söndag 9 januari 2011

Idag är det Gråväder....

Godmorgon mina kära bloggvänner....
idag regnar det här i Västmanland, dont like it...
Tycker det blir så grått och trist då!!!!
Kommer ni ihåg att jag fyndade denna vackra spegel
på Blocket i somras....
tanken är ju att den skall målas vit...
men det har inte hunnits med
nu tänker väl ni!!!
Är inte människan klok som skall förstöra den
med att måla om den.
Men ser ni den är redan förstörd genom att någon har
målat om den med en billig guldfärg, så då
spelar det ju ingen som helst roll!!!!
Så det blir nästkommande projekt
Har planterat lite tulpaner i min vackra soppterrin....
Snart är det dax för andra lökväxter,,, såsom krokus, pärlhyacinter, Kungsängsliljan och andra vackra blommor.... En gammal fotogenlampsfot får agera ljusstake...
Amaryllisen har slagit ut med sina vackra vita blommor...
idag skall jag städa i vårt hus...
och fixa lite annat smått och gott!
Igår var jag på en av mina inköpsrundor och fyndade lite
saker till min bloggbutik..
kommer att läggas ut på Tisdag!
Önskar er alla en underbar
Söndag..
Kram Kathrine...

35 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
Här har också regnat, ser att snön börjar rasa av taken. Jag skulle också måla spegeln, ingen tvekan. Kommer passa så fint med vit mot den tapeten. Jättesöta tulpaner, så fint du planterat i terrinen.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

sylvia sa...

god morgen til deg.
ja det drypper fra taket her å idag.
det blir så vått ute da, vil ha sol .
nydelige bilder du viser oss, vakkert med røde tulipaner i terrinen,
ha en fin søndag.
klem fra sylvia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Fy vad trist det ute nu. Vägarna är nästan oframkomliga, som riktiga skridskobanor. Nej då är det bättre med massor av snö och -10, det är perfekt.

Absolut ska du måla spegeln. På håll så här så ser den ju fin ut, men om målningen inte är bra kommer det att bli mycket bättre när du får göra ordning den.

Sött med tulpanerna i terrinen.
Önskar dig en underbar söndag!
Kram,
Regina

Evashusotorp sa...

Ha en härlig söndag du oxå, trots regnväder.
Här ska också det städas lite och granen ska bort, bara den som står kvar och påminner om jul.
Kram
Eva

Börjelundskan sa...

Godmorron godmorron!

Här regnar det vita vackra täcket åxå bort nu, jag ser vår vackra vinterväg ner till vårat hus förvandlas till en gråbrun sörja.

Din spegel ser ut att vara jättevacker precis som den är, men här sitter vi med våra begränsade bloggögon så det är inte lika lätt att uppfatta . Jag hade nog gjort likadan, är man på nära håll så märks det om det ser oäkta och billigt ut, hade nog grämt mig över också det. Speglen kommer att bli urvacker som vit med.

Älskar din Terrin, blev såå fint med dom röda tulpanerna i.

Ha en go söndag vännen. Kramiz Cin

Unknown sa...

The tulips in combination with old white lace look wonderful - so lightly and airy.

I wish you a nice sunday

Tine

hagagården sa...

Men så härligt det ser ut hos dig.
Kram
Ninni

Unknown sa...

http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Vacker spegel, den kommer att bli vacker vit.
Jag står nu mellan vitt och svart, ska måla om ett skåp, vet inte vilken färg det blir.
Är lite trött på bara vitt... men det är fint.

Önskar dej en skön söndag
Kramar
/Maggan

Penseldraget sa...

Den spegeln kommer bli så fin i vitt =) här är solen lite på gång ...önskar dig en fin söndag vännen
kram pia

Pia sa...

Samma här!!! Regnit och disigt och mörkt och...allt möjligt!

Du har gjort ett superfint fynd med spegeln alltså!!!

Ha det så bra trots vädret!

Kramar!!!
-Pia-

Birgitta sa...

Förstår att du känner för att måla spegeln, den blir snygg med lite vitt. Så mysigt du har ordnat med små tulpaner i skålen, känns lättsamt och vårlikt. Ha det gott trots tövädret som även vi har här i Dalarna just nu.

Kramar, Birgitta

Willy sa...

Lovely red tulips.
Nice pictures.
Skön söndag,
kram Willy

Vit som snö sa...

Regn är ju inge vidare men jag skulle föredra det före snö, vi har såna ofantliga mängder, det verkar aldrig sluta. Vid regn slipper du iallafall skottningen;)
Ooootroligt vacker spegel! Jag tror den blir ännu finare i vitt:) Och din soppterrin är ljuvlig!
Ha en fin dag! Kram Cilla

Rosor och ruiner sa...

