig!!
kram Lisa

Johanna Stålros sa...

Fantastiska är vad de är, likaså dina bilder!! Trevlig helg. Kram

Margareta sa...

Vilken underbar bukett med Hortensia.Såååå vackert på bordet med den skålen och ljusstakarna.För att inte tala om under bordet...mattan.
Förra inlägget helt fullt med inspiration.Du är en glädjekälla!!

Önskar dig en härlig hösthelg!
Kram Margareta

It's me sa...

Beautiful flowers !!..happy weekend...love Ria...xxx..

VACKRA hem och interiör sa...

Åh, tack för dina vänliga ord... riktigt vackert du har det själv... riktig helgfeeling med den blombuketten också!
Kram
Pia

john sa...

Oh what a lovely delicate colour they are ...I just love hydrangeas they last for ages and dry well too! your new rug looks great as a contrast with the white. Have a nice weekend ! Gail x

Fröken Tindra sa...

Många fina foton och saker du visar.
Ha en skön helg!
Kram!

Viola sa...

Älskar kelimmattor och det där var mina färger ser jag...gillar ju oranga toner ihop med cerise och rött...snyggt :)))) ha en skön helg, kram

Titti sa...

Så mycket fina saker du hade i din bloggbutik...Återkommer hit fler ggr :-) Ha en trevlig helg//Titti

Vita små hjärtan sa...

Fiiint....
Trevlig Helg!
Kram Agnetha

helle sa...

Så smukt med den sarte rosa farve sat sammen med den grå tone på opsatsen, jovist hortensiaer er vakre!

Og så mange fine inspirationsbilleder på dit forrige indlæg, åh man næsten dåner!

Han nu en fin weekend Kathrine og tak for din søde kommentar!

Kram Helle

Frida sa...

Vilken vacker bukett, älskar hortensia och det bästa med den är att man kan torka den:-). Mysig kökshörna du har, hoppas du får en trevlig helg! Kram Frida

Sallys hus sa...

Godmorgon!

ååå ni har det så fint därinne..å vilken underbar matta och fräscha blommor...åååå det gör en ju bara sååå glad!
ha en fin dag!
kram Katarina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den mattan är så fin så det är inte klokt, näsan växer om jag säger att jag inte är avundsjuk. Och så fin färg på dina hortensior.
Ha en härlig lördag
Kramar
AnnaMaria

Anki sa...

Oh my good den soffan är bara underbar...å vacker färg på hortensiorna!

Önskar dig en fin helg vännen!
KRAM!

Jana sa...

Beautiful decoration.
Jana