fredag 24 september 2010

Lite från Skattjakten.......

Godmorgon alla söta......
Som jag nämde igår så skulle jag visa
lite bilder av vad jag hittade i onsdags....
och här är lite av vad jag fann.....
Jag är så glader att jag hittat så
mycket fint...
det som för andra är bara skräp
är för mej riktiga godbitar....
Gamla underbara örngott
med breda spetsar
så vackert......
röda monogram kan det bli bättre....
Jag kommer inte att kunna behålla allt så mycket
kommer att gå ut på bloggbutiken
till försäljning...
Underbart vackra laken med spetsar....
allt skall nu tvättas och strykas så det blir'fräscht och fint
det kommer att ta hela helgen.....
så nu har jag att göra....
men vet ni det gör inte någonting alls
Jag älskar att fixa och dona med dessa skatter...
Tänk så mycket fint dom kunde göra förr!!!!!
En fantastisk fin duk
med breda handvirkade spetsar....
kan man även använda som överkast....
eller ha ligga i en fåtölj....
Kanske jag visar mera någon annan
Dag!
Önskar er alla en fin Helg!
Kram Kathrine!

36 kommentarer :

Fleurette sa...

Hello my dear Kathrine, Your treasures are very gorgeous!!!
Have a nice day and very nice sunny weekend:)
Big hugs
Fleurette

Hulda sa...

Så flotte tekstiler! Likte veldig godt monogrammene som er brodert på også. Jeg er heldig å ha noen slike jeg også. Har bl.a sydd liftgardiner av noen gamle laken. :)

Skogslyckan sa...

Så fantastiskt vackra de med röda monogram är. Vet vilket jobb det är att tvätta och mangla innan man kan lägga ut till försäljning. De brukar ofta lukta riktigt gammalt skåp de där...ler. Ha en skön helg!
Kram Pia

Birgitta sa...

Ja, det var verkligen en skatt du hittade, så underbara och välgjorda örngott och lakan, tänk vad de la ner mycket arbete förr att få det vackert i vardagstingen.

Ha en skön helg trots tvättande och strykande. Kramar Birgitta

Anonym sa...

Åååå,elsker disse,men har ikke så mange selv.
Ha en flott helg. :)Klem. Tusen takk for kommentar.

Ewa`s Galleri sa...

Ohh vad mycket fint linne
Jag gillar verkligen de med rött monogram
Får kolla in i butiken
Ha en bra dag

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättefina! Jag tycker det har blivit svårare och hitta med stora monogram. Vi som gillar monogram, och det tror jag är många, har dammsugit Sverige på örngott,
Det var riktigt fina du hittade.
Önskar dig en bra helg
Varm kram
AnnaMaria

Evashusotorp sa...

Åh, så mycket fint!
Jag älskar att tvätta och stryka dom där gamla sängkläderna, ja jag riktigt njuter när jag håller på med mina fynd.
Sen tycker jag att det INTE finns nåt skräp, allt kan användas eller göras om.
Kramar
Eva

Katta sa...

Jamen du där har du ju en hel skatt av gamla vackra textilier. Ha en fin helg, kram Katta

It's me sa...

Happy weekend darling..............love Ria....

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefina gamla skatter! Det är underbart med alla vackra textilier. Tänk vilket arbete som lagts ned på dessa.
Kram
marie

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Kathrina.
Oj så många fina saker du fyndat, ska bli kul att se dem sen när du lägger ut dem.
Jo de kunde verkligen förr.
Jo musiken, är en liten flicka som var med i Amerika talang en helt ljuvlig skapelse, jag tror hon har nån fler med sig i sången jag råkade hitta.
Hon är bara 4-5 år.
Kram Zara

Lilla Rummet sa...

Vilken skatt du fått tag på. De är så fina med de röda monogram och de vackra spetsarna.
Vilket jobb med all tvätt och strykning men förstår att det behövs.
Ha en härlig helg
Kram Britt

himlaverket sa...

...eller hur. det som är skräp för någon annan är skatter för mej!
Ha det bra!

