söndag 5 september 2010

Antikmässbesök.......

Godmorgon alla rara...
här kommer några bilder från Antikmässan
på Sätra Brunn.....
Som jag och min man besökte i Fredags....
så mycket vackra saker.....mitt öga fick skåda...
som denna underbara urna fylld med äpplen...
så vackert......
Det var inte så lätt att fota, men några bilder blev det.
Denna monter tyckte jag mycket om......
så mycket vackra saker.....
Ville ha allt!!!!!!
Spegeln var inte så dum, men priset var inget för mej, ser ni det
tvådelade glaset tyder på att den är riktigt gammal....
och härligt med orginalskicket.....
Några saker fick dock följa med hem... som denna gamla spolhållare från 1800-talet, så vacker och en gammal sockerströare i bleckplåt.... Och så klart hittade jag en massa brodyr och spets, gamla kläder, och örngott..... och mera spets........ Ja det var allt från mej idag! Och jag önskar er alla en underbar Söndag! Kram Kathrine!

28 kommentarer :

hagagården sa...

Men så mycke fint,en sån ströare i bleckplåt har jag letat efter länge men inte hittat någon,så om du ser någon någon stanns så tänk på mig då så köper jag den av dig.
Kram o ha en fin söndag!!!
ninni

liven sa...

Flotte bilder.......her var det mye fint!!!
Nok mange fristelser.....og fine saker du fikk med deg hjem!!
Liker musikken din Kathrine.....Elton John sine sanger er mine favoritter :o) Også når dem blir spilt av andre flinke musikere!!!

emilias gömmor... sa...

Det var fina saker du fick med dig hem!

Kram Mimmi

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Virkelig vakre saker. Heldige deg...
Ønsker deg en deilig søndag:)

Lilla Lycksta sa...

Den mässan har jag missat. Oj vilken ögonfröjd och så mycket fint du inhandlat. Ljuvlig är den lilla hållaren för spolar. Ha en härlig söndag.

Kramar Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt och besöka en sån mässa, måste vara mycket som lockar. Och du köpte så fina saker, sockerströare i beckplåt tror jag aldrig jag sett så fin.
Önskar dig en finfin söndag
Stor kram
AnnaMaria
Ps, tack rara du för mailet

HÖNSHUSET sa...

Hej hej!!

Å vad kul med antikmässa!!! Sockerströaren gick inte av för hackor - så så fin, gillar den skarpt!!!

Visst kan jag göra ett kort till dig - vill du ha samma bild som kortet på bilden?!

Ha en skön dag!!

Kramar gunilla

All Seasons sa...

Good Morgning dear Kathrine,
Nice things what you let see us here, wonderful...and the music from Elton John....NICE!!

Have a beautiful and sunny sunday, enjoy
Hugs from me
Patricia

Hulda sa...

Oi, der må det ha vært mye flott å se på! Så vakre tekstiler du fikk kjøpt deg.

Country Hill sa...

Roligt att få bilder från mässan. Så fina saker Du köpt!
Ha en fin dag!
Kram Lena

It's me sa...

Beautiful things you find....lovely pictures from a great fair !!! happy sunny sunday hugs and love from me...............Ria.......

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vilken inspirerande bild från monter....Så vacker!
Måste ha varit trevligt att få vara där....

Dina inköp var så fina!
Ha en riktigt skööön söndag! Kram Therese

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Men oj så mycket vackra saker!!!! Å det måste varit en fröjd att gå där o kolla!!!!!
Kram Agnetha

hemma hos lilla mej sa...

Men vad mycket vackra saker som fick följa med dej hem.Önskar dej en skön söndag vännen Kram Rita ♥

Unknown sa...

Så fina saker det fanns på mässan, och som fick följa med dej hem ~~~
Äppelurnan ser härligt höstmaffig ut!

Kramar från Eva

Linnea sa...

Så mycket fint, man får verkligen inspiration på sådana ställen. Fina saker du fått med dig hem.

Kram Helena

Myricas Farmor sa...

Man blir lite sjuk när man ser alla dessa vackra ting som man vill ha.
Men det är mysigt att kolla runt.
HA det gott min vän
kram

Viola sa...

Som vanligt kommer du hem med massor utav vackra saker, här har det varit en av de intensivaste helgerna någonsin, men ack så roligt med alla besökare, ha en fin vecka som kommer, kramen

Mitt hvite hus sa...

Så koselig med antikk messe..- masse fine ting...

og den spolen var nydelig... ja du finner alltid så mye fint...

Ønsker deg en fin kveld.

Klemmer =)

Margareta sa...

Det måste ha varit en härlig mässa att besöka.
Så mycket fint du fick med dig hem. Ströaren underbar.Fina textilier!!!

Ha en fin höstvecka!
kram Margareta

Skogslyckan sa...

Underbara ting du hittat. Är så himla kul att gå på mässa. Det var en i mina trakter i helgen, men jag fick allt stanna hemma och kurera mig.
Kram Pia

Pia sa...

Åååh, sådana läckerheter du fyndat! Vilken mässa, va?! Underbara frestelser!

Ha en finfin dag!!!

Kraam/Pia

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Åh, Nu fick jag njuta av den fina bilden igen från mässan.....

Hoppas att du får en vacker höstdag! Kram Therese

Birgitta sa...

Så mysigt med en antikmässa, men förstår att priserna var därefter. Snyggt med spetsar!

Ha en fin dag och ha det gott. Kramar Birgitta

le ciel flamand sa...

Lovely pictures and beautiful findings!

Greetings, Annelies

Lilla Rummet sa...

Mysigt att få strosar runt i Sätra Brunn och Antikmässan. Fina saker fick följa med dig hem.
Ha en härlig vecka
Kram Britt

@nne sa...

Beautiful "trouvailles". Have a nice weekend too! @nne

Solveig sa...

Så gøy med messe! Kjempeflotte ting du har funnet. Får lyst på så masse slike steder, men det er ikke helt for min lommebok heller.....
Fine blonder gjør seg alltid i en romanstisk verden. Skjønt.
Ha en flott kveld. Klem fra Solveig