torsdag 6 januari 2011

Lite Kök...

Hej mina söta bloggvänner...
idag är man ledig.....
skönt....
en bild tagen inifrån mitt köksfönster...
lite bird i nam, nam...
hänger på en lina... så inte dom stora fåglarna kommer
och käkar upp allt för dom små.
Denna stora burk hittade jag i Köpenhamn när vi var
där....
den är riktigt stor....
I love this...
Samlar lite smått på det vita med svart text
tycker det är så fint.... Denna hittade jag på en närbelägen loppis för nåt år sedan och tycker den är så dekorativ.. Så nu har jag två.... Idag kommer jag att lägga ut lite mera saker på min bloggbutik.... såsom denna vackra ovala spegel med slipat glas run tom och så där fint gammalt prickigt glas som är så charmigt... Så kika gärna in på en titt!!!! Önskar er alla en fin Trettondag... Kram Kathrine...

23 kommentarer :

Hulda sa...

Så flott å se sola ute hos deg. Den venter vi på her nord i Norge. Snart har vi den tilbake, det skal blir skjønt. :) Flotte disse krukkene med tekst på, har noen jeg også. Nydelig speil over kommoden. Ha en fin fridag!

Ewa`s Galleri sa...

Fina burkar du samlat på dig
Ska ta en titt i din butik
Ha en bra dag

It's me sa...

Happu day my dear Katherine.....lovely that suger jar !!!...love love love Ria....xxx....

Hanna sa...

Du har så fint i köket.
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ska nog vara långa snören som du har till talgbollarna. Jag har en speciell skata, hon är värsta cirkuskonstnären. I dom märkligaste positioner lyckas hon äta hängande fågelmat. Ska försöka fånga henne på bild. Jättefin socker och mjölburk, nu ska jag titta på nyheter. Har ju span efter vårtäcket med stort T.
Varm kram
AnnaMaria

Viola sa...

Här snöar vi bort, ingen sol i sikte här inte, ha en fin dag, kramen

Ainosofia sa...

Evashusotorp sa...

Hejsan!
Önskar dig oxå en bra trettondag, jättefin burk du hittade, så härlig storlek.
Kram
Eva

Tigris Predikantan sa...

Måste hitta ett litet hus till småfåglarna, har önskat mig en länge och nu verkar de behövas rejält!
;)

Anna-Lena sa...

Du har verkligen fina saker i ditt kök! Här är vi inne i snöyran! Ska fixa lite i lillans rum.
Ha en fin trettondag!

Kram Anna-Lena

Anki sa...

Sooool...det saknar jag, här vräker snön ner och nu är det mycket! Jättefina burkar, jag är oxå svag för burkar men lyckas aldrig hitta några jag vill ha *ler*
Önskar dig en mysig helg och en god fortsättning på det nya året!

Kraaam!

Country Hill sa...

Finfina burkar Du har det så ombonat och fint i Ditt kök.
Här har snön vräkt ner hela dagen jag har inte varit utanför dörren.
Ha en fin Trettondag!
Kram Lena

Margareta sa...

Hej!
Dom burkarna är såå fina.Skulle gärna ha en hel rad.Vi har en som det står gryn på,men det finns inget lock.Om man vill kan man ju använda den till annat .tex blomkruka.
Spegeln också riktigt snygg.

Ha det bra denna trettondag!
kram Margareta

skifferhuset sa...

Vad uppfinningsrikt med en lina till småfåglarna, de blir ju oftas utan för de stora matvraken! Så mkt fint du har på bilder! Ha en fin kväll! Kram Iréne

Anonym sa...

Så herlig kjøkken du har,
med masse flotte saker.
Her har vi såpeglatte
veier,må nesten ha skøyter
når vi skal ut.
Klem:)

himlaverket sa...

Ja, den burken var ju helt bedårande...
Så fint att ha lilla setet liksom...
Kram ullamaria

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder.. herlig vintervær dere har...

her er snø storm i kveld..

liker også disse burkene med svart skrift..

Ønsker deg en fin kveld
Klemmer

GroLinda sa...

Herlig krukke du fikk tak i. Passer godt sammen med Mjølburken. Ja en må tenke på småfuglene nå når det er så mye snø og kaldt. Tenker de koser seg med det de får av deg. Flotte bilder du viser her. Stemningsfulle.
Ønsker deg og dine et godt nytt år.
Klem fra Gro :o)

Ellinor sa...

Härlig Kruka du har hittat. Speglar är jag Väldigt Kär i, din ser Underbar ut. Tycker som du att Glaset får gärna se Prikigt o Slitet ut det ger Patina på Spegeln.
Ska kika in i Din Butik

Ha en Fin Kväll/Ellinors Hus

@nne sa...

snow always looks whiter, and the wood warmer on your blog. it seems to me that your house has a wonderful position to have to most beautiful sunlight in your home ... even in winter! I also enjoy your blue wallpaper, everytime you show it in a post. wish you a nice weekend, full of love! @nne

hemma hos lilla mej sa...

Kanonfin burk .Bara så fint med text på.Ja här är vi också insnöade bara så mycket snö har vräkt ner.Ha det gott .Kram Rita ♥

Betty sa...

Härlig burk !
Här hemma matar vi också de små liven , känns lite som våra familjemedlemmar.

Må så gott ! Kram Betty

Katta sa...

Man ska vara snäll med de små liven när det är vinter och kallt, vi matar också kaniner och harar på andra sidan gatan så de inte kommer in på vår gård och äter upp våra magnolior och hortensior. Fina bukar,kram Katta