torsdag 20 januari 2011

Åter en Solig dag......

Gomiddag nyss hemkommen från mitt arbete...
sitter jag åter här,, och kollar in på alla bloggar....
bästa tiden på dagen
Fniss!!!!
.
Idag skiner åter solen och jag blir åter påmind om
att snart är det Vår!!!!
det går så fort nu, det börjar ljusna mera nu och man märker att det är ett annat ljus ute....
.
Krokusarna på min fönsterbräda sträcker på sej för att få så
mycket ljus som möjligt....
.
Åhh jag blir så förväntansfull när Solen skiner.... en närbild på lite gamla slevar och annat..... Börjar nu med att lägga ut lite nytt på bloggbutiken,,,, så gå gärna in och kika!
http://fagel-blabutik.blogspot.com/ Önskar er alla en underbar

Dag!

Kram Kathrine...

20 kommentarer :

sylvia sa...

hei.
åå jeg elsker din herlige madonna med sitt bøyde hodet,
herlig med krokus i terrin, det nærmer seg vår, det er så hyggelig,
ønsker deg en vakker dag.
klem fra sylvia

Hulda sa...

Så heldig du er som kommer så tidlig fra jobb, du har kanskje nattevakt? Herlig med slike solskinnsbilder. Flott det sjalet du har fått, så heldig du var. Det var så fint der det hang over trappegelenderet. Ha en fin SOL-DAG!

Roses & Angels sa...

Tack söta du för dom fina orden om reportaget. Det blir ett fint minne för mig mina barn! =). Ha en underbar dag söta du KRAM

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder du visar idag på madonnan och din krokusar som ser bara så söta ut där i solen.Ha en fin dag.Varm kram Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har rätt, det är ett helt annat ljus idag. Nu gäller det och ta många foton, jag är ledig hela dagen. Så fin madonna, och terrinen är ljuvlig med krokus i.
Ha en fin dag vännen
Kramar
AnnaMaria

It's me sa...

Happy day darling.........love love Ria....xxx..

Romantik Seelchen sa...

viele Grüße von Jasmin,
Danke für die kleinen Frühlingsboten, es ist das erste, was unser Herz erfreut.....

Myricas Farmor sa...

Det är så fint nu när solen kommer fram, man känner hur den börjar värma så smått.
Nu ska jag in och kolla dom nya sakerna.
HA det gott
kram

Unknown sa...

Fint och härligt med krokuserna :) Kändes vår
Kram Maria

skifferhuset sa...

Ja tänk vad solen gör mycket, alla blommor bara försöker få mera sol för att växa! Kram Iréne

Sologbolig sa...

Herlig madonna ! Og så krokuser i januar, det var ikkje værst. Ha ein fin dag.

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ så mye fint du legger ut.. den hesten falt jeg for..

Klemmer 0))

Bleudelavande sa...

it's all so lovely!!!!
Have a nece evening.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååå vad fint med krokusarna i den gamla terrinen. Jag har inte hunnit med att köpa några blommor eller vårlökar ännu. Men jag är glad åt solen och den blå himlen=)

Nu är det full fart mot helgen, så jag önskar dig en fredag med massor av mys!

Kram,
Regina

Ps. You got a mail!

Fleurette sa...

Hello my dearest Kathrine, Your pictures are beautiful and very spring:)
Have a nice evening and weekend
Hugs
FLeurette

Lilla Lycksta sa...

God kväll!
Visst är det härligt att våren är på väg. För visst märks det att ljuset är anorlunda nu. Fina bilder ifrån ditt köksfönster. Ha det gott! Vi ses.

Kram Camilla

Margareta sa...

hej!

Så underbara dina krokusar är i soppterrinen.
Och solen lyser in......
Det blir ljusare för varje dag....så härligt.
Det behöver vi.
Så fina gamla saker du har igen...

Ha det gott!
Kram Margareta

Anki sa...

Mmm så härligt med krokus och dom gör sig fint i terrinen...det ser riktigt vårigt ut *ler*
Åh idag har solen varit hos mig med, näääästan så man kan känna värmen...å snart kan man sitta ute med näsan i vädret och en kaffekopp igen...mumma!
Önskar dig en mysig helg vännen!

Kram kram!

maría cecilia sa...

Hola Kathrine, your madona is so beautiful, as well as your crocusen receiving the light in your window. We are burning here in Santiago, it´s so hot this summer.
hugs my dear

(eddas) sa...

Morn morn:)
ja det er så herlig og merke at det blir lysere dag for dag:)ha en go helg der over..
klemklem