söndag 16 januari 2011

Vårkänning.......

Godmorgon alla underbara...
idag är det Söndag och jag skall städa och
fixa lite härhemma...
Var iväg i Fredags och köpte lite nya blommor...
istället för Julstjärnorna som stod i den gamla
trälådan... har lite vita vivor fått tagit plats...
Lite krokus i den gammal soppterrinen och lite
vitt sisel...
det räcker för jag skall få Vårkänslor....
Tänk snart har hela Januari gått.....
trots att vi är inne i Oxveckorna så rusar
tiden iväg trots allt....
Vill ni läsa mera om oxveckorna så kika in till
Viola med bloggen,
.
Hoppas att ni alla får en Fin Söndag....
Och ta väl hand om varandra.. en bild in i vår matsal... snart är Dom gamla pardörrarna färdiga som skall sitta i öppningen in till matsalen... min man har snart gjort iordning dom och det skall bli så spännande att få se dom på plats lovar att visa bilder på detta! Kram Kathrine...

26 kommentarer :

Linnea sa...

Vad fint du gjort med de vackra vårblommorna, det kommer säkert att bli så fint med dörrarna när de är färdiga, ska bli spännande att få se det.

Trevlig söndag.

Kram Helena

Hulda sa...

Ja, tiden går, snart er det vår. ;)

Du har pyntet så nydelig med vårblomster. Flott med priumula i kassen, det var virkelig skjønt. Herlig med krokus i terrinen også. Tenk så vakkert det blir når de blomstrer. Nyt søndagen, jeg likte bildene dine så godt. :)

Katta sa...

Lika roligt som det är att skaffa julblommor till advent är det att skaffa vårligare blommor nu efter julen. Så himmla fin din soppterrin är!! Och så fint med vivorna i lådan. Kram Katta

liven sa...

Vakre vårblomster :o)

ha en fin søndag Kathrine

hagagården sa...

Hej
Oj så fint du har det med alla blommorna,har inte hunnit med och köpt några fina vårblommor en,men måste nog ta och göra det någon dag.
Det är precis en sån krona som jag ser hos dig som jag köpte på Tant Elwira igår,bla. fniss.....
Kram o ha en fin dag.
Ninni

Margareta sa...

hej denna söndag!
Så tacksamt att sätta blommor i den gamla trälådan.De gör sig så fint där.Och krokus i soppterrinen,kan det bli bättre?jag tror inte det.
Ska bli roligt att se pardörrarna.Kommer att bli sååå fint.

Hoppas du får en bra söndag!
kram Margareta

Lilla Rummet sa...

Jättefint det blev i trälådan med vivorna.
Är jättenöjd med ängelvingestommen.
Ha en fortsatt fin söndag,
Kram britt

Ellinor sa...

Härlig Känsla med Vårblommor.Såå Fina "Krukor"
du planterat dem i.
Ha en Fin söndag
Kram/Ellinors Hus

Anonym sa...

Nydelig med krokus i terrinen og
primula i kassen ,jeg fikk herlig
vårfornemmelse.
Ha en fin Søndag.
Klem:)

skifferhuset sa...

Så fint med vårliga blommor! Behövs nu när vädret är som det är hos oss, snöyra ena dagen och regn andra! Ha en fin dag! Kram Iréne

Elsa och Helena sa...

Hej Kathrine! Ja det med oxveckorna stämmer, har läst om det inne hos Viola också!! Visst är det lite trist och grått nu!!

Dina blommer ger i alla fall vårkänslor, tycker vivorna är så fina...man har svårt att få dom att överleva!! Vet inte om jag ger för mycket eller för lite vatten:)

KRAM Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du gjort med vivor och krokus, och jag håller med januari försvinner i en väldig fart. Låter så fint med dörrarna, ska bli jättekul och se.
Kramar
AnnaMaria

It's me sa...

Spring here !!!....happy sunday darling....enjoy ......love Ria...xxxx....

Pia sa...

Vilken soppa!!! ;)
Jag går och väntar på att lökarna kommer till blomsteraffärerna, så jag också skulle få något i terrinen.

Pardörrar? Det skall bli spännande!!!!

Ha en finfin vecka framför dig!!!
Kramar, Pia

hemma hos lilla mej sa...

Mmmm vad fint du har gjort med krokusar och vivor bara så härligt.Vad spännande att få se dina dörrar.Fin krona du har ligger på bordet.Ha nu en skön söndag rara du.Varm kram Rita ♥

Mitt hvite hus sa...

Så kjekt med litt nye blomster.. fin kasse du har plantet i..

vårlig og fint hos deg Kathrine..

klemmer

Sallys hus sa...

Hej!

Mmmm...härligt med vårblommor.
Så fint det var med vivorna i trälådan..;)
Himmel så fint med pardörrar...det önskar jag att jag kunde ha någonstans...
Ha en mysig söndagskväll
Kram Katarina

Unknown sa...

Så fint du har det! Å lite så där vårblommigt. En härlig känsla infinner sig när man har lite vår blommor kring sig. Ha det gott. Psst.. ska bli spännande att se dörrarna. Kram Lenita

Rosor och Spetsar sa...

Härlig vårkänsla i dina bilder, spännande med pardörren
Ha nu en skön söndag
Kramar
Annelie

himlaverket sa...

Jag har åxå varit och köpt mej lite blommor idag.
Ska bli roligt att få ännu mer vårkänsla i huset.
Kram ullamaria
ps, väntar med spänning på pardörrarna

Vitt hus med svarta knutar sa...

I lördags kom jag på alldeles för sent att jag skulle köpt några vårblommor, för utblommade hyacinter och skrångliga julstjärnor har fått flytta till blomsterhimlen. I närbutikerna fanns ingenting så det får bli inköp i morgon.

Vad fint det kommer att bli med pardörrarna=)
Kram,
Regina

Hanna sa...

Fina bilder.
Ha en fin söndags kväll.
kram
Hanna

Lilla Lycksta sa...

Vackert med Krokusar och Vivor. Spännade med pardörrar. Du lovar väl att visa sedan? Ha en fin söndagkväll.

Kram Camilla

Myricas Farmor sa...

Jag kan hålla med dig, att man snart vill se lite vår nyaser i naturen, men vi får vänta ett tag till.
Ha det gott
kram

desde my ventana sa...

Beautiful,looks so nice in winter,
Hugs and happy new week,
Cecilia

Soňa sa...

Jag är så glad att jag kunde se din vackra blogg! Vacker dag, Sonia