torsdag 23 september 2010

Höstdagjämning

Godmorgon....
Idag är det Höstdagjämning, det går så otroligt fort nu
det står väl inte på förrän det är jul igen....
Här sitter jag och skriver till er
har tänt ett ljus....
till er alla....
Fortfarande blommar luktärterna i min trädgård
och jag plockar små buketter
nästan
varje dag....
Dom luktar underbart.....
Igår fick kom det ett paket i brevlådan, med denna vackra blus som jag skickat efter ifrån Bona Parte.... Gissa om jag blev glader! Vackert smutsrosa och med fina detaljer..... Sånt piggar upp i höstmörket... Sen vet ni en annan sak, jag var på skattjakt igår och gissa vad jag kom hem med det mina kära vänner kommer jag att visa I morgon..... Ha en fin Dag! Kram Kathrine!

29 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!!!!!Åååå vad mysigt med tänt ljus precis som jag har gjort hos mej.Bara så underbart!!!!!Vilken söt tunika kanonfin.Önskar dej en härlig dag rara du Kram rita ♥

Unknown sa...

Fin blus! Bra me lite uppmuntran så här i höstmörkret-att få hem paket ☺ Så mysigt med ljuset! Härlig musik du har lagt in också! Ha nu en riktigt bra dag! Kram Lenita

Margareta sa...

Gomorron!
Så fina luktärtor du har.Vackert med den gamla spegeln bakom.Och det tända ljuset.
Tunikan jättesnygg!

ha en bra dag!
Kram Margareta

hagagården sa...

Hej
En jätte snygg blus du har köpt,så härligt med luktärtorna,dom är så fina och dekorativa.
Kram o ha en fin dag.
ninni

helle sa...

Smuk tunika og dejlige duftende ærteblomster fra dig idag! Skøn farve på blusen!

Hav en dejlig dag!

Kram Helle

emilias gömmor... sa...

Ja bara håll oss på halster! Mina luktärter blommar också fortfarande, dom har en sån underbar förförisk doft!

Ha en underbar dag!/Kram Mimmi

Ljuva HEMligheter sa...

Vad härligt med luktärter som fortfarande blommar! Jättefin tunika, lite nytt i garderoben blir man alltid glad av :). Ha en fin dag!
Kram L

liven sa...

Koselig morgenstemning her hos deg Kathrine....og nyt nå blomstene så lenge!!
Fin bluse du har kjøpt deg :o)

ha en fin dag :o)

@nne sa...

Have a swaat day! @nne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken jättefin blus, den färgen gillar jag. Och så är det så praktiskt när det kommer på posten. Så fint med luktärter, det enda nästan som blommar här nu är lite rosor.
Ha en fin dag
Varm kram
AnnaMaria

Skogslyckan sa...

Så vackert med ljus och luktärter.. och finklädd kommer du att vara i höst ser jag.
Skattjakt..jag har inte hunnit med några skattjakter det sista...tyvärr, men det skall bli så spännande att se vad du köpt.
Ostkupan skickas i eftermiddag.
Kram Pia

Katta sa...

Fint med det tända ljuset på morgonen. Och doftärterna inte bara doftar gott de är vackra med. Vilken vacker blus du köpt. Gillar verkligen Bon Apartes sortiment men har glömt att kolla det i höst, ska genast göra det. kram Katta

Birgitta sa...

Så fint med ett tänt ljus åt oss som tittar in och trevlig med luktärtorna, tänk att du har såna kvar. Snygg blus, så roligt när det blir så bra som man tänkt sig, kramar och ha en fin helg. Birgitta

Anonym sa...

Hei.
Så stemningsfullt og koselig med de bildene og hvilken herlig musikk. Blusen var skjønn.:)Klem.

Evashusotorp sa...

Jättefin blus , just den där rosa färgen är så härlig, tom. jag har köpt en tröja i rosa som annars köper allt i svart.
Ljuvligt med luktärtor kvar i trädgården som du kan plocka in och njuta av.
Ha en bra dag.
Kram
Eva

It's me sa...

That shirt is wonderful..........i like it.........beautiful post...happu day......and yes!! it is autumm !!! ..............love Ria....

Mycket annat & lite betong sa...

Mysigt med ljus på morgonen.
Här verkar det bli en fin höstdag, sol men blåsigt.

Jättesöt blus!

Hälsningar Agneta

Hulda sa...

Så flott dette var. Kjenner at høsten har fått taket i meg også. Nydelig bilde av det tente lyset. Og så flott bukett også. :)

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Kathrine.
Ååååååååååååååå tack för din fina ljushälsning, så mysigt.
Dina luktärter är verkligen fina i din fattimansilvervas.
Har du tänkt på att de doftar så mycket nu på hösten, vet inte varför, så käns det för mig.
Men oj så läckert du visar från ditt sal, jättesnyggt har du hemma.
Och dessa kakelugnar, jag blir helt upphetsad, så underbart, vilken lycka.
En dröm jag drömt om länge, men jag får vara glad för järnspisen, kanske i ett annat liv.
Jättefint hus, snygg inredning, och en fin tjej, du!!
Många kramar.
Zara

Skogslyckan sa...

Har inte väskan kommit! Jag skall genast leta upp paketnumret och kolla det...konstigt.
Kram Pia

Myricas Farmor sa...

Vilken underbar blus du köpt, jätte fin.
Oj oj vad jag blir nyfiken.........
Ha det
kram

Sirpa sa...

Hej!
Tack för din hälsning!
Vilken fin blus, fin färg!
Jag skulle också vilja ha färska blommor på bordet varje dag! Idag hade jag tur när Anebelle kom med blommorna till mig!
Med tända ljus ska vi ha mys!
har en trevlig torsdagkväll!
Kram Sirpa

livet på utanäs sa...

Oj då , var det Höstdagjämning idag . Jo tack , det skulle man ha räknat ut , det har ju spöregnat här hela dagen ...

Finns det något juvligare än Luktärter. Har själv några kvar att skörda.

Ha det gotti gott !
Kram Sussi O

Viola sa...

Vilken läcker tunika och luktärter..är ju så vackra, hoppas du njutit utav en vacker höstdag..här har det räfsats en hel del löv, kramen

Mitt hvite hus sa...

Så herlige bilder...tenk at du har lukterter enda... de er så fine...

og den nydelige tunikaen din =)=)

klemmer

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Åh, Det är så fint med luktärtor, kul att dom blommar fortfarande hos dig....

Din blus var jättefin!
Trevlig helg!
Kram T

Rosor och Spetsar sa...

Fin topp du skickat efter, o ja jag kan näsn känna doften av dina vackra luktärtor.
Spännande att se vad du hittat på din skattjakt.
Kramar
Annelie

maría cecilia sa...

Dear Kathrine, so lovely you have light a candle for us. Your sweet peas look so beautiful in the vase, a very beautiful delicate flower arrangement.
We are so happy over here in my part of the world because spring has arrive !!
hugs,
maria cecilia

Elsa och Helena sa...

Himmel vilken snygg tunika, den kommer att passa dig perfekt!!

Trevlig Helg o KRAM
Helena