söndag 26 september 2010

Gammalt linne....spetsar.....monogram.

Godmiddag alla......
idag visar jag några bilder från en underbar bok.....
INRED DITT HEM...
med Enrica Stabile
foto Christopher Drake....
Så romantiskt.....
Se och njut!
Som jag nämde i mitt inlägg i Fredags så skulle helgen
gå åt till att tvätta....
stryka och fixa med allt gammalt linne som jag
hittade i veckan, och här har tvättats och strykits...
så nu är alla örngotten färdiga...
vita och fräscha ligger dom nu på
mitt bord.....
Så vackra monogram och spetsar.... Nu är det lakanens tur och det kommer nog att ta sin lilla tid.... men oj vad jag njuter av att fixa med dessa gamla skatter.... Hoppas ni alla får en fin fortsättning på Söndagen.... Kram Kathrine.....

20 kommentarer :

Fro (Idyll på landet...) sa...

Det ser ut til å være en spennende bok med mye fint! :) Flotte bilder også! :)

Klem

It's me sa...

Beautiful !!..have a nice sunday darling....sun is shining here....!! love love love Ria.....

hagagården sa...

Oj så fina bilder ur boken du nämde.
Och vilka skatter du hittat,det är så himla vackert med allt gammalt linne.
kram o ha en fin dag.
ninni

Margareta sa...

Det var vackra bilder i den boken.Den skulle jag också vilja ha.Tycker det är så roligt med fina böcker.
Men dina bilder på gammalt linne slår ju allt.Såå vackert.

Ha en fin söndagkväll!
kram Margareta

Pia sa...

Hur kan alla gamla textilier vara så tilltalande?? Det är något så högtidigt över dem!


Kramis!
-Pia-

Helen sa...

Vilka underbara gamla spetsar och monogram. Jag älskar det.
Kram/Helen

vita drömmar och svarta tassar sa...

Känner känslan av nystrukna lakan..el du kanske tom har manglat dom...och krusat banden..
Ha en bra vecka
kram wivi

Skogslyckan sa...

Det ser ut att vara en inspirerande bok med vackra foton. Jag har lakan i tvättmaskinen ikväll, så imorgon blir det mangling!
Kram Pia

Sirpa sa...

Hej!
Tack för din hälsning hos mig!
Vad fina gamla linne saker du har hittat! Tänk om allt skulle kunna tala och berätta vad de har varit med om!
Har en fin måndag!
Kram Sirpa

Frøken Jægers Hus sa...

Ååååååååå hvor fine monogram og laken!! Jeg ønsker ønsker meg:) Tenk å finne noen slike:) Boken ser også fin ut. Den hadde jeg ikke hørt om. Ha en god kveld!
Og tusen takk for gode ord inne hos meg. Det varmer!
Klem, H
***

Rosor och Spetsar sa...

Ljuvliga är dom dina linneörngott, med vacker spets o indelats monogram. Det är något visst med dessa skatter man tar försiktigt i dem som om de skulle vara ömtåliga. Duken med den breda spetsen är ljuvlig. Visst är det kul med vackra böcker med mycket inspiation
Önskar dig enfinvecka Kram Annelie
Ön

Mitt hvite hus sa...

Boken ser fin ut... kjket med litt nye bøker...

så masse fint du har funnet.. gammle tekstiler får man vel aldri nok av...

ha en fin dag )=''Klemmer

Myricas Farmor sa...

Så mycket fint. jag bilderna från boken var riktigt fina, det är så kul med böcker och tidningar man får så mycket tips.
HA en god dag
kram

Ljuva HEMligheter sa...

Det är så härligt med inspirerande böcker. Vilka fina linneskatter du hittat! Önskar dig en fin start på veckan.
Kram L

Ett ögonblick sa...

Hej Kathrine!
Det är lika njutbart och vackert att titta på dina bilder och läsa dina inlägg, allt är såå vackert. Vilket jobb du gjort i helgen, det tar sin lilla tid att få gamla saker riktigt fräscha, men du har verkligen lyckats.
Just nu har jag ingen tid för datorn, det är järnet överallt...ska åka iväg och hämta färg till grundmålning i hallen, sedan blir det iväg till Borås, dotterns läkarbesök... men det är så roligt att göra iordning hemma, kruxet är bara att jag går för halv maskin hela tiden eftersom jag har min dåliga värkande rygg:((

Ha en riktigt fin vecka!
kram lisamaja

Birgitta sa...

Ser ut att vara en feelgood bok man vill sitta och bli inspirerad av. Så flitig du varit i helgen och så fint det blev med lakan och örngott.

Kramar och ha en skön höstdag. Birgitta

Tigris Predikantan sa...

Man hoppas att en dag så skall någon/några uppskatta ens egna skatter!
:)

Elsa och Helena sa...

Så vacker bok du visar...förstår att den är inspirerande!

Vackra monogram och spetsar, riktiga skatter.

Ha en skön kväll
KRAM Helena

Lily sa...

Hej Kathrine!

Så mycket vackert du hittat!
Riktiga skatter..

Kul att du vill vara med i min utlottning!

Ha det gott
Kram Lily

helle sa...

Jeg forstår tilfulde hvad du mener, jeg elsker også bare at håndtere disse skønne stykker gammelt linned. Nyder dem!

Kram Helle