Anneli sa...

Hejsan.

Oj, så mycket fint linne du fått tag på!

Vill du verkligen göra dig av med allt?
Det är ju mysigt att bara gå och titta och känna på...

Då har du en hel del att pyssla med i helgen, vet vilken tid det tar att få gammalt linne i fräscht skick.

Ha en skön helg,
Kram Anneli.

Unknown sa...

Så fina linnen du har fått tag på! Jaa, vilket hantverk o vilken kärlek det ligger bakom dom! Ha en trevlig helg! Kram Lenita

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh!
Så mycket fint du hittar..jag fixar ju hellre till soffan med dessa skönheter än att köpa nytt sicket arbete som ligger bakom mmm me like

Önskar dig en skön helg..
kram wivi

Bonjade sa...

Such fine collection you have....
I am a bit jealous on these lovely ones.
Love your angel
Hug

Margareta sa...

Så mycket fint på en gång!Jag tycker det är fantastiskt med dessa spetsar och monogram som pryder lakan och örngott.
Din ängel var så vacker också.Den får vaka över mig inatt.

Ha en fin helg!
Kram Margareta

Betty sa...

Nästan så att man får gåshud av all vacker textil.
Jäpp , mattan säljer vi i butiken. Är här o nu osäker på strl o pris, men hör bara av dig om du vill få reda på det.

Kram Betty !

lavendel mio sa...

Så mange nydelige skatter du har funnet!!!
Ha en fin helg, klem Hanne

Unknown sa...

Vackraste vackra ~~~
Tänk så dom kunde förr i tiden, kvinnorna.

Natthälsning
från Eva

Katta sa...

Ha en fin dag du med, kram Katta

Tankevågor sa...

Vad glad jag blir att jag hittat hit! :-)
Vilken fin blogg och vad mycket vackert det fanns här att titta på....
Måste kolla in bloggbutiken och hur den funkar.
// Lisbeth

Magia da Inês sa...

♥ Olá, amiga!
Voltei...
Essas peças são preciosas!...♥
Bom fim de semana!
Beijinhos.
♥Itabira
Brasil♥♥

Country Hill sa...

Så mycket vackert linne Du fått tag på, känner igen det där med tvätt och mangling men det blir ju så fint!
Ha en fin helg!
Kram Lena

Betty sa...

Kollar upp mattan på måndag o återkommer till dig.

Kram Bettan

becca sa...

Hejsan!
vilka fina monogram du hittat så fint med den virkade spetsen.

Ha en bra helg, kram Rebecca.

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Kathrine.
Vilka underbara saker du hittat.
Tänk,nu skulle ingen sitta och lägga ner så mycket arbete på sina sängkläder.
Må så gott
Kram Anette

Agnes Maria sa...

Hej vännen!

Sååå mycket vackert du hittat!
Dom är ju så jättefina att dekorera med.
Skall kika in på Butiken.
Ha en underbar dag.
Kram Åsa

Tigris Predikantan sa...

Det finns många som gör mycket fint även idag men tiden räcker inte till. Fina saker!
:)

Livet på Vestergård sa...

Vilka skatter! Ja de gjorde verkligen mycket fin förut. Tur att det finns någon som förstår att ta vara på dessa skatter.
Kram Kicki

Huset vid ån sa...

Vilken skatt vännen!
Jag älskar det jag ser, härligt med både spets o monogram.....

Tack för att du ville delta på min utlottning!
Kram T

Emilies interiør sa...

Så kjekt at du la igjen en kommentar hos meg slik at jeg oppdaget din vakre blogg!! Her kommer jeg igjen:)
Ha en flott søndag:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan
Roligt och få veta vad mina små fat egentligen är, det var jag som gissade på nålfat. Kan tänka mig att det är en söt liten servis, och din ostkupa måste vara urgullig. Tack för att du berättade
Varm kram
AnnaMaria

Viola sa...

DU fyndar på som vanligt, ljuvliga saker igen du fått tag i, hoppas helgen är skön, kramen