måndag 22 oktober 2012

Ny vecka... nya fynd.

Hallojsan alla söta...
Ny vecka nya möjligheter,, härligt.
Har fotat lite på morgonen, äntligen skiner solen igen
och lite ljus flödar in i min kammare,

 Nyproduktioner av gamla Porträtt, 
vill jag visa er i dag,
denna är så fin,
Och inte ser man att den är ny,
man kan väl få lura ögat lite,
och tro att det är en gammal Oljemålning,
tänk er dessa i grupp på en ljus vägg,
Så snyggt!
Ljusstaken är från Ann Colander,
sålde sådana i min butik
Tant Blå Heminredning

 Denna har en storlek på 30 x 26 cm, finns i två mindre
utföranden,

 Finns även med andra porträtt,

 Men jag har ju min favvo så klart!
Ler!
Ja nog om det,, dessa och en del andra läggs ut på
min bloggbutik i morgon

 Och denna fina gamla såskål,
 och dessa vackra skedar,

 Och denna gamla skomakarlampa,
 med en charmig orginalhållare,

 Med porslinsfattning,

 Och denna Glob Karta,, så 
läcker,,
och en del annat så klart,
Så Varmt Välkomna in i min bloggbutik i morgon
Tisdag!


Idag arbetar jag Kväll!
Nu skall jag ut och promenera i den klara Höstluften,
och passa på att tanka lite energi!

Önskar er alla en Fin Ny Vecka

Kramar Kathrine...

16 kommentarer :

Dronninghuset sa...

hei Kathrine,
lenge siden jeg har lagt igjen et livstegn inne hos deg.
er innom deg ofte, skjønner du.
fine bilder du har lagt ut.

;-) ønsker deg en riktig god ny uke,
OG legger ved en høst-klem,
hilsen TOVE

Anneli sa...

Man får passa på att vara ute och tanka energi när det inte regnar.
Ska nog masa mig ut också en sväng tror jag..............

Kram Anneli

Titti sa...

Så mycket fint du visar upp :)Hoppas den nya veckan börjat bra för din del. Kram

hemma hos lilla mej sa...

Du är så himla duktig att få till det! Bara massor av fint och vackert igen.Ha en härlig måndag fina du .Kramar Rita ♥

hemma hos lilla mej sa...

Du är så himla duktig att få till det! Bara massor av fint och vackert igen.Ha en härlig måndag fina du .Kramar Rita ♥

myrica sa...

Vilken gammal skol karta så mysig.
HA det gott
kram

Line Elisabeth sa...

Hei:)

Så mange fine ting..de gamledagse bildene var kjempefine!
Må inn å se litt mer på de:)

Ha en fin ny uke!

Klem Line E.

john sa...

Hello Kathrine ..lovely things you show us and yes the painting really does look old...very clever ! like the little footstool in your last post..I have a few of those and they are so useful ! have a nice week....Gail x

Anna sa...

Jättefina målningar, det blir nog supersnyggt som kollage.
Fina bestick också, mycket fina saker du har.

Ha en skön kväll.
Kram Anna - Mitt hus på landet

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den ljusstaken är superfin, en härlig gammal modell som passar perfekt till tavlorna.
Har mailat dig
Kramar
AnnaMaria

Vitspets sa...

Så mycket fint
Jag gillar allt
Ha en fin kväll
Kram Karina

LillaFlisan sa...

Så himla fina saker..IGEN! Porträtten är helt underbara!

Kram
Flisan

LissasVita sa...

Du visar som alltid så himla fina saker....Kramen Lisbeth

helle sa...

Virkeligt lækre ting Kathrine, forstår fin favorit blandt portrætterne (er de virkeligt nyoptrykte?), så fiiine!!

Kram fra
Helle

Helena sa...

Så fin lampa den är ju bra mycket charmigare än den kopian jag har...
KRAM från mig!

G:a Affären sa...

Den damen är ju för härlig, hon ser både bestämd och finurlig ut!
Så mycket fint du har!

Önskar dig också en fin ny vecka,
kramar
Cia