måndag 24 januari 2011

Ny vecka.....

Gomiddag mina kära bloggvänner...
Ny vecka och ännu en ny arbetsvecka....
har nyss kommit hem...
Helgen har varit så fin med lite Loppis som
jag nämde i förra inlägget och så
lite vila förstås....
Några vita hortensior har fått tagit plats i min stora
gjutjärnsurna....
från Affari..
.Och en ny lampa har jag införskaffat mej,,,
fot från House Doctor....
skärm från Watt o Weke.....
Och jag är så nöjd...
.
Lördagen var som sagt ganska givande med loppisbesök..
detta ljuvliga gamla linne hittade jag
så romantiskt och med ett monogram
S A...
.
Två ljuvliga större kuddvar
60 x 50 cm
med broderier och spetsar...
Gamla oanvända linnehanddukar... och lite mera.... men nu får jag inte plats med nåt mer i detta inlägget Kommer att lägga ut detta och lite till på bloggbutiken imorgon!!!! Så gå gärna in och kika!
http://fagel-blabutik.blogspot.com Önskar er alla en fin dag! Kram Kathrine...

27 kommentarer :

irene sa...

Fina saker du har fyndat!
Ha en fin dag!

Kram Irene

Vita små hjärtan sa...

Hej goa Vän!
Så mysigt du har haft det. Å massa mysiga saker visar du....
Önskar dig en fin måndag!
Kram Agnetha

Mys och hemtrevnad sa...

vad vackert det var med hortensian i din fina kruka....kuddfodralen var ljuvliga...liksom bakgrundsmusiken-kramis semlan

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh! så mycket fint du har hittat...hur sköter du hortensian innomhus..för jag har ingen vidare tur :)

Ha en skön vecka
kram wivi

Country Hill sa...

Underbar hortensia i den fina krukan. Oj det var en lyckad loppisrunda ser jag.
Ha det gott!
Kram lena

Unknown sa...

Otroooligt vackra kuddvar ~~~
Åh vet Du Kathrine, jag skulle aldrig kunna sälja dom om dom var mina, men det är tur att Du kan det, och att Din ljuvliga butik finns för oss andra ~~~

Kram från Eva

Evashusotorp sa...

Mycket fint du fick tag på, och Hortensian i urnan -- hur snyggt som helst.
Kram
Eva

Uttan sa...

Fina fynd....och så vackra lampor Du har I Dina fönster: Är själv på jakt efter något nytt i sovrumsfönstret därför blir det att man kollar in lite extra på det.

Ha en fin Vecka.
Kram!

Anneli sa...

Hejsan.

Vilken loppisrunda...så fina fynd!

Kuddvaren var ju helt fantastiska...ska du verkligen sälja dessa?

Ha en fin kväll,
Kram Anneli.

Elsa och Helena sa...

Äntligen har Hortensiorna kommit! Håller med dig, de är så vackra!! Jättesnygg lampfot och skärm...förstår du är nöjd:) Min Watt o Weke skärm är rosa, är också nöjd:) KRAM Helena

Birgitta sa...

Så ljuvliga loppisfynd, tänk så nöjd man känner sig när det blir rätt saker som kommer i ens väg. Hortensian känns vårlig, det behövs nu. Kramar och ha det gott.

It's me sa...

What a lot of beautiful things today here .....lovely week darling....love Ria....xxx...

hagagården sa...

Underbart mycke fint du visar.
Kram o ha en fin kväll.
Ninni

Sussi sa...

Vilken lyckad loppisrunda....fynden står som spön i backen! Jättefint!

Kram
Sussi

Myricas Farmor sa...

Ja det var en massa fint, lampan du köpt var riktigt fin.
Ha det gott
kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint med den stora krukan på bordet, och fin blomma. Dom där lampskärmarna är så fina, blev en snygg kombination. Jätteroligt med nyheter, jag kollar alltid.
Kramar
AnnaMaria

Margareta sa...

Så vackert med hortensia.Och en fin lampa med skärm.Foten är nog samma som finns här hemma,bara det att din skärm är finare.
Fina gamla saker är det också som vanligt.
Jag ska kika in imorgon.

Ha en fin kväll!
Kram Margareta

skifferhuset sa...

Så fina saker du fyndat men lampan tog allt priset! Så fin! Kram Iréne

Marie Elisabeth sa...

Du har det verkligen så fint hemma! Fina saker du har fyndat! Ha en trevlig kväll :)
Kram
Marie

Barbro sa...

Tänk om jag kunde fynda som du:-)
Tycker aldrig jag hittar nåt eller så tittar jag inte tillräckligt noga...

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du verkar ha haft en skön helg, både avkoppling och fin fina loppisfynd. Vilken vacker vit hortensia. Besökte Watt & Veke's monter på Formex, så många vackra lampor och skärmar de har.

Jag är så glad åt den vackra urtavlan, jag ler så fort jag tittar på den=)

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt!

Vad fint du har hittat på loppisen!
Gillade linnet såå mycket!
Kommer du att lägga ut den också?

Lampan och skärmen var så fina med!

Ha en fin vecka !

Kram Sirpa

Bonjade sa...

Love those old monograms....
Such beautiful lamp you have....
Fine week

himlaverket sa...

Härliga loppisfynd....
Lyckliga Du ;)
kram ullamaria

Katta sa...

Vilken jämn och fin hortensia och vackra örngott. Önskar dej en god fortsättning på veckan, kram Katta

hemma hos lilla mej sa...

Underbara saker du visar .Härliga loppisfynd.Ha en skön dag.Varm kram Rita ♥

The Rustic Victorian sa...

Lovely linnens!