fredag 21 januari 2011

Härliga Fredag....

Hej på er alla söta.....
idag är det Fredag, Åh så skönt...
en hel helg att bara ta igen sej på
och mysa...
Jag skall på Loppis i morgon..
Så spännande!
.
Här under lite bilder från Gästrummets fönster...
rullgardinen!!!
som hänger i fönstret
har jag sytt,,,, av ett tyg som jag köpt på Åhlens
för en herrans massa år sedan...
.
Lite vita ranukler har jag köpt hem...
det behövs inte så många för att det skall bli
fint..
.
Och en till..... Och mera..... nej nu får det räcka med ranukler för idag... Jag vill önska er alla en underbar Helg! Kram Kathrine...

22 kommentarer :

hagagården sa...

Hej Kathrine
Dom är så underbart vackra dessa blommor,ska nog ta och kika in på plantegen när jag åker till mamma idag.
Kram o ha en fin fredag.
Ninni

Hulda sa...

Kjempefine ranunkler! Ser at de har dem på blomsterbutikkene her også. :) Flotte rullegardiner, i et sommerfint stoff. Likte så godt bildet der solen skinner inn av vinduet. Nesten vårlig! God helg!

MODERN COUNTRY sa...

God morgen Kathrine,

Takk for snille ord i min blogg, jeg gleder meg alltid til neste kommentar! Takk søte deg.

Jaaaa så var det helg, skjønt!! Den beste dagen i hele uka :)) Selv skal jeg orde huset, siden skal jeg også kjøpe inn litt friske blomster, det gjør jeg alltid til helgen. Hadde vært så fint med en bukett ranunkler, de ser så vakre ut hos deg. Synd bare at de her koster skjorta. Men ett par i en liten vase kanskje. Lykke kan jo ikke måles i antall :)

Klem til deg, og ha en herlig weekend !

Aina

Tigris Predikantan sa...

Önskar dig en trevlig fredag! Med vita blommor! ;)

Romantik Seelchen sa...

viele Grüße, schön das Fenster mit den genähten Gardienen, Blumen nett,
ich kann mir ein Leben ohne das Nähen und fühlen mit Stoffen nicht vorstellen....
liebe Grüße Jasmin

hemma hos lilla mej sa...

Underbara spetsgardiner ,bara så fina.Ja ranunkler vill jag också ha idag bara så himla underbara.Önskar dej en mysig dag.På Kramens dag.Varm kram Rita ♥

All Seasons sa...

What a wonderful picture from that child. I love a sort of this picture. I have a lot of it here in my house.
Have a nice time on the flea-market.

Enjoy your weekend, hope the sun is shinning..
Hugs,
Patricia

Country Hill sa...

Vilken fin rullgardin gillar färgerna den får Du gärna visa mer av. Vita ranunkler bara så fina.
Ha en fin helg!
Kram Lena

It's me sa...

Happy weekend darling...........love Ria....xxx...

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint när solen silar in genom spetsgardinen, och jättefint med en mörk rullgardin under. Kanske jag tar en loppistur imorgon också, har inget inplanerat denna helgen.
Ha en mysig fin helg
Kramar
AnnaMaria

Evashusotorp sa...

Kul med loppis i morgon, du gör säkert många fina fynd.Rullgardinen såååååå fiiiin, om jag ändå kunde sy.
Ha en Härlig Helg!
Kram
Eva

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Vad fint!
Idag blir det nog semmelbulls bak! :)

Ha en mysig helg!

Kram Sirpa

Ps...altid lika trevligt att lämna ett kommentar hos dig och lyssna på den härliga musiken som du bjuder på :)

Bonjade sa...

So cosy at your home.....
Love it!
Fine weekend
Hugs

Skogslyckan sa...

Vackra bilder från ditt fina hem. Ha en riktigt skön helg!
Kram Pia

skifferhuset sa...

Å vad roligt med loppis, hoppas du hittar massor av roliga och fina saker! ha det så gott! Kram Iréne

Mitt hvite hus sa...

Nydelig kathrine.. ranunkler er vakre...

så hyggelig å gå på loppis da... lengter jeg...

ha en mysig helg

Klemmer =))

Sologbolig sa...

Nydelige gardiner ...både rullegardinen og den andre. Ønskar deg ei god helg. Klem

Margareta sa...

Hej!
Fönstret är såååå fint. Rullgardinen och spetsgardinerna....

Och vita ranunkler så härligt.Vårlikt.

Önskar en fin fredagskväll och helg!
kram Margareta

Hanna sa...

fint rum och vacker gardin.

ha en fin fredagskväll.
kram
hanna

Myricas Farmor sa...

Det är ju så fint med blommor, man blir alldeles till sig av dess skönhet.
HA det nu gott
kram

Linnea sa...

Å loppis det låter spännande, vilken fin lampa jag skymtade i ett av dina fönster, var måntro du köpt den.

Kram Helena

Ellinor sa...

Va Kul att gå på Loppis blir avis på dej,själv jobbar jag. Mycket fint du visar.
Ha En Fin Helg (Med Många Fynd)
Kramar/Ellinors Hus