tisdag 21 september 2010

Gråmulen dag.....

Godmorgon .........
Idag är det en gråmulen dag här,
regnet står som spön i backen...och
fota går inte så bra....
eftersom det är så mörkt,
jag har tagit lite bilder i alla fall, men oj så
svårt det var.
Här ser man en bit av gästrummet, taget i spegeln
som sitter på väggen.
Ljuskronan från House Doctor
denna blev kvar när jag stängde min butik.
Bilder ifrån matsalen....
Det gamla skåpet är ett av mina favisar.... där ryms det mycket porslin. Lampan är också gammal, och har hängt med ett tag nu.
Ytterligare en bild från matsalen......
Moraklockan fixade jag till i somras, den hade en
förskräckligt ful gulaktig färg så den har
jag målat om....
Också denna bilden är från matsalen.....
där vi har denna goding....
och vet ni den fungerar också..
det finns ytterligare 2 st helt
fungerande....
och alla eldas det flitigt i under höst och
vinter...
Ja det var välan allt från mej idag!
Önskar alla en fin dag!
Kram Kathrine.

19 kommentarer :

hagagården sa...

Men å så fint du har det,jag blir alldeles rörd när jag är inne hos dig och hör den vakra låten som dom sjöng på vicktorias och daniels bröllop,så himla vackert!!!
kram o ha en fin dag.
ninni

Country Hill sa...

Så fint Du har det och gissa om jag blir avis på kakelugnarna. Här har det slutat regna nu och solen försöker titta fram.
Ha en fin dag!
Kram Lena

Anonym sa...

Så nydelig du har det,stilig med sorte stoler. Det regner her også og blåser. :)Klem.

sylvia sa...

hei, åå så vakkert hos deg,nydelig kakkel ovn, de er så fine å staslige, klokken var å kjempe snygg, her er sol i dag å jeg rydder litt,må til nå på høsten,å veranda dør står oppe så jeg hører sjø fuglene koser seg, ha en fin dag, klem fra sylvia

Evashusotorp sa...

Du har så fint, hemtrevligt.
Visst är det härligt med kakelugn, blir sån härlig värme.
Kram
Eva

Myricas Farmor sa...

Så avis jag blir på dig att du har 3st kakelungnar, det skulle jag vilja ha i mitt sovrum och finrum.
Ha det gott
kram

All Seasons sa...

Good afternoon, Katherine,

So nice to see your livingroom, I like you old stove. When e we where in Czech Republic, with holiday, we have such a old stove in our livingroom.
It's a beautiful thing!
Have a nice and warm day
Hugs
Patricia

Kathy sa...

Very lovely, romantic pictures - I love the chandelier!
Hope you have a beautiful day,
Kathy

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det skulle vara toppen och ha en kakelugn, och du har tre din lyckost. Så mysigt när det sprakar och knäpper.
Jättefina ljuskronor bägge två. Här hade vi soligt på fm, men nu är det mulet.
varm kram
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt det vore med en kakelugn bara så himla härligt.Helt underbara takkronor.Ja du har det bara så himla fint!!!!Ha en skön dag mys och njut rara du Kram Rita ♥

bakom berget sa...

Så fint och hemtrevligt du har det. Din kakelugn alltså.....en sån vill jag ha!
Ha en fin kväll! Kram Åsa.

teddy bears Marin to Venice sa...

Dear Kathrine


the photos and the photographed things are very beautiful.

I go to see if I find in sale on your second blog.
Thanks

Rosarita

It's me sa...

Beautiful......happy day darling...love Ria......

Bonjade sa...

Love all your rich lights hanging in your home.....lovely.
Love the music here.
Fine evening

Huset vid ån sa...

God Kväll vännen!
Du har så hemtrevligt o fint....

Jag gillar din fina kruka med plättar i luften....

Må så gott!
Kram T

Huset vid ån sa...

God Kväll vännen!
Du har så hemtrevligt o fint....

Jag gillar din fina kruka med plättar i luften....

Må så gott!
Kram T

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Kathrine.
Så fina bilder du visar från ditt hem.
Ett fantastiskt vacker skåp du har,
och tre kakelugnar....vilken lyx.
Må så gott
kram Anette

Margareta sa...

Du har det så vackert och hemtrevligt!
Kakelugnen underbar!

Godnattkram Margareta

Mrs Krumelur sa...

Hej å tack för din kommentar inne hos mig :D Du har själv en väldigt fin blogg och vilken fin lampa i detta inlägg ;) ser ut att vara på pricken lika som min kökslampa ?

Ha de gott!

Kram Mrs Krumelur