söndag 12 september 2010

Blandat.........

Idag är det Söndag.......
och här har det regnat på morgonen,
men jag har haft fullt upp med att städa här i vårt hus.
Igår var jag ut på en runda och hittade en massa fint....
bla denna vackra gamla madonna
dom är inte så lätta att komma över
men igår hade jag tur....
Just nu står den i mitt fönster i trappan....
Här hemma hittade jag den här stora ljusstaken som stod undangömd bakom en dörr, den har blitt över sen jag hade min affär... hade mycket från Olsen Och Jensen... nu har jag ställt den i trapphuset.... blir nog mysigt att tända den när mörkret faller.... Lingon har jag också hunnit med att plocka 3 liter fick jag ihop så nu står det lite färdigkokt lingonsylt i mitt skafferi..... Mums!!!!! Jag har lyckats kommit över mycket fina saker till min bloggbutik.... och kommer att börja lägga ut sakerna redan i morgon Måndag! Här under visar jag en del av det som jag kommer att lägga ut! kuddar gjorda i Gammalt jute med fint tryck, gamla spetskragar, kappsäckar (gamla) så läckra, gamla underbara lakan med röda monogram och breda spetsar, gamla kläder, och mycket mycket mera! Så Varmt Välkomna in och kika! Önskar er alla en underbart Fin Söndag! Kram Kathrine!

19 kommentarer :

Evashusotorp sa...

Såååå mycket fint som vanligt!
Både i ditt hem och i din bloggbutik.
Kram
Eva

Bonjade sa...

So georgeous your madonna....lovely place you put it......
And those pillows did you made them yourself?
Love them, of what I see ;0)
Fine day my friend

Ett ögonblick sa...

Åååh, så fina saker!!!
Madonnan...ljuvlig...kommer att tänka på att det finns en liknande i min fars föräldrahem...skulle så gärna vilja ha den...men efter alla bråk i släkten så står jag nog längst ner, om jag ens finns med på någon arvelista:((( jag kommer nog att hitta "min" madonna ändå:)
Lingonsylt, som är så gott...jag brukar råröra den men i år har det varit snålt med lingonen i vår skog, så inte ett endaste har jag plockat, bara ätit i skogen;)

Ha en fortsatt fin dag...och lycka till med städningen, jag avundas dig inte;)

kram lisamaja

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vilken vacker madonna du köpt, passade perfekt i färg till din fina tapet.

Hoppas att du får en fortsatt trevlig söndag o Lycka till med städningen!

Kram T

Margareta sa...

Så fin madonna. Jag gick och tittade på mina 2,för att se om dom var likadana,men det lilla barnet är mer liggande. Annars är ju färgerna samma.
Lingon är så vackert i en skål.Måste nog ut och plocka lite till.
Fina saker som vanligt till butiken,ser jag.

Hoppas städningen är färdig ,så du får vila lite nu.

Kram Margareta

liven sa...

En nydelig madonna du fant!!
hHar sagt det før....dere er heldig med loppisene i Sverige!!

ønsker deg en fortsatt fin søndag Kathrine

hagagården sa...

Vilken underbart vacker madonna du har kommit över,så vacker.
Härligt med lingonen och tack för väskan jag är mer en nöjd med den.
kram
ninni

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att du har mycket fint till butiken, ska hålla utkik. Och så fin madonna du hittat, såna gamla är inte lätta och hitta. Jättefin ljusstake också.
Ha en fin kväll
Kramar
AnnaMaria

Elsa och Helena sa...

Underbar madonna du kom över, precis en sådan man vill ha! Ljusstaken står fint där i trappan, ljuvlig tapet som bakgrund!!

Önskar dig en fin kväll
KRAM Helena

Anna-Lena sa...

Vilken ljuvlig madonna och tapeten i trappan är helt ljuvlig. Ska bli spännande att kika in och se allt det fina du fyndat.

Ha en skön söndag!

Kram Anna-Lena

Ewa`s Galleri sa...

Mycket fina saker du köpt
Lingon bilden var väldigt fin
Ha en skön vecka

Country Hill sa...

Madonnan är jättefin och ljustaken passar så fint i trappan.
Ha en fin kväll!
Kram lena

Skogslyckan sa...

Ljuvlig madonna i så bleka fina färger. Vilken fin samling ting du köpt in. Jag köpte en gammal skyttel märkt 1828 igår. Det var ju så fint väder och gårdsauktionen var utomhus...var där i 5 timmar. Tur det fanns korv och bröd att köpa...
Kram Pia

Mys och hemtrevnad sa...

Vilken vacker madonna du hittat! Kramis semlan

Anonym sa...

Nyydelig madonna,flotte bilder. :)Klem.

Mitt hvite hus sa...

Ååå så mye fin da... liket madonnaen og lysetsaken...

Ønsker deg en fin høst uke 0)

Klemme r=)

hagagården sa...

Halloj
Jo då hon brukar skicka saker ibland vet jag,så maila henne du eller ring så ordnar hon det till dig.
kram o ha en fin dag.
ninni

Birgitta sa...

Vacker madonna och ljusstake, ibland är de bästa fynden i gömmorna. Härligt med alla lingon. Fina saker du har i din bloggbutik. Ha en skön dag och kramar från Birgitta.

Viola sa...

Har mailat till dig...är oxå ägare utav en likadan madonna, älskar den, ha en fin dag, kramen