tisdag 25 januari 2011

Tjolahoppsan.....

Idag ä'r det en grå dag....
riktig deppardag om man så vill....
men det vill inte jag
Har nyss kommit hem från mitt tidiga
arbete....
Idag visar jag lite fynd...
denna gamla lampkupa... hittade jag i Danmark....
har lyckats gjort om den till en hängande
fönsterlampa....
är ganska nöjd med resultat...
.
En närbild på skönheten....
Och så ser den ut när den lyser... den duger här hos mej... och inte var den dyr heller..fniss.. Just nu i mitt köksfönster i vitaste vitt..... En viva.... Jag blir glad bara jag tittar på den... Idag mina kära bloggvänner, kommer jag att lägga ut lite nytt på bloggbutiken.... Lite visade jag igår och idag visar jag dessa italienska latteskålar så fina i tre olika storlekar... så Kika gärna in! http://fagelblablogspot.com/ Ha en fin Dag! Kram Kathrine...

10 kommentarer :

Unknown sa...

Bedårande lampa ~~~ jag får lyckoruskänsla bara jag ser på Din bild av den :-)

Strövade runt i Din butik igår, på lite jakt...ska fortsätta idag ;*)

Kram från Eva

Vit som snö sa...

Härlig inställning:)
Just idag skiner solen häruppe, visst är det lättare att le då men vid gråväder får man hitta annat att glädjas åt:)
Så vacker lampan blev!
Ha en fin dag! Kram Cilla

Lilla Rummet sa...

Vilken supersnygg lampa. Tycker om mönstret i den.
Ha en fin dag.
Kram Britt

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Lampan blev ju jättefin att ha som hängande! Och så måste jag nog kika in i din butik idag också...:)
Kram
Marie

hagagården sa...

Oj lampan blev ju underbart fin,passar super bra där i fönstret.
Kram o ha en fin dag.
Ninni

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar fin lampa.Passade kanon bra där.Önskar dej en fin dag vännen.Varm kram Rita ♥

Anneli sa...

Hejsan.

Fin lampa!

Nu ska jag in och kika i nätbutiken, letar efter en speciell sak....

ha det gott,
Kram Anneli.

MODERN COUNTRY sa...

Så vakker musikk du har på bloggen Kathrine, herlig :)Det hørte jeg først nå, låner min manns pc.

Og så fine latteskåler du har funnet, elsker dem ! Jeg har noen få og kommer jeg over noen kjøper jeg dem med en gang, og det gjør ikke noe om de har forskjellig størrelse, farge eller form heller. Bare sjarmerende det..

En kjempefin ettermiddag ønsker jeg deg, gode vennen.

Aina

helle sa...

Godt du fik noget ud af din Danmarkstur Kathrine. Hvor langt kom du omkring?
Lampen er noget så hyggelig!

Kram fra Helle

The Rustic Victorian sa...

Beautiful lamp shade and primroses! Winter is the promise of Spring.
Happy in your day!
~♥~
Marcie