Tack för gullig kommentar inne hos mig! Vilken fin spegel, och förstås blir den ännu finare som vit! Och vilken fin tapet du har där spegeln är!!

It's me sa...

Beautiful spring flowers !....that tulips are so lovely decorated.......happy sunday......i can't wait to see the mirror......love Ria...xxx...

(eddas) sa...

Nydelig speil....er sikker på at det blir lekkert i hvitt og:)
ha en fin fin søandag..
klemklem

Unknown sa...

wow, lovely flowers.
have a nice sunday.
hugs Anneke.

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad mycket fint du visar spegeln kommer bli kanon i vitt.Underbar med soppterrinen och dom söta tullisarna du har planterat.Ja här regnade det igår så är är det bara isgator.Tur att man får vara inne och mysa.Önskar dej en skön söndag.Varm kram Rita ♥

Katta sa...

Vilken grymt fin spegel!! och vad fint med terrinen med tulpanerna i. Jag tycker det är helt ok att måla när det inte är orginalfärg och om en möbel ifråga är avlutad. Sen finns det försråss vissa fall när orginalfärgen är ruggigt ful då kan jag nog tycka det är ok så det kommer till andvändning. Ha det bra, kram Katta

Hanna sa...

så fint du har det.
kram
hanna

Lilla Lycksta sa...

Den vackra spegeln kommer bli jättefin när den blir vit. Tullpanerna är underbara i den fina terrinen. Visst är det gråväder det går nästan inte att ta sig fram på vägarna, när allt slask blir kvar. Ha det gott!

Kram Camilla

Mitt hvite hus sa...

Heisan kathrine..

hvis det er en trøst regner det her og..regn og sludd..bare slapse føret ute.. så skla det vel fryse på noen dager.. phu!!

herlige bilder..og speilet var kjemepfint..men jeg er enig med deg.. når man allerede har vært med malekosten før så kan man bare fortsette...

blir spennende å se..

ha en fin uke

klemmer 0))

STENLYCKA sa...

Härlig spegel! Tulpanerna så söta. Lite vemodigt är det när man tar bort julen och vet att nästa helg inte är förrän långfredagen och dit är det många veckor, så jag hoppas det blir en tidig vår.
Önskar dig en fin vecka!
Kram Raina

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Ja nu är det takdropstider och massor av lökväxter vill hitta in! Så charmigt med tulpaner på lök! Det har jag inte köpt någon gång!

Spegeln kommer bli urvacker i vitt!!

Ha en fin söndagskväll!! Kram Sanne

Margareta sa...

Det kommer ju att bli sååå fint med spegeln i vitt.Är helt säker.
Så vackert på bordet.
Och nu har du städat i hela huset......

Önskar dig en bra vecka!
Kram Margareta

Viola sa...

Här har vi haft ännu en dag med sol och takdropp, underbart väder alltså, kramen

Fröken Tindra sa...

Spegeln blir säkert jättefin i vitt! Maffig!
Här har varit grått och tråkigt idag. Usch.
Ha en skön vecka!
Kram!

Rosor och Spetsar sa...

Hejsan Kathrine, spegeln blir jättefi vit.
Och visst längtar man efter vårlökr nu.
Ha en fin januariavecka
Kramar
Annelie

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Så olika väder vi har här i landet,här i Södertälje hade vi sol, men ack så halt och knaggligt det var att gå, tur jag hade mina broddar, annars vet jag inte vad som kunnat hända, har ju fallit förr och slagit i mina dyrbara knän.
Ha en skön kväll.
Kram Mi

Anna-Lena sa...

Halloj Kathrine!

Vilken maffig spegel, kommer att bli jättefin när den är vit! Vilka fina tulpaner du planterat!

Du har verkligen guldgruvor som du fyndar i, ska kika in i butiken på tisdag!

Ha en skön kväll!

Kram Anna-Lena

Skogslyckan sa...

Spegeln kommer att bli underbar i vitt! Kan riktigt se det framför mig!
Ha en fin start på nya veckan!
Kram Pia

Marie Söderberg sa...

Å så roligt med "slumpar" så du hittade till mej, jag är numera din följare :)) fint hem du har, nu blev jag inspirerad av att pyssla lite..

Romantik Seelchen sa...

liebe Kathrine, schön dein Wohnen, hell und freundlich gefällt mir gut....
viele herzliche Grüße von Jasmin

Elsa och Helena sa...

Hej Kathrine! Här har också mycket snö försvunnit vi har takdropp! Sånu kanske snön är på väg att försvinna.

Den vackra spegeln kommer att bli bra som vit och så bra den passar i din hall.

KRAM Helena

Myricas Farmor sa...

å fina bilder, jag gillar ljusfoten som du gjort, den var så ren och fin.
Vi hörs
